HEAL DSpace

Ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα πρόωσης κυψελών καυσίμου για ναυτικές εφαρμογές–Μελέτη και σχεδιασμός των ηλεκτρονικών μετατροπέων ισχύος του συστήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.author Μπαϊραχτάρης, Νικόλαος Γ. el
dc.contributor.author Bairachtaris, Nikolaos G. en
dc.date.accessioned 2011-06-23T06:50:10Z
dc.date.available 2011-06-23T06:50:10Z
dc.date.copyright 2011-04-20 -
dc.date.issued 2011-06-23
dc.date.submitted 2011-04-20 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4594
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1415
dc.description 274 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη" el
dc.description.abstract Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος πρόωσης κυψελών καυσίμου για ναυτικές εφαρμογές με έμφαση στη μελέτη και στο σχεδιασμό των ηλεκτρονικών μετατροπέων ισχύος του συστήματος. Στην εποχή μας, ο συνδυασμός ηλεκτρικής πρόωσης και συστημάτων κυψελών καυσίμου αποτελεί πιθανή λύση στη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα των μεταφορών καθώς και στα ενεργειακά και περιβαλλοντικά προβλήματα που αυτή προκαλεί. Στην εργασία μελετούνται δύο συστήματα πρόωσης ίδιας ονομαστικής ισχύος που διαφέρουν στο σύστημα τροφοδοσίας κυψελών καυσίμου. Η διαφορά αυτή απαιτεί και διαφορετικό σχεδιασμό στους ηλεκτρονικούς μετατροπείς ισχύος. Τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής οδηγούν στη χρήση μετατροπέων συνεχούς τάσης σε συνεχή τάση με διαδοχική αγωγή παράλληλων κλάδων για τον έλεγχο του ηλεκτρικού κινητήρα πρόωσης συνεχούς ρεύματος και άρα της έλικας του σκάφους. Στο ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα προστίθεται και μια συστοιχία συσσωρευτών για την κάλυψη των αιχμών του φορτίου και για βελτίωση της απόκρισης του συστήματος σε μεταβατικές καταστάσεις. Για καθένα από τα υποσυστήματα του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος προτείνεται αντίστοιχο πραγματικό εμπορικό προϊόν. Τέλος παρατίθενται δύο πιθανές ναυτικές εφαρμογές του συστήματος που σχεδιάστηκε. el
dc.description.abstract The object of this master thesis is the study and the design of a fuel cell electric drive propulsion system for marine applications emphasized on the power electronic converters of the system. In our days, the combination between electric propulsion and fuel cells may be a possible solution in the continuously increasing demand in the sector of transports as well as in energy and environmental problems that this causes. Two propulsion systems with the same nominal power but with different fuel cell systems have been studied. This difference demands different design to the power converters of each system. The characteristics of the applications result to the usage of multi-channel interleaved converters for the control of the dc propulsion motor. In the electric drive propulsion system a battery pack has been added aiming to better dynamical characteristics. A commercial solution has been proposed for all the subsystems of the propulsion system. In the end, two possible marine applications have been studied. en
dc.description.statementofresponsibility Νικόλαος Γ. Μπαϊραχτάρης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα el
dc.subject Ηλεκτρική πρόωση el
dc.subject Κυψέλες καυσίμου el
dc.subject Ηλεκτρονικά ισχύος el
dc.subject Μετατροπείς διαδοχικής αγωγής el
dc.subject Electric drive systems en
dc.subject Electric propulsion en
dc.subject Fuel cells en
dc.subject Power electronics en
dc.subject Interleaved converters en
dc.title Ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα πρόωσης κυψελών καυσίμου για ναυτικές εφαρμογές–Μελέτη και σχεδιασμός των ηλεκτρονικών μετατροπέων ισχύος του συστήματος el
dc.title.alternative A fuel cell electric drive propulsion system for marine applications-Study and design of the power electronic converters of the system en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-04-18 -
dc.date.modified 2011-04-20 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Προυσαλίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.committeemember Προυσαλίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-06-23 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-06-23 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής