HEAL DSpace

Σχολή Ελαιοκομίας και Αγροτικών σπουδών στην Κεφαλλονιά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαρόδου, Μαργαρίτα-Αικατερίνη el
dc.contributor.author Paparodou, Margarita-Aikaterini en
dc.date.accessioned 2017-11-30T09:52:10Z
dc.date.available 2017-11-30T09:52:10Z
dc.date.issued 2017-11-30
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46005
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15087
dc.rights Default License
dc.subject Ελιά el
dc.subject Olive trees en
dc.subject Σχολές ελαιοκομίας el
dc.subject Σχολές αγροτικών σπουδών el
dc.subject Κεφαλλονιά el
dc.subject Ελαιοτριβεία el
dc.subject Olive oils en
dc.subject School of agricultural studies en
dc.subject Kefallonia en
dc.title Σχολή Ελαιοκομίας και Αγροτικών σπουδών στην Κεφαλλονιά el
dc.title School of Agricultural studies in Kefallonia en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-26
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό μίας Σχολής Ελαιοκομίας και Αγροτικών Σπουδών στην Κεφαλλονιά. Σε ένα περιβάλλον οικονομικής και κοινωνικής κρίσης παρατηρείται η επιθυμία για ενασχόληση με την καλλιέργεια της γης. Το ελαιόδεντρο, αποτελεί μία χαρακτηριστική καλλιέργεια της ελληνικής γης με ιδιαίτερη σημασία και αξία. Όμως η καλλιέργεια, η φροντίδα και η επεξεργασία του φυτού καθώς και του ελαιόλαδου είναι μία τέχνη η οποία είναι κατά βάση εμπειρική και δεν διδάσκεται. Βασικά κριτήρια λοιπόν της εργασίας είναι η δημιουργία μίας σχολής η οποία διδάσκει την τέχνη της ελιάς με βάση τρεις βασικούς εκπαιδευτικούς άξονες: την θεωρητική κατάρτιση, την πρακτική άσκηση στο ύπαιθρο και την ενασχόληση με την παραγωγική διαδικασίας τη ελαιοποίησης, δηλαδή τη σύμπραξη της θεωρητικής εκπαίδευσης(σχολή) με την παραγωγή (ελαιοτριβείο). Ο τόπος χωροθέτησης του θέματος είναι η Κεφαλλονιά, μία ελαιοπαραγωγική περιοχή των Επτανήσων με παράδοση στην αγροτική εκπαίδευση. Βασική συνθετική χειρονομία στον τόπο αποτελεί η γραμμική κίνηση του κτηρίου, μέσα στην «αγκαλιά» του υπάρχοντα ελαιώνα. Η σύνθεση αποτελείται από βασικά τοιχώματα που καλούνται να αντιστηρίξουν και να «τιθασεύσουν» το κεκλιμένο και μαλακό έδαφος. Αναφορές του σχεδιασμού αποτέλεσαν οι ξερολιθιές του νησιωτικού τοπίου που καθιστούσαν τα κεκλιμένα εδάφη καλλιεργήσιμα, τα ψηλά και πλατύπελμα ενετικά καμπαναριά των εκκλησιών, η έννοια του ερειπίου, που απαντάται συχνά στο σεισμογενές κεφαλλονίτικο τοπίο. Βασικές αρχές του σχεδιασμού είναι η άμεση σχέση του μέσα και του έξω, το «αγκάλιασμα» του κτηρίου από το φυσικό περιβάλλον, η διαβάθμιση του φωτός και η λειτουργική και συνθετική σύνδεση της παραγωγής με την εκπαίδευση. Το κτήριο, λοιπόν, απαρτίζεται από τρεις διακριτές λειτουργικά και συνθετικά ενότητες: τον χώρο παραγωγής και ελαιοποίησης (ελαιοτριβείο), τους χώρους εργαστηριακών και θεωρητικών μαθημάτων που είναι σκιεροί και άμεσα συνδεδεμένοι με το ύπαιθρο, και τους χώρους δημόσιων λειτουργιών. Οι χώροι αυτοί συνδέονται με βασικές υπαίθριες και ημιυπαίθριες κινήσεις που διασχίζουν τη σύνθεση και εξασφαλίζουν παράλληλα τη σύνδεση με τον υπαίθριο χώρο. Έτσι, το κτήριο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του υπαίθρου και το ύπαιθρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του κτηρίου.. el
heal.abstract Subject of this dissertation project is the design of a school dedicated to agricultural studies situated in the island of Kefallonia. In a period of economic and social crisis, we can observe a growing interest in the cultivation of land, especially in the cultivation of olive tree, a familiar tree of Hellenic agricultural landscape. However, the cultivation care and the processing of the olive tree, is rather empirical than academic. Consequently, this project suggests the existence of a school that teaches the cultivation of olive tree and the production of olive oil, while emphasizing on theoretical training, practice in the countryside and commitment to the production and process of olive cultivation. The project is suggested to be located in Kefallonia, an olive-growing area of the Ionian Islands with tradition in rural education. The linear movement of the building, “embraced” by an existing olive grove, consists the main idea of the architectural composition. Bassal walls, in different forms, “manipulate” the sloping and soft ground, and consist a reference to the drystone walls that gave shape to the cultivations, to the tall and flattened walls of the bells of Venetian churches, to the earthquake ruins found in the Kefallonian landscape. Basic principles of design are the direct relationship between the interior and the exterior space, the "embracement" of the building from the natural environment, the shades of light and the functional and synthetic connection between production and education. Consequently, the building consists of three distinct functional and synthetic units: the production unit, the laboratories and the classes for theoretical courses, directly connected to the countryside and the public area. These spaces are associated with the basic outdoor and semi-outdoor movements across the composition and ensure the connection to the countryside. Thus, the building is an integral part of the physical environment and the physical environment is an integral part of the building… en
heal.advisorName Τσιράκη, Σοφία el
heal.advisorName Tsiraki, Sofia en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής