dc.contributor.author | Μυλωνά, Έλενα | el |
dc.contributor.author | Ζακυνθινού - Ξάνθη, Μαργαρίτα | el |
dc.contributor.author | Τζουνίδου, Ζωή | el |
dc.contributor.author | Zakynthinou - Xanthi Margarita | en |
dc.contributor.author | Mylona Elena | en |
dc.contributor.author | Tzounidou Zoi | en |
dc.date.accessioned | 2017-12-15T11:03:25Z | |
dc.date.available | 2017-12-15T11:03:25Z | |
dc.date.issued | 2017-12-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46108 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15029 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διώρυγες | el |
dc.subject | Ισθμοί | el |
dc.subject | Κόρινθος | el |
dc.subject | Γεωπολιτιστική συρραφή | el |
dc.subject | Γέφυρες | el |
dc.subject | Corinth Canal | en |
dc.subject | Geocultural Correlations | el |
dc.subject | Limits | el |
dc.subject | Excavations | el |
dc.subject | Bridges | el |
dc.title | Ανάμεσα στο όριο και το όρυγμα: μια γεωπολιτιστική συρραφή στη Διώρυγα της Κορίνθου | el |
dc.title | Between the limit and the trench: spatial correlations in the Corinth Canal | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Κατασκευών | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική και Οργάνωση | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/38c704b5ebc7f8cf2f138b4d7178ee1fc7236f26 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/47ffd93865bc60f6431831db2605565dffbb7509 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-24 | |
heal.abstract | Η Διώρυγα της Κορίνθου είναι ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της τεχνολογίας του 19ου αιώνα και αποτυπώνει τον αγώνα του ανθρώπου απέναντι στη φύση στο συγκεκριμένο τόπο, έναν αγώνα που ξεκινάει από την αρχαιότητα. Μέσα από μια πολυεπίπεδη έρευνα και ανάλυση καταλάβαμε ότι δεν πρόκειται μόνο για ένα τεχνικό έργο κι έναν συγκοινωνιακό κόμβο υπερτοπικής σημασίας, αλλά για ένα γεωπολιτιστικό παλίμψηστο, έναν γεώτοπο που συγκεντρώνει ψήγματα της ανθρώπινης δραστηριότητας και άρα αποτελεί ένα τοπίο με παιδευτική αξία για τον άνθρωπο. Ωστόσο η αξία αυτή παραμένει άγνωστη και ο χώρος αδρανοποιημένος λόγω της παρακμής στην οποία έχει περιέλθει η Διώρυγα ως τεχνικό έργο και της υποβάθμισης που υφίσταται η ευρύτερη περιοχή. Βασικό εργαλείο για την εξαγωγή συμπερασμάτων αλλά και τη σύνθεση της πρότασής μας αποτέλεσε η ανάγνωση του τοπίου σε τρεις άξονες. Ορίσαμε ως άξονα χ τον παράλληλο σε αυτόν της Διώρυγας, ως άξονα ψ τον εγκάρσιο που ενώνει τις δύο όχθες, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο άξονας z, δηλαδή ο κατακόρυφος που συνδέει το έδαφος με το νερό. Τις τρεις αυτές διαστάσεις συμπληρώνει μία τέταρτη, αυτή του χρόνου, η οποία αποκωδικοποιείται και γίνεται περιεχόμενο της παρέμβασης. Στόχος μας, λοιπόν, είναι να δημιουργήσουμε έναν πόλο που θα συμπυκνώνει ένα τµήµα της βιωµατικής εµπειρίας που μπορεί να προσφέρει η Διώρυγα, φέρνοντας αντιµέτωπο τον επισκέπτη µε τις διαστάσεις και την ιστορία της. Εν τέλει, ο επισκέπτης κατανοεί την ουσία αυτού του τοπίου μέσα από μια παιδευτική διαδικασία παρατήρησης αλλά και ενδοσκόπησης. Η πρόταση αποτελείται από τρεις ενότητες: μία γέφυρα-έκθεση (αιώρηση-ζεύξη), ένα κτήριο-μουσείο (έναντι) κι έναν πύργο-χώρο ερευνητών (βύθιση-ανάδυση). Κάθε μία τελεί και μια αναμέτρηση με μία από τις διαστάσεις του καρτεσιανού επιπέδου που εμπεριέχονται στην τομή του τόπου. Δημιουργείται έτσι ένα "χωροδίκτυο" που επιτρέπει στον άνθρωπο να βιώσει συνολικά την τομή της Διώρυγας στα διάφορα σημεία της. Το χωροδίκτυο αυτό τοποθετείται σε κομβικό σημείο της Διώρυγας, στο μέγιστο ύψος της, αγκυρώνει σε υπάρχοντες υποδοχείς και κινήσεις και αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου που σχεδιάζεται στην περιοχή προκειμένου να διευκολύνει την πρόσβαση και την ανακάλυψη του τόπου από τον παρατηρητή. | el |
heal.abstract | The Corinth Canal is one of the highest human achievements accomplished due to the cutting edge technology of 19th century. It depicts human effort against nature's constraints in this particular place; this effort dates since antiquity. Through a research and analysis on multiple levels we understood that the Canal is not only a piece of infrastructure or a transport hub, but also a geocultural palimpsest. It is a geosite with lots of traces of human activities, which could offer an educative experience to its visitors. However, its value remains unknown and the site is inert, because of the decline of the Corinth Canal as infrastructure and the degradation of its surrounding area. A "3 axes" analysis of the landscape was our basic tool in order to draw conclusions and give shape to our proposition. We considered as "x axis" the one parallel to the Canal axis and as "y axis" the transversal one which links the two banks. The "z axis" was very important, as well, because it's the one that links the upper ground level with the water level. Time, as a fourth dimension, is decoded and becomes the content of our intervention. Therefore, we aim to create a pole which concentrates a part of the unique experience that the Canal can offer and give the chance to the visitor to face its real dimensions and history. As a result, the visitor understands the essence of the landscape through an educative procedure based on observation and introspection. The proposition consists of three entities: a bridge as an exposition (swing-link), a building as a museum (face to) and a tower as researchers' space (submersion-emersion). Each one confronts a different cartesian dimension of the three ones which are included in the canal's section. In this way, we create a network which allows people to experience the Canal's section on different levels. This network is located at a critical spot in the Canal, at its highest point. It is also anchored to existing uses and routes and it is part of a larger network which we design in the area in order to facilitate the access and to promote the exploration of the site and its surroundings. | en |
heal.advisorName | Καρβουντζή, Βαλεντίνη | el |
heal.advisorName | Βασιλάτος, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Δεμίρη, Κωνσταντίνα | el |
heal.committeeMemberName | Τσακανίκα, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδωρά, Παναγιώτα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 145 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: