HEAL DSpace

Υδροδυναμική μελέτη ροής γύρω από καρίνα ιστιοπλοϊκού σκάφους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σασσάνης, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Sassanis, Alexandros en
dc.date.accessioned 2017-10-20T08:31:20Z
dc.date.available 2017-10-20T08:31:20Z
dc.date.issued 2017-10-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45793
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13918
dc.rights Default License
dc.subject Καρίνα el
dc.subject Ιστιοπλοϊα el
dc.subject Υδροδυναμική el
dc.subject Ροή el
dc.subject Άνωση el
dc.subject Yacht design en
dc.subject Turbulance stimulation en
dc.subject Waves en
dc.subject Lift en
dc.subject Towing tank en
dc.subject Δεξαμενή πειραμάτων el
dc.subject Διεγέρτες τύρβης el
dc.title Υδροδυναμική μελέτη ροής γύρω από καρίνα ιστιοπλοϊκού σκάφους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική υδροδυναμική el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/f153a1858b050e85acd4d48b9602986e66543497
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09-15
heal.abstract Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της υδροδυναμικής μελέτης μοντέλου καρίνας ιστιοπλοϊκού σκάφους. Η καρίνα μελετάται μεμονωμένα και ξεχωριστά από το υπόλοιπο ιστιοπλοϊκό σκάφος έτσι ώστε να εκτιμηθεί η συμπεριφορά της σε συνθήκες πειραμάτων σε δεξαμενή , ως αυτόνομο στοιχείο αφού η ίδια συμβάλλει σημαντικά στην ολική συμπεριφορά του σκάφους. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στα θεωρητικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την διεξαγωγή των πειραμάτων και την ολοκληρωμένη επισκόπηση των αποτελεσμάτων. Αρχικά παρουσιάζονται γενικά στοιχεία ιστιοπλοϊκων σκαφών με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της καρίνας. Εν συνεχεία, η εργασία πραγματεύεται θέματα ροής ρευστού γύρω από πτερύγιο χρησιμοποιώντας τις βασικές αρχές της αερο/υδροδυναμικής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περίπτωση που μας ενδιαφέρει.Αναλυτική παρουσίαση γίνεται γύρω από την ανωστική δύναμη (lift), καθώς και της παρουσίας διαφόρων ειδών αντίστασης των πτερυγίων. Επιπροσθέτως, τίθεται το ζήτημα της χρήσης διεγερτών τύρβης στο πείραμα έτσι ώστε να διασφαλισθούν ίδιες συνθήκες πειραμάτων στην δεξαμενή με την πραγματική κατάσταση της θάλασσας. Πιο συγκεκριμένα , γίνεται εκτενής σχολιασμός γύρω από την καταλληλότητα κάθε είδους διεγέρτη αφού η καρίνα παρουσιάζει μεγάλη ευαισθησία στις διάφορες αλλαγές του ροϊκού πεδίου που την περιβάλλει. Τέλος, παρουσιάζονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά μία καρίνας ιστιοπλοϊκού και σχολιάζεται η σημασία του καθενός από αυτά στα χαρακηριστικά της. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, που είναι και το πειραματικό παρουσιάζεται αρχικά η περιγραφή της πειραματικής διάταξης, ξεκινώντας από την επιλογή των χαρακτηριστικών της καρίνας και την κατασκευή της, έως τον σχηματισμό της ολοκληρωμένης διάταξης στο φορείο της δεξαμενής. Ακολουθεί περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των πειραμάτων καθώς και αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν καθώς και πως αυτές ξεπεράστηκαν στα διάφορα στάδια της εργασίας. Τέλος, ακολουθούν τα συμπεράσματα στα οποία περιλαμβάνονται διαγράμματα συνολικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον , γίνεται η σύγκριση των τύπων διεγερτών τύρβης στην υδροδυναμική συμπεριφορά της καρίνας με σκοπό την ορθή χρήση τους σε μελλοντικά πειράματα σε δεξαμενή. el
heal.advisorName Τζαμπίρας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Τριανταφύλλου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 72 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής