dc.contributor.author | Ιερωνυμάκης, Ματθαίος | el |
dc.contributor.author | Ieronymakis, Matthaios | en |
dc.date.accessioned | 2018-01-08T11:24:03Z | |
dc.date.available | 2018-01-08T11:24:03Z | |
dc.date.issued | 2018-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46174 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15089 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ζάντα | el |
dc.subject | Ανθρακόνημα | el |
dc.subject | Διαιρούμενου σώστρου αλουμινίου | el |
dc.subject | Wheel | en |
dc.subject | Formula student | en |
dc.subject | Cfrp | en |
dc.subject | Al 7075-T6 | en |
dc.subject | Modular | en |
dc.title | Σχεδιασμός κα μελέτη διαιρούμενου σώστρου αλουμινίου-GFRP προδιαγραφών Formoula student | el |
dc.title | Design of aluminium-CFR modural wheel of formula student specifications | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Wheels | en |
heal.classification | Automobiles--Design and construction | en |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002006558 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85010240 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-30 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το σχεδιασμό και τη μελέτη σώτρου (ζάντας) αγωνιστικού μονοθεσίου προδιαγραφών Formula Student και γίνεται στα πλαίσια της ομάδας Prom Racing του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η ζάντα προς μελέτη δεν είναι ενιαία, όπως σε ένα συνηθισμένο όχημα, αλλά διαιρετή. Αποτελείται από το στεφάνι, το οποίο χωρίζεται σε δύο μέρη, το εσωτερικό και το εξωτερικό, καθώς και από το κέντρο. Τα δύο μέρη του στεφανιού κατασκευάζονται από ανθρακόνημα, ενώ το κέντρο από αλουμίνιο. Η συναρμογή των τριών κομματιών γίνεται με κοχλίες. Κατ’ αρχάς θέτουμε το αρχικό σχεδιαστικό concept καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό. Στη συνέχεια ορίζουμε διάφορα σενάρια λειτουργίας του μοντέλου, στα οποία εξάγουμε ως αποτέλεσμα τις φορτίσεις που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη μελέτη του. Εν τέλει γίνεται μελέτη ως προς τη συμπεριφορά της ζάντας υπό φόρτιση. Αφού καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα, συγκρίνουμε με αντίστοιχη ζάντα εμπορίου. Όσον αφορά το κέντρο της ζάντας, η μελέτη του είναι άμεση, διότι θα κατασκευαστεί από κομμένο αλουμίνιο. Ξεκινάει από το προκαταρκτικό κομμάτι, εξελίσσεται μέσα από τις αναλύσεις και καταλήγει στο τελικό σχέδιο. Σχετικά με το στεφάνι, γίνεται αρχικά μοντελοποίηση με υποθετικό υλικό το αλουμίνιο, όπου καθορίζεται μια γεωμετρία με επιθυμητή αντοχή και ακαμψία. Κατόπιν γίνεται ανάλυση πάνω στην προηγούμενη γεωμετρία χρησιμοποιώντας ως υλικό το ανθρακόνημα. Τέλος, θα σχεδιαστεί κατάλληλα διαμορφωμένο καλούπι και θα μελετηθεί η συμπεριφορά του κατά το ψήσιμο (curing) των στεφανιών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία χρησιμοποιούμε εξ ολοκλήρου το πακέτο λογισμικού Siemens NX 11. Χρησιμοποιούμε τις ενσωματωμένες εφαρμογές Modeling για το 3D CAD, Drafting για τα 2D σχέδια, επίσης τον (Advanced) Pre/Post Processor καθώς και τους ενσωματωμένους solver NX Nastran για τη μελέτη με πεπερασμένα στοιχεία. | el |
heal.abstract | The scope of this thesis is the design and study of a Formula Student specification race car wheel. It is made under the Prom Racing team of National Technical University of Athens. The wheel is not a single piece, like that of a usual vehicle, but rather split. It is comprised by the two piece rim and the center. The rim pieces will be made of carbon fiber reinforced plastic and the center will be of aluminum. These pieces are fastened together by bolts. At first the design concept and limiting factors are stated. Next we determine the scenarios of operation, where we extract the working loads which will be used for the analysis. Finally, we analyze the wheel performance under load. Since we end up with the final parts, we compare them to an equivalent wheel on the market. In regards to the wheel center, the study is more straightforward, because it will be made from machined aluminum. It starts from a preliminary part and is developed until the final part. In regards to the rim, at first we perform an analysis where we hypothesize that the two pieces are made from aluminum. We then develop a model with the desired strength and stiffness. Next, a study is made with cfrp as the material. The last step of the rim development is the design of a suitable mould, where we evaluate its performance during the curing procedure. On this thesis we entirely use the Siemens 11 software suite. We use the embedded Moddeling application for 3D CAD, Drafting application for 2D drawings, also the (Advanced) Pre/Post Processor and the embedded NX Nastran solver in order to perform finite element analysis. | en |
heal.advisorName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Βοσνιάκος, Γεώργιος - Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 164 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: