dc.contributor.author |
Περίχαρος, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Pericharos, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-10-30T09:47:46Z |
|
dc.date.available |
2017-10-30T09:47:46Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45833 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14908 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδόστρωμα |
el |
dc.subject |
Δυναμικό μέτρο δυσκαμψίας |
el |
dc.subject |
Ασφαλτόμιγμα |
el |
dc.subject |
Έλεγχος ποιότητας |
el |
dc.subject |
Επιτόπου καταγραφές |
el |
dc.subject |
Pavements |
en |
dc.subject |
HMA mixtures |
el |
dc.subject |
Dynamic modulus |
el |
dc.subject |
FWD |
el |
dc.subject |
Quality control |
el |
dc.title |
Εισαγωγή του δυναμικού μέτρου δυσκαμψίας ασφαλτομιγμάτων στις διαδικασίες ελέγχου της ποιότητας νέων οδοστρωμάτων |
el |
dc.contributor.department |
ΤΟΜΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδοστρώματα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-17 |
|
heal.abstract |
Διερεύνηση της δυνατότητας εισαγωγής του δυναμικού μέτρου δυσκαμψίας ασφαλτομιγμάτων στις διαδικασίες ελέγχου της ποιότητας ασφαλτικών στρώσεων νέων οδοστρωμάτων.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η δυνατότητα εισαγωγής του δυνα-
μικού μέτρου δυσκαμψίας Ε* των ασφαλτομιγμάτων στις διαδικασίες ελέγχου νέων οδο-
στρωμάτων εύκαμπτου τύπου. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε εργαστηριακό και
οδικό πείραμα σε δύο οδικά τμήματα νέου οδοστρώματος. Δύο διαφορετικά ασφαλτομίγ-
ματα χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε οδικό τμήμα, μία ασφαλτική βάση με αδρανή κοκκομε-
τρικής διαβάθμισης Α.Σ 20 και ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας διαβάθμισης Α.Σ 12.5,
αθροιστικά λοιπόν χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα ασφαλτομίγματα για την κατασκευή των
δύο τμημάτων. Όσον αφορά στο εργαστηριακό πείραμα, συμπυκνώθηκε χρησιμοποιώ-
ντας τη γυροσκοπική μέθοδο, ένας ικανοποιητικός αριθμός δοκιμίων για κάθε ασφαλτό-
μιγμα. Στη συνέχεια έγιναν εργαστηριακές δοκιμές στα δοκίμια αυτά, για τον υπολογισμό
του ποσοστού κενών αέρα που περιέχουν, για την εξασφάλιση ότι είναι κοντά στις απαιτή-
σεις της μελέτης σύνθεσης του έργου. Στα δοκίμια που βρίσκονταν εντός των αποδεκτών
ορίων σε σχέση με τη μελέτη του έργου πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις για τον προσδιο-
ρισμό του δυναμικού μέτρου δυσκαμψίας. Τελικώς, το δυναμικό μέτρο δυσκαμψίας κάθε
ασφαλτομίγματος ορίστηκε ως ο μέσος όρος των μέτρων των δοκιμίων του. Παράλλη-
λα πραγματοποιήθηκε οδικό πείραμα που περιλάμβανε μετρήσεις με παραμορφωσίμετρο
πίπτοντος βάρους (Falling Weight Deflectometer - FWD) και έπειτα την πυρηνοληψία
σε δέκα κοινές χαρακτηριστικές θέσεις, πέντε σε κάθε οδικό τμήμα. Με τον ανάστροφο
υπολογισμό των καταγραφών του FWD προσδιορίστηκε το επιτόπου μέτρο δυσκαμψί-
ας και τα αποτελέσματα των δυναμικών μέτρων δυσκαμψίας ανάχθηκαν στις συνθήκες
θερμοκρασίας και συχνότητας φόρτισης που επικρατούσαν κατά τις μετρήσεις του FWD.
Στους πυρήνες ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία προσδιορισμού του δυναμικού μέτρου
δυσκαμψίας με τα δοκίμια. Αναπτύχθηκαν οι κεντρικές καμπύλες τόσο για τους πυρήνες
όσο και για τα ασφαλτομίγματα μέσω των μετρήσεων των δοκιμίων. Πραγματοποιήθηκε
συγκριτική αξιολόγηση μεταξύ του δυναμικού μέτρου δυσκαμψίας των πυρήνων και των
δοκιμίων καθώς και με το επιτόπου μέτρο δυσκαμψίας από τις μετρήσεις του FWD και
διερεύνηση των συσχετισμών μεταξύ τους. Το εύρος των πληροφοριών που παράγονται
μέσω των μετρήσεων και αναλύσεων του δυναμικού μέτρου δυσκαμψίας, αναδεικνύουν
τις κεντρικές καμπύλες του Ε* σε βασικό εργαλείο για τον έλεγχο της ποιότητας των α-
σφαλτικών στρώσεων. |
el |
heal.abstract |
In the present diploma thesis, the possibility of introducing dynamic modulus of HMA
mixtures in the quality control processes of newly constructed pavements is investigated.
For this purpose, lab experiment and in situ testing were conducted on two road sections of
a new pavement. Each section is layered with two different HMA mixtures with different
aggregate gradation for the asphalt base and top layer, so a total of four mixtures is used and
tested in the experiment. The lab experiment consisted of compacting an adequate number
of samples for each mixture using the gyratory compaction method. Then the air voids
of the compacted samples were determined to ensure compliance with the restrictions set
by the mix design, and the dynamic modulus of each sample was determined using the
AASHTO T 342-11 standard method. The dynamic modulus value for each mixture was
defined as the average value of each mixture’s samples. The in-situ testing consisted of
measurements using the Falling Weight Deflectometer (FWD) at five locations in each
section, at different temperatures and then cores were extracted from the same locations.
Backcalculation of the FWD deflections determined the in-situ stiffness modulus EFWD and
the cores were transferred to the Laboratory of Pavement Engineering of NTUA, were their
dynamic modulus E*core was determined. Comparative evaluation of the three different
moduli was performed using box plots, dispersion diagrams and the master curves of
dynamic moduli from the cores and the lab compacted samples. The spectrum of valuable
information on the condition of the HMA layers from the analysis of the dynamic modulus,
showcases the importance of incorporating the dynamic modulus in the quality control
procedures. |
en |
heal.advisorName |
Λοϊζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
85 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|