dc.contributor.author |
Περιστέρης, Φίλιππος
|
el |
dc.date.accessioned |
2017-11-30T09:54:16Z |
|
dc.date.available |
2017-11-30T09:54:16Z |
|
dc.date.issued |
2017-11-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46006 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2760 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μουσική, Αισθητική, T. Adorno, Φιλοσοφία, Τέχνες |
el |
dc.title |
Οι τέχνες και οι συζεύξεις τους στον 20ο αιώνα
(Με σταθερή αναφορά στο έργο του Theodor Adorno και τη Σχολή της Φρανκφούρτης. Η περίπτωση της μουσικής) |
el |
dc.contributor.department |
Α.Κ.Ε.Δ |
el |
heal.type |
doctoralThesis |
|
heal.generalDescription |
Η διδακτορική διατριβή επισκοπεί στις συζεύξεις των τεχνών με φιλοσοφικό υπόβαθρο τη Σχολή της Φρανκφούρτης, ελεγκτικό μηχανισμό τα μαθηματικά και την αισθητική και κύριο μέλος των ζευγών των τεχνών τη μουσική. |
el |
heal.classification |
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ 20ου ΑΙΩΝΑ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/408ba52a0da6f2e55820fb37d48be32e4ba2bb2a |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-03-21 |
|
heal.abstract |
Η διδακτορική διατριβή με τίτλο “Οι τέχνες και οι συζεύξεις τους στον 20ο αιώνα”, (Με σταθερή αναφορά στο έργο του Theodor Adorno και τη Σχολή της Φρανκφούρτης, η περίπτωση της μουσικής), αναζητώντας το συγκείμενο (context), το σύνολο δηλαδή των πολιτιστικών συμφραζομένων της μουσικής τα οποία συχνά αντιμετωπίζονται εκτός αυτής, επισκοπεί αρχικά μεταξύ του πυλώνα των θετικών επιστημών και εκείνου της φιλοσοφίας (αισθητική) σε ότι αφορά στα περί της μουσικής. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται όλα εκείνα τα στοιχεία που περιβάλλουν τη μουσική από το παρελθόν μέχρι σήμερα στην αναζήτηση του ουδού μεταξύ της επιστημονικής και της αισθητικής της υπόστασης. Στα πρώτα κεφάλαια του πρώτου μέρους αναδύονται οι σχέσεις της μουσικής με τα μαθηματικά, τη φυσική και τη βιολογία και στη συνέχεια οι αντίστοιχες φιλοσοφικές θεωρήσεις με κατάληξη τις θέσεις της Σχολής της Φρανκφούρτης και ειδικότερα το σύνολο του προγράμματος του Theodor Adorno. Στο δεύτερο και κύριο σε έκταση μέρος της διατριβής, αναλύεται σε δυαδικά ζεύγη τεχνών η σχέση που δημιουργείται από τις συζεύξεις/συμπράξεις των τεχνών και την εκάστοτε καλλιτεχνική όσμωση. Οι πηγές άντλησης του υλικού είναι οι ίδιες οι τέχνες, τα έργα τους και οι έγκριτες αναφορές από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας με κύριο άξονα των δυναμικών αυτών συσχετισμών τις θέσεις της Σχολής της Φρανκφούρτης. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κεφάλαιο σχετικά με τη λογοτεχνία προκύπτουν παρατηρήσεις σχετικά με ένα θέμα που δεν έχει θιγεί εντός των πονημάτων του ίδιου του T.Adorno παρά μόνο μέσα από τη συμβολή του στη συγγραφή του μυθιστορήματος Dr.Faustus του T. Mann. Η αναφορά σχετίζεται με τα μουσικά συστήματα η θεωρητική και πρακτική των οποίων έχει εκτεθεί στο πρώτο μέρος της διατριβής. Στο τρίτο μέρος γίνεται μια απόπειρα προσέγγισης των επίγονων τάσεων στο θεωρητικό και αισθητικό πεδίο και ειδικά στις σύγχρονες καλλιτεχνικές και επιστημονικές συμπράξεις της μουσικής με τις υπόλοιπες τέχνες. Η συμπερασματική κατάληξη αποτελεί προϊόν που άπτεται του σημερινού σχετικού προβληματισμού καθώς επικαιροποιεί τα αρχικά δεδομένα μέσα από μια νέα οπτική και θεώρηση στον 21ο αιώνα. |
el |
heal.sponsor |
ΕΛΚΕ |
el |
heal.advisorName |
Ράπτη, Γιούλη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργάκη, Αναστασία |
el |
heal.committeeMemberName |
Μωραΐτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αραγεώργης, Αριστείδης |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεολόγου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουτούγκος, Αριστοφάνης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τάτλα, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
373 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|