dc.contributor.author | Λαμπροπούλου, Αγλαΐα | el |
dc.contributor.author | Μπούσιος, Γιώργος | el |
dc.contributor.author | Lampropoulou, Aglaia | en |
dc.contributor.author | Boussios, Giorgos | el |
dc.date.accessioned | 2017-10-23T08:42:32Z | |
dc.date.available | 2017-10-23T08:42:32Z | |
dc.date.issued | 2017-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45799 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14753 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παραλιακές λεωφόροι | el |
dc.subject | Στάθμευση | el |
dc.subject | Τοπίο | el |
dc.subject | Υποδομές | el |
dc.subject | Τουρισμός | el |
dc.subject | Coastal highways | en |
dc.subject | Parking | en |
dc.subject | Landscape | en |
dc.subject | Infrastructures | en |
dc.subject | Tourism | en |
dc.title | Ο Δρόμος ως Τόπος: σενάριο εξόρμησης στα Λιμανάκια Βουλιαγμένης | el |
dc.title | The Road as Topos: an Athenian Getaway at Limanakia, Vouliagmeni | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αστικός Σχεδιασμός | el |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-12 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη μετάβαση της Παραλιακής λεωφόρου από φορτισμένη κυκλοφοριακή αρτηρία σε προορισμό αναψυχής, μέρος του τουριστικού τοπίου της πρωτεύουσας. Αυτή η προβληματική πηγάζει από το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Αθηναίων, που λόγω της οικονομικής κρίσης αναζητούν ημερήσιες εξορμήσεις κοντά στην πόλη. Περιοχή ενδιαφέροντος είναι τα Λιμανάκια, οι βραχώδεις κολπίσκοι ανάμεσα σε Βουλιαγμένη και Βάρκιζα, προσβάσιμοι σχεδόν αποκλειστικά με αυτοκίνητο. Εκεί που η οροσειρά του Υμηττού συναντά το Σαρωνικό, αυτό το ξεχωριστό σκηνικό εμφανίζεται ως παύση στην αστική εξάπλωση, στον αντίποδα των υπόλοιπων τουριστικών υποδομών. Ο άτυπος χαρακτήρας του εντείνεται από διάσπαρτους χώρους στάθμευσης εκατέρωθεν του δρόμου, που αναδεικνύονται στο μοναδικό σημείο αναφοράς. Πρόθεσή μας είναι να επανερμηνεύσουμε αυτές τις διαδοχικές δομές ως σημείο αφετηρίας και ταυτόχρονα ‘πράσινο’ καταφύγιο για πεζούς και ποδηλάτες. Προς αυτό το σκοπό, η κίνηση του δρόμου μειώνεται αισθητά και εκτρέπεται σε μία νέα παράκαμψη: μία γραμμική δομή στάθμευσης που ακολουθεί τους λόφους. Η νέα υποδομή επιχειρεί να ανατρέψει τα δεδομένα ενός τυπικού πάρκινγκ συστήνοντάς το ως κυρίαρχο κομμάτι του τοπίου και τόπο κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Αίθρια παρεμβάλλονται ανάμεσα σε επαναλαμβανόμενα επίπεδα στάθμευσης, με βοηθητικές λειτουργίες, παροχές αναψυχής και χώρους στάσης, ενώ ένα υπερυψωμένο, ημιυπαίθριο λόμπυ λειτουργεί ως σημείο συνάντησης αυτού του νέου προορισμού. | el |
heal.abstract | The current thesis negotiates the transition of the Athenian coastal highway from a heavily charged traffic artery to a recreational destination, part of the capital’s tourism landscape. This problematic rises from the increasing interest of the Athenians who, due to the crisis, seek a short ‘urban getaway’. The area of interest is Limanakia, a group of steep gulfs on the verge of Athens’ metropolitan region, now accessible only by car. Located at the point where the Hymettus mountain range meets the Saronic Gulf, this utopian scenery appears as a pause in urban sprawl and typical tourism infrastructure. Its unique character is highlighted by parking lots along the highway, as the single point of reference. The intention is to reinterpret these successive forms both as departure point and ‘green’ refuge, now redirected towards pedestrians and cyclists. For this purpose, traffic is restricted and channelled into a detour: a linear parking garage ascending the hills. This new infrastructure attempts to challenge our concept of parking spaces, viewing them as salient landscape features and places of social interaction. Atriums intervene between repetitive parking levels, including facilities, recreational activities and information points, while an elevated open-air lobby serves as the main meeting point. | en |
heal.advisorName | Ανδριανόπουλος, Τηλέμαχος | el |
heal.advisorName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.advisorName | Andrianopoulos, Tilemachos | en |
heal.advisorName | Tournikiotis, Panayotis | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 96 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: