dc.contributor.author |
Βαϊόπουλος, Πάρις
|
el |
dc.contributor.author |
Vaiopoulos, Paris
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-12-08T13:19:16Z |
|
dc.date.available |
2017-12-08T13:19:16Z |
|
dc.date.issued |
2017-12-08 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46056 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14631 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκτίμηση παραμέτρων |
el |
dc.subject |
Εκτίμηση κατάστασης |
el |
dc.subject |
Βαθμονόμηση αισθητήρων |
el |
dc.subject |
Αεροδυναμικά μοντέλα |
el |
dc.subject |
Φίλτρα Κάλμαν |
el |
dc.subject |
Στατιστικές μέθοδοι μοντελοποίησης |
el |
dc.subject |
UAV |
en |
dc.subject |
Paramter identification |
en |
dc.subject |
Sensor fusion |
en |
dc.subject |
State estimation |
en |
dc.subject |
Aerodynamic model |
en |
dc.subject |
Kalman filter |
en |
dc.subject |
Regression methods |
en |
dc.subject |
Sensor calibration |
en |
dc.subject |
Singular value decomposition |
en |
dc.subject |
Principal component analysis |
en |
dc.title |
Εκτίμηση δυναμικού μοντέλου μικρού μη επανδρωμένου αεροσκάφους με περιορισμένο αισθητηριακό σύστημα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Στατιστικές μέθοδοι |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/de03e1033432e2fc242629c29de63211c9b824b2 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-10-26 |
|
heal.abstract |
Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, ένα ικανό μέρος της παγκόσμιας ακαδημαϊκής έρευνας αφιερώνει πόρους για την κατασκευή, υλοποίηση και μελέτη μή επανδρωμένων ιπτάμενων συστημάτων (Unmanned Aerial Systems-UAS). Οι εφαρμογές εκτείνονται απο την μετεωρολογία,την αεροφωτογραφία και χαρτογράφηση δυσπρόσιτων περιοχών, την παρακολούθηση, την ασφάλεια/ διάσωση μέχρι, προσφάτως, την μεταφορά εμπορευμάτων.
Καθώς οι απαιτήσεις των αυτόνομων εναέριων συστημάτων αυξάνονται, η ανάγκη για μοντελοποίηση των ασκούμενων αεροδυναμικών τάσεων και ροπών εν πτήσει προβάλλει ολοένα και πιο επιτακτική. Η δημιουργία προσομοιωτών υψηλής ακρίβειας, η ανάπτυξη ελεγκτών υψηλών προδιαγραφών όπως και η πρόβλεψη/χαρακτηρισμός σφαλμάτων κατα την διάρκεια της πτήσης, εξαρτώνται άμεσα από την ακρίβεια και την προβλεψιμότητα των εκτιμώμενων μοντέλων της δυναμικής συμπεριφοράς της σχετικής πλατφόρμας. Παράλληλα, οι περιορισμοί κόστους και πόρων καθιστούν την χρήση Αεροσήραγγας και εξειδικευμένου εργαστηριακού εξοπλισμού απαγορευτική για πολλές ερευνητικές ομάδες.
Bασικός στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι ο υπολογισμός των παραμέτρων (Parameter Identification) του Δυναμικού Μοντέλου μή επανδρωμένου αεροσκάφους μικρής ή μεσαίας κλίμακας με την βοήθεια περιορισμένου αισθητηριακού συστήματος χαμηλού κόστους χρησιμοποιώντας δεδομένα αποκλειστικά απο δοκιμαστικές πτήσεις. Η ανάπτυξη αλγορίθμων σχετικών με το Parameter Identification απαιτεί τον παράλληλο σχεδιασμό τεχνικών εκτίμησης της κατάστασης του αεροσκάφους συνδυάζοντας πληροφορία απο την φυσική ανάλυση και το αισθητηριακό σύστημα (State Estimation/ Sensor Fusion). Επιπλέον, μέρος της εργασίας αφιερώθηκε στον σχεδιασμό και την εκτέλεση πειραμάτων για την βαθμονόμηση αισθητήρων (Sensor Callibration) με την βοήθεια Αεροδυναμικής Σήραγγας (Wind Tunnel Tets). Όλη η παραπάνω τεχνογνωσία επιβεβαιώθηκε πειραματικά και θα ενσωματωθεί στο πειραματικό αεροσκάφος του Control Systems Lab της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ. |
el |
heal.abstract |
System Identification in the discipline of aerodynamics, incorporates various Parameter Estimation techniques in order to model the exerted forces and moments on an airframe. Core to this process is the determination of the Stability and Control derivatives , which govern the relationship between light dynamics and fundamental aircraft variables (e.g. control surface delections, stability angles, angular rates). The escalating complexity of implementations associated with Unmanned Aerial Systems
(UAS), renders the identification of the Aerodynamic Model pivotal to various cutting edge control systems. Sophisticated autopilots, fault tolerant systems and high fidelity flight simulators,
all require the explicit knowledge of the Aerodynamic Parameters of the vehicle under consideration. For this reason, a considerable amount of research has been conducted in the field. Providing feasible solutions to such prerequisites is a non-trivial goal, especially in smallscale unmanned aircrafts. Payload, cost and computational constraints are dominant factors in the design of such Parameter Identification (PId) algorithms. Moreover, costly and time consuming wind tunnel tests cannot be considered a viable option for many research groups with limited resources. Contrariwise, the characterization of the Aerodynamic Model
by means of flight data can overcome such deficiencies while providing the respective confidence intervals for the parameter estimates. Central concept of this study is the decomposition of the State Estimation/Parameter Identification problem. After implementing a suitable -model independent- sensor fusion
process, the estimated outputs are used for Model Identification. As a considerable amount of uncertainty is present in the explanatory variables, a Total Least Squares (TLS) method is
implemented for Aerodynamic Parameter Estimation. Main contribution of this work is a fully developed, computationally efficient PId procedure, oriented towards the needs of small low-cost UAVs. The proposed algorithms are based on the non-linear aircraft model and are suitable for both off-line and real-time applications. A batch implementation serves for the identification of reference models for different flight states. A sequential approach can be used for control purposes and in-flight parameter tracking
-e.g. for contributing to a greater Fault Detection and Identification module. Parameter tracking capabilities have been enhanced with the application of an adaptive Variable Forgetting Factor, while lack of Persistent Excitation of the input signals is handled by Principal
Component Analysis. Finally, we devised a Monte Carlo method for accurate uncertainty quantification in synthetic aerodynamic variables, a crucial step for securing the robustness and reliability of the process. |
en |
heal.advisorName |
Στασινόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Θεοδώρου, Νικόλαος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
134 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|