dc.contributor.author | Φίλιου, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Filiou, Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2018-01-16T16:27:00Z | |
dc.date.issued | 2018-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46196 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15055 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σήραγγες | el |
dc.subject | Εκκένωση | el |
dc.subject | Προσομοίωση | el |
dc.subject | Επικινδυνότητα | el |
dc.subject | Ανάλυση κινδύνου | el |
dc.subject | Matlab | en |
dc.subject | Camatt | en |
dc.subject | Simulation | en |
dc.subject | Evacuation | en |
dc.subject | Tunnels | en |
dc.title | Προσομοίωση εκκένωσης χρηστών οδικής σήραγγας σε περίπτωση ατυχήματος με ύπαρξη πυρκαγιάς, χωρίς εμπλοκή οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα | el |
dc.title | Simulation of the evacuation of users in a road tunnel in case of accident with fire without vehicles carrying dangerous goods involved | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Σήραγγες | el |
heal.classification | Tunnels | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/a6b5cabf6082a843175b91e83c1a3f0abc245952 | |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85138674 | |
heal.dateAvailable | 2019-01-15T22:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-10 | |
heal.abstract | Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι να προσομοιωθεί η διαδικασία εκκένωσης των χρηστών οδικής σήραγγας σε περίπτωση ατυχήματος με πυρκαγιά χωρίς την εμπλοκή οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία. Για το σκοπό αυτό, καταστρώθηκε υπολογιστικό αρχείο (Evacuation.m), το οποίο συντάχθηκε στο περιβάλλον του προγράμματος Matlab. Το αρχείο εξάγει σαν αποτελέσματα, σε δισδιάστατο διάγραμμα, τις καμπύλες των πορειών εκκένωσης των εγκλωβισμένων στη σήραγγα χρηστών από το σημείο εγκλωβισμού τους έως την έξοδο κινδύνου. Επιπλέον, δείχνει εάν οι πορείες είναι επιτυχείς ή ανεπιτυχείς, ανάλογα με τις συνθήκες του ατυχήματος οι οποίες επηρεάζουν την εκκένωση των χρηστών. Κατά την σύνταξή του χρησιμοποιήθηκαν τα κριτήρια, οι μαθηματικές εκφράσεις και τα όρια που αφορούν τις παραμέτρους της εκκένωσης, όπως ορίζονται από την ελληνική Διοικητική Αρχή Σηράγγων. Τα αποτελέσματα του αρχείου ελέγχθηκαν αναλυτικά για την ορθότητά τους. Στη συνέχεια, εφαρμόζεται προσομοίωση ατυχήματος με πυρκαγιά σε σήραγγα μήκους 3000 μέτρων, μονού κλάδου, μονής κατεύθυνσης σε έτοιμο υπολογιστικό πρόγραμμα μονοδιάστατης ανάλυσης, CAMATT 2.20. Τα αποτελέσματά του εισάγονται στο αναφερθέν κατασκευασμένο αρχείο, Evacuation.m. Ο συνδυασμός των δυο εφαρμογών, χρησιμοποιείται για την εκτίμηση της επικινδυνότητας κάποιων συγκεκριμένων παραγόντων ως προς τις συνέπειες που προκαλούν σε απώλειες ανθρωπίνων ζωών. Η ανάλυση γίνεται μέσω σεναριακής προσέγγισης, ξεκινώντας από την επιλογή του σεναρίου. Τα κριτήρια που τηρήθηκαν για την επιλογή, αναγράφονται στο τεύχος της Διοικητικής Αρχής Σηράγγων σχετικά με της οδηγίες για την ανάλυση κινδύνου σε ατύχημα σε οδική σήραγγα χωρίς την εμπλοκή επικίνδυνων φορτίων. Σαν συμπεράσματα από τη σύγκριση των διαφόρων δοκιμών της προσομοίωσης, προέκυψαν οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την αποτελεσματική εκκένωση των χρηστών. | el |
heal.abstract | The purpose of this diploma thesis is to simulate the evacuation process of road tunnel users in case of a fire accident without the involvement of vehicles carrying dangerous loads. For this purpose, a code file was constructed using the Matlab environment (Evacuation.m). The file extracts, in a one-dimension diagram, the curves of the trapped in the tunnel users’ evacuation routs from the point they were trapped to the emergency exit. Also, it is showed into the diagram weather each rout was successful or unsuccessful according to accident conditions affecting users’ evacuation. During the construction of this file the criteria, the mathematical expressions and the limits related to the evacuation parameters, as defined by the Hellenic Administrative Authority of Road Tunnel safety, were used. The results of the file were analytically tested for their correctness. Thereafter, a simulation of a 3000 meter long road tunnel, with a single bore and unidirectional, was applied with the use of a 1D-analysis program, CAMATT 2.20. The results of the simulation were used as inputs for Evacuation.m. The combination of those applications were used to assess the risk of certain factors, considering the importance of their consequences on human lives. The analysis is applied with scenario-based approach, starting from the selection of the scenario. The criteria followed for the selection are set out in the Hellenic Administrative Authority of Road Tunnel safety report on how to elaborate a risk analysis at case of an accident in a road tunnel, without vehicles that transport dangerous loads involved. The main factors that negatively affect a successful evacuation, were the conclusions of the comparison of the different tests of the simulation. | en |
heal.advisorName | Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Πόνης, Σταύρος | el |
heal.committeeMemberName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 89 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: