dc.contributor.author |
Σασσάνης, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Sassanis, Alexandros
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-10-20T08:31:20Z |
|
dc.date.available |
2017-10-20T08:31:20Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45793 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13918 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Καρίνα |
el |
dc.subject |
Ιστιοπλοϊα |
el |
dc.subject |
Υδροδυναμική |
el |
dc.subject |
Ροή |
el |
dc.subject |
Άνωση |
el |
dc.subject |
Yacht design |
en |
dc.subject |
Turbulance stimulation |
en |
dc.subject |
Waves |
en |
dc.subject |
Lift |
en |
dc.subject |
Towing tank |
en |
dc.subject |
Δεξαμενή πειραμάτων |
el |
dc.subject |
Διεγέρτες τύρβης |
el |
dc.title |
Υδροδυναμική μελέτη ροής γύρω από καρίνα ιστιοπλοϊκού σκάφους |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ναυτική υδροδυναμική |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/f153a1858b050e85acd4d48b9602986e66543497 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-09-15 |
|
heal.abstract |
Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της υδροδυναμικής μελέτης μοντέλου καρίνας ιστιοπλοϊκού σκάφους. Η καρίνα μελετάται μεμονωμένα και ξεχωριστά από το υπόλοιπο ιστιοπλοϊκό σκάφος έτσι ώστε να εκτιμηθεί η συμπεριφορά της σε συνθήκες πειραμάτων σε δεξαμενή , ως αυτόνομο στοιχείο αφού η ίδια συμβάλλει σημαντικά στην ολική συμπεριφορά του σκάφους.
Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στα θεωρητικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την διεξαγωγή των πειραμάτων και την ολοκληρωμένη επισκόπηση των αποτελεσμάτων. Αρχικά παρουσιάζονται γενικά στοιχεία ιστιοπλοϊκων σκαφών με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της καρίνας. Εν συνεχεία, η εργασία πραγματεύεται θέματα ροής ρευστού γύρω από πτερύγιο χρησιμοποιώντας τις βασικές αρχές της αερο/υδροδυναμικής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην περίπτωση που μας ενδιαφέρει.Αναλυτική παρουσίαση γίνεται γύρω από την ανωστική δύναμη (lift), καθώς και της παρουσίας διαφόρων ειδών αντίστασης των πτερυγίων. Επιπροσθέτως, τίθεται το ζήτημα της χρήσης διεγερτών τύρβης στο πείραμα έτσι ώστε να διασφαλισθούν ίδιες συνθήκες πειραμάτων στην δεξαμενή με την πραγματική κατάσταση της θάλασσας. Πιο συγκεκριμένα , γίνεται εκτενής σχολιασμός γύρω από την καταλληλότητα κάθε είδους διεγέρτη αφού η καρίνα παρουσιάζει μεγάλη ευαισθησία στις διάφορες αλλαγές του ροϊκού πεδίου που την περιβάλλει. Τέλος, παρουσιάζονται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά μία καρίνας ιστιοπλοϊκού και σχολιάζεται η σημασία του καθενός από αυτά στα χαρακηριστικά της.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, που είναι και το πειραματικό παρουσιάζεται αρχικά η περιγραφή της πειραματικής διάταξης, ξεκινώντας από την επιλογή των χαρακτηριστικών της καρίνας και την κατασκευή της, έως τον σχηματισμό της ολοκληρωμένης διάταξης στο φορείο της δεξαμενής. Ακολουθεί περιγραφή του τρόπου διεξαγωγής των πειραμάτων καθώς και αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν καθώς και πως αυτές ξεπεράστηκαν στα διάφορα στάδια της εργασίας.
Τέλος, ακολουθούν τα συμπεράσματα στα οποία περιλαμβάνονται διαγράμματα συνολικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον , γίνεται η σύγκριση των τύπων διεγερτών τύρβης στην υδροδυναμική συμπεριφορά της καρίνας με σκοπό την ορθή χρήση τους σε μελλοντικά πειράματα σε δεξαμενή. |
el |
heal.advisorName |
Τζαμπίρας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τριανταφύλλου, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής. Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
72 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|