HEAL DSpace

Μεσοτοιχίες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σπυροπούλου, Ευγενία el
dc.contributor.author Spyropoulou, Evgenia en
dc.date.accessioned 2017-12-21T10:10:48Z
dc.date.available 2017-12-21T10:10:48Z
dc.date.issued 2017-12-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46149
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2152
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μη-τόπος el
dc.subject Εγγύτητα-απόσταση el
dc.subject Ψηφιακή εποχή el
dc.subject Ναρκισσισμός el
dc.subject Παιχνίδι el
dc.subject Περιπλάνηση el
dc.subject Ηδονοβλεψία el
dc.subject Όρια el
dc.subject Non-place en
dc.subject Proximity-distance en
dc.subject Digital era en
dc.subject Narcissism en
dc.subject Play en
dc.subject Wandering en
dc.subject Voyeurism en
dc.subject Limits en
dc.title Μεσοτοιχίες el
dc.title Sidewalls en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Shear walls (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99003936) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09-27
heal.abstract Η διάλεξη παίρνει τον τίτλο της από µια ταινία που κάνει συχνά αναφορές στην αρχιτεκτονική και την πόλη. Η ταινία λέγεται Medianeras δηλαδή µεσοτοιχίες, όρο που δανείζεται από την αρχιτεκτονική, για την ακρίβεια, από την λιγότερο αρχιτεκτονική πλευρά των κτιρίων. Η εργασία ξεκίνησε µε αφορµή την ταινία αλλά δεν αποτελεί το θέµα της. Θέµα της είναι οι µεσοτοιχίες ως ύλη και ως έννοια, ως µέρος των κτιρίων αλλά και ως σύµβολο των δυσκολιών που υψώνονται σαν τείχη εµποδίζοντας την επικοινωνία των ανθρώπων στην σύγχρονη πόλη όπως το Buenos Aires της ταινίας ή την πιο κοντινή µας, Αθήνα. Μέσα από έννοιες και καταστάσεις όπως η Μετάπολη, ο µη τόπος, η εγγύτητα-απόσταση, η ψηφιακή εποχή, ο ναρκισσισµός, το παιχνίδι, η περιπλάνηση, η παραβίαση πολεοδοµικών κανονισµών, η ηδονοβλεψία, διερευνώ τα σύγχρονα εµπόδια της ζωής στην πόλη και αναζητώ τρόπους εξάλειψής τους. Στην προσπάθεια να αποδώσω καλύτερα την αίσθηση των όσων περιγράφω αναφέροµαι συχνά στην ομώνυμη ταινία καθώς και σε άλλες ταινίες και εικαστικά έργα. Οι µεσοτοιχίες λοιπόν ως δείγµα της ελάσσονας αρχιτεκτονικής της πόλης, ως αδιευκρίνιστο όριο ανάµεσα στο δηµόσιο και το ιδιωτικό και ως συνώνυµο των αδιεξόδων και των εγκλωβισµών της καθηµερινότητάς µας. Τελικά, αυτό που µας φέρνει κοντά, µας χωρίζει ή µήπως το αντίστροφο; el
heal.abstract The essay takes its title from a film that often makes references to architecture and the city. The film's title is Medianeras meaning sidewalls, a term borrowed from architecture, in fact, from the less architectural side of the buildings. The film was a motive for this study, but it is not the subject of it. The essay's theme is about sidewalls as matter and as concept, as part of the buildings, but also as a symbol of the difficulties that rise like walls preventing people from communicating in a modern city such as Buenos Aires as in the film or our own city, Athens. By concepts like Metapolis, non-place, proximity-distance, digital era, narcissism, play, wandering, urban planning violations, voyeurism, I explore the modern obstacles of city life and look for ways to eliminate them. In an attempt to better reflect the sense of what I am describing, I often refer to Medianeras, other films and visual works as well. Sidewalls, as a sample of the city's minor architecture, as an unambiguous boundary between public and private and as a synonym for the deadlocks of our everyday life. In the end, what brings us together keeps us apart or is it the other way around? en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα