dc.contributor.author |
Ασημακόπουλος, Ιάσων
|
el |
dc.contributor.author |
Asimakopoulos, Iason
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-10-25T07:54:36Z |
|
dc.date.available |
2017-10-25T07:54:36Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-25 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45813 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14411 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Forecasting |
en |
dc.subject |
Gamification |
en |
dc.subject |
Household budget |
en |
dc.subject |
Mobile app |
en |
dc.subject |
Education |
en |
dc.subject |
Προβλέψεις |
el |
dc.subject |
Παιχνιδοποίηση |
el |
dc.subject |
Προϋπολογισμός Νοικοκυριού |
el |
dc.subject |
Εφαρμογές κινητών |
el |
dc.subject |
Εκπαίδευση |
el |
dc.title |
Εκπαιδευτική Εφαρμογή Πρόβλεψης Προϋπολογισμού Νοικοκυριών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Forecasting |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής πρόβλεψης του προϋπολογισμού του σύγχρονου Ελληνικού νοικοκυριού για φορητές συσκευές τύπου κινητού τηλεφώνου και ταμπλέτας. Οι οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες της σύγχρονης Ελληνικής πραγματικότητας δυσχεραίνουν τη διαχείριση των οικονομικών του νοικοκυριού, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη σωστού σχεδιασμού και προγραμματισμού των εξόδων του. Προς αυτή την κατεύθυνση, είναι επιθυμητό να εισάγουμε το μέσο Έλληνα στο αντικείμενο των Προβλέψεων ώστε να μπορέσει να τις αξιοποιήσει και να τις εκμεταλλευτεί προς όφελος του στην καθημερινή του ζωή. Η ακμάζουσα τεχνολογία και η διαθεσιμότητα φορητών συσκευών σε πολλά νοικοκυριά δίνει το έναυσμα για τη δημιουργία μιας εφαρμογής που θα συνδράμει στην εκμάθηση των εννοιών των Προβλέψεων.
Εισαγωγικά παρουσιάζεται μια σύνοψη της κατάστασης των ελληνικών νοικοκυριών , η ανάγκη ύπαρξης μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής και η έννοια της παιχνιδοποίησης που χρησιμοποιείται στην εφαρμογή. Στη συνέχεια γίνεται παρουσίαση του αντικειμένου των Προβλέψεων. Εισάγεται η έννοια της χρονοσειράς και η σύνδεση της με φυσικά φαινόμενα, με την παρουσίαση των χαρακτηριστικών μιας χρονοσειράς. Οι προβλέψεις κατηγοριοποιούνται ανάλογα τη διαδικασία εξαγωγής τους και τον τύπο τους και αναφέρονται οι κυριότερες τεχνικές και μέθοδοι προβλέψεων μαζί με τους στατιστικούς δείκτες που καθορίζουν την ακρίβεια της πρόβλεψης ως τα πραγματικά δεδομένα.
Συνεχίζουμε με το σχεδιασμό της εφαρμογής, όπου ερευνώνται οι σχεδιαστικές αποφάσεις που αποτέλεσαν κατευθυντήριες γραμμές για την υλοποίηση καθώς και τα σενάρια χρήσης όλων των λειτουργιών που μπορεί να εκτελέσει ο χρήστης. Εξετάζονται τα διαγράμματα ροής των βασικών διαδικασιών και αλγορίθμων σχετικών με τους αλγορίθμους πρόβλεψης και γίνεται αναφορά στους περιορισμούς που παρουσιάζονται στη σχεδίαση της εφαρμογής. Στο επόμενο στάδιο, εξετάζεται η υλοποίηση της εφαρμογής με μια έρευνα αγοράς πάνω σε παρεμφερείς εφαρμογές και παρατίθενται πληροφορίες για τις τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη της εφαρμογής.
Τέλος, για να αποδειχθεί η χρησιμότητα της εφαρμογής στο Ελληνικό κοινό, διεξήχθη ένα πείραμα στο οποίο ζητήθηκε από ένα δείγμα να εγκαταστήσει την εφαρμογή, να τη δοκιμάσει και να απαντήσει σε ερωτηματολόγιο για τη συλλογή αποτελεσμάτων. Μετά από συμπεράσματα για την εφαρμογή, προτάθηκαν θεωρητικές και τεχνολογικές επεκτάσεις για παρόμοια εγχειρήματα. |
el |
heal.abstract |
This thesis
focuses
on
the
design
and
development
of
an
educational
Budget
Forecasting
app
for
modern
smartphones
and
tablets,
tailored
fo
r
the
needs
of
the
average
Greek
household.
The
ensemble
of
the
Economic
and
Social
adversities
that
characterize
the
current
Greek
status
quo,
make
the
management
of
household
finance
a
real
Herculian
task
.
Accurate
planning
and
scheduling
of
one’s
expenses
is
therefore
necessary.
To
that
end,
we
attempt
to
introduce
the
average
person
to
some
Forecasting
practices,
so
that
he
may
use
them
in
his
advantage,
in
everyday
life.
The
high
state
of
the
art
technology
along
with
the
widespread
popularity
of
handheld
smart
devices,
gives
us
the
idea
to
create
an
educational
budget
application
that
will
familiarize
the
user
with
the
concept
of
Forecasting.
Beginning
we
present
a
rundown
of
the
status
of
many
Greek
households,
proving
the
need
for
Forecasting
tools
and
we
introduce
the
concept
of
gamification
that
we
are
going
to
use.
Going
on,
we
review
the
general
theoretic
points
of
Forecasting
as
what
is
a
Time
series
and
what
are
its’
characteristics.
We
categorize
the
forecasted
value
s
by
their
derivation
method
and
we
present
an
outline
of
the
major
forecasting
techniques
along
with
some
classic
estimates
that
define
the
accuracy
of
the
predicted
value
as
to
the
real
value.
Later
on
,
we
focus
on
the
design
process.
We
present
key
decisions
that
led
to
the
development
of
the
applicati
on,
a
s
well
as
u
se
case
scenarios
for
the
complete
range
of
operations
that
a
user
may
utilize.
To
clarify
the
algorithmic
basis,
we
show
the
major
flow
charts
used
for
the
production
of
a
prediction
and
then
we
expose
all
the
constraints
and
limitations
that
h
ad
to
be
taken
in
consideration
in
developing
this
app.
On
the
development
of
this
app,
we
explore
the
ecosystem
of
similar
budgeting
apps
and
all
the
cutting
-
edge
technology
used
is
exposed
briefly.
In
conclusion,
to
justify
the
usefulness
of
the
app
licat
ion,
we
conducted
a
statistic
experiment
where
we
asked
from
a
sample
to
install
and
use
the
application
for
a
period
of
time
and
answer
a
questionnaire.
We
collected
the
results,
analyzed
them
and
we
suggest
different
alternatives
for
those
who
wish
to
fo
llow
a
similar
endeavor |
|
heal.advisorName |
Ασημακόπουλος, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ασημακόπουλος, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
el |
heal.committeeMemberName |
Ασκούνης, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
148 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|