dc.contributor.author | Ορφανός, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Orfanos, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2017-10-27T08:13:06Z | |
dc.date.available | 2017-10-27T08:13:06Z | |
dc.date.issued | 2017-10-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45822 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14795 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ασύγχρονοι 3φασικοί κινητήρες | el |
dc.subject | Διάταξη plc | el |
dc.subject | Oνομαστικό ρεύμα | el |
dc.subject | Φάση εκκίνησης και μόνιμης κατάστασης | el |
dc.subject | Αστέρας-τρίγωνο | el |
dc.subject | Asynchronous 3phase motors | en |
dc.subject | Star – delta topology | en |
dc.subject | PLC devices | en |
dc.subject | Current values | en |
dc.title | Εκκίνηση Ασύγχρονου Τριφασικού Κινητήρα με χρήση Αυτοματισμού PLC | el |
dc.title | Starting Asynchronous 3-Phase Motor using PLC Automation | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΣ | el |
heal.classification | ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | el |
heal.classification | AUTOMATION | en |
heal.classification | Electromechanical devices | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/978cf2c3bb638a36b13da6c210ba1e96469825d7 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/eb5ac721eadbe749265337be1c6471fc2c1b8305 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/978cf2c3bb638a36b13da6c210ba1e96469825d7 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85042189 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-19 | |
heal.abstract | Οι ηλεκτρικοί κινητήρες αποτελούν σημαντικά ηλεκτρικά συστήματα για τη μετατροπή της ηλεκτρικής σε μηχανική ενέργεια, με στόχο την εκτέλεση έργου. Σημαντική υποδιαίρεση αυτών, αποτελούν οι ασύγχρονοι τριφασικοί κινητήρες, οι οποίοι εκμεταλλέυονται τη σημαντική προσφορά ισχύος από το σύστημα των 3 φάσεων τροφοδοσίας. Οι τριφασικοί ασύγχρονοι κινητήρες, εκτός των πλεονεκτηmάτων που προσφέρουν, δημιουργούν σημαντικά θέματα για τη λειτουργία τους, δεδομένου ότι χρειάζονται ειδικό χειρισμό κατά τη φάση εκκίνησης τους, καθώς και κατά τη φάση αποκατάστασης της επιθυμητής γωνικής ταχύτητας περιστορφής, για την εξωτερικά επιβληθείσα ροπή φορτίου. Για τον επιτυχή χειρισμό των φάσεων εκίνησης και μόνιμης λειτουργίας, χρησιμοποιούνται ειδικές διατάξεις, οι οποίες μεταβάλλουν τη συνδεσμολογία διασύνδεσης των τυλιγμάτων του κινητήρα, γνωστές ως μετατροπές τυλιγμάτων αστέρα – τριγώνου. Στόχος της παρούσας διπλωμαικής εργασίας είναι, η ανάπτυξη αυτοματοποιημένης διάταξης με χρήση ψηφιακού ελεγκτή (PLC - Programmable Logic Controller), ο οποίος επιτρέπει την αυτοματοποιημένη μεταγωγή των τυλιγμάτων πηνίου από αστέρα, στις αρχικές φάσεις εκίνησης του κινητήρα, σε τρίγωνο, όταν εγκατασταθεί το επιθυμητό σημείο λειτουργίας του κινητήρα. Η ανίχνευση της διαδικασίας αποκατάστασης, αφορά στα επίπεδα μεταβολής του ρεύματος που απαιτείται από την τροφοδοσία του κινητήρα ανά φάση. Με την χρησιμοποίηση, κατάλληλης συνδεσμολογίας και κάνοντας χρήση ηλεκτρονικών ισχύος, μικροεπεξεργαστών, αλλά και αμιγώς ηλεκτρολογικών εξαρτημάτων, επιτυγχάνεται η ομαλή εκκίνηση ενός ηλεκτροκινητήρα, πραγματοποιώντας τη μετάβαση των τυλιγμάτων πηνίου (πρωτεύον – δευτερεύον κύκλωμα) σε βέλτιστο χρόνο. Κριτήριο για την αντίδραση και μεταγωγή των κυκλωμάτων πηνίου από αστέρα σε τρίγωνο είναι, ο έλεγχος για εγκατάσταση ρεύματος ανά φάση τροφοδοσίας, το οποίο είναι διπλάσιο του ονομαστικού, και βαίνει μειούμενο προς αποκατάσταση της λειτουργίας, σε διάταξη τριγώνου για την ομαλή ανάληψη του φορτίου – ροπής, επί του άξονα του κινητήρα. Η μετάβαση θα γίνει αυτοματοποιημένα, με χρήση διάταξης PLC, η οποία βασίζει την απόφαση μετάβασης, στα επίπεδα συγκεκριμένων σημάτων, που προέρχονται από τα κυκλώματα του ασύγχρονου τριφασικού κινητηρα. Η διάταξη ελέγχου, επιπλέον των φάσεων εκκίνησης και αποκατάστασης ομαλής λειτουργίας, μπορεί να παραμείνει σε διασυνεχή λειτουργία και κατά τον υπόλοιπο χρόνο, ανιχνεύοντας μεταβολές επί της ροπής φορτίου και ενεργοποιώντας αυτοματοποιημένα μεταβάσεις στα τυλίγματα για την αποκτάσταση σταθερής γωνιακής ταχύτητας περιστροφής. Έτσι, το εν λόγω σύστημα εκτός από διάταξη βέλτιστης εκκίνησης, αποτελεί ένα σημαντικό σύστημα ελέγχου διασφάλισης σταθερής γωνιακής περιστροφής του κινητήρα σε χρονικά μεταβαλόμενο φορτίο. | el |
heal.abstract | Electric power motors are important electrical systems used for the conversion of electrical to mechanical power. A significant category of eletcrical motors consists of 3-phase asynchronous motors, taking advantage of the enhanced 3–phase power system provision. Beyond the induced advantages for these motors, some issues of major importance are related to their operation, due to special handling actions required during start-up and steady state phases of operation, according induced mechanical torque-load. In order to handle properly of the startup phases, special circuits required modifying inductance over motor based on star to delta circuit topologies. Purpose of current work is the design and development of an automated electrical/electronic environment using a Programmable Logic Controller device – PLC, responsible for automated switching of primary and secondary motor inductance circuits, from star to delta topology and vice versa, according induced conditions over motor’s load. Detection and decisioning of switching process based on the level of currents absorbed during operation over each phase of power provisioning system. Control topology is realized using power and low-voltage analogue electronic components, as well as digital parts such PLC device, targeting to smooth acceleration of motor axis, using transient switching on inductance circuitry in optimum time thresholds. Reaction and switching of afford-mentioned circuits is based onto real-time monitoring of current levels absorbed over each phase, limiting switching when these currents become twice of the typical operation values for the motor, as these defined by manufacturer. Circuitry switching process is purely automated based on embedded PLC device and real sub-circuits controlled by low-voltage digital signals. Control circuitry additionally to the predefined operation during startup phase of motor, can remain active also during steady state phase of operation, detecting variations on angular velocity of the rotor. In the event that modifications are determined due to variations of applied torque – load over motor, control system modifies inductance circuits accordingly, allowing smooth operation maintaining this way constant angular velocity for the rotor. In this case, control circuitry used as a concurrent logic control subsystem that monitors continuously motor’s optimal operation in real time, over a variety of induced loads, serving as a purely control system for the motor. | en |
heal.advisorName | Ιωαννίδου, Μαρία-Παρασκευή | el |
heal.committeeMemberName | Ιωαννίδου, Μαρία-Παρασκευή | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδώρου, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Τσαραμπάρης, Παναγιώτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: