HEAL DSpace

Development of a Piston Ring Pack Model for Internal Combustion Engines

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αντωνόπουλος, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Korenti, Anastasia en
dc.date.accessioned 2018-01-17T09:56:42Z
dc.date.available 2018-01-17T09:56:42Z
dc.date.issued 2018-01-17
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46210
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15047
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως el
dc.subject Ελατήρια Εμβόλου el
dc.subject Ναυτικοί κινητήρες el
dc.subject Ανάπτυξη Λογισμικού για Προσομοίωση el
dc.subject Μοντελοποίηση el
dc.subject Internal Combustion Engines en
dc.subject Piston Rings el
dc.subject Marine Engine el
dc.subject Software Model Development el
dc.subject Piston Ring Pack el
dc.title Development of a Piston Ring Pack Model for Internal Combustion Engines en
dc.title Ανάπτυξη Λογισμικού για την Προσομοίωση Ελατηρίων Εμβόλου σε Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως el
heal.type bachelorThesis
heal.classification MARINE ENGINEERING en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/3d257f31491bff09371cddeac5c6626dc154db39
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-24
heal.abstract Internal combustion engines are widely used in industry. In the maritime industry, a variety of different combustion engines are used to provide propulsion and electric power. Typically, a conventional cargo ship operates with one large bore 2-stroke marine engine that is directly coupled with the propeller to provide the required thrust, while a set of two or more smaller 4-stroke engines generate the electricity for hotel loads, machinery operation, navigation systems, etc. Strict regulations regarding the emissions of the ships, as well as the need for the minimization of running and maintenance costs are important factors that dictate the development of technologically advanced IC engines. Moreover, reliability is critical, considering that safety at sea is of the utmost importance. The piston ring pack assembly in IC engines plays an essential role as it provides the necessary dynamic seal for the combustion chamber. Energy losses due to friction in the ring pack account for approximately 1.1 to 4 percent of the total energy loss in the engine. Thus, design for minimization of friction in ring packs is meaningful. Furthermore, design for minimization of the blow-by increases the engine’s efficiency while it reduces the unburned hydrocarbon emissions. Another important aspect of piston ring pack design is wear as ring replacement can be very expensive for large bore 2-stroke marine engines. On some occasions, extensive wear can also shorten the engine’s life. In the present study, a two-dimensional model for the simulation of the piston ring pack system has been developed. Physical formulation allows for the ring dynamics and gas dynamics to be coupled in an integrated model. This model is capable of predicting ring movement, gas pressure in both the back of the ring and the inter-ring volumes, and gas flow in the various crevices of the ring pack system. A simplified software model has been implemented for a 4-stroke gasoline engine and has been validated against literature data. In particular, given the land pressures and the ring motion, the present model is capable of calculating the pressure distribution acting on the ring generated by three different phenomena: pressure generation due to the gas in the ring-groove channel, pressure by the oil in the piston groove, and asperity contact pressure between the ring and its groove. The implemented model is also capable of calculating the gas flows through the ring groove channel and the ring gap. The validity of the model has been verified by comparisons with both the outputs of a similar published model and with experimental data. en
heal.abstract Οι μηχανές εσωτερικής καύσεως χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία. Στη ναυπηγική, ένα πλήθος διαφορετικών μηχανών εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται για την παραγωγή πρόωσης και ηλεκτρικής ενέργειας. Συνήθως, ένα συμβατικό φορτηγό πλοίο λειτουργεί με έναν μεγάλο δίχρονο κινητήρα Diesel που συνδέεται άμεσα με την έλικα μέσω ενός άξονα, ενώ δύο οι περισσότεροι μικρότεροι 4-χρονοι κινητήρες βενζίνης παράγουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τους χώρους ενδιαίτησης, τα σύστημα πλοήγησης, τα υδραυλικά συστήματα και τα λοιπά βοηθητικά μηχανήματα. Οι αυστηροί κανόνες για τις εκπομπές ρύπων από τα πλοία, αλλά και η ανάγκη για ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας και συντήρησης, είναι σημαντικοί παράγοντες που κάνουν επιτακτική την ανάγκη για την ανάπτυξη τεχνολογικά προηγμένων κινητήρων. Επιπρόσθετα, η αξιοπιστία είναι ένας ακόμη παράγοντας υψίστης σημασίας, δεδομένης της ανάγκης για ασφάλεια στη θάλασσα. Το σύστημα ελατηρίων εμβόλου στις μηχανές εσωτερικής καύσης έχει ως στόχο την δυναμική μόνωση του θαλάμου καύσης. Οι εκροές ενέργειας λόγω τριβών από το σύστημα ελατηρίων ευθύνεται για περίπου το 1.1 με 4.0% των συνολικών απωλειών ενέργειας στον κινητήρα. Συνεπώς, η σχεδίαση με στόχο την ελαχιστοποίηση της τριβής στο σύστημα ελατηρίων αποκτά σημασία. Επιπλέον, η σχεδίαση για την ελαχιστοποίηση εκροών καυσαερίου από τον θάλαμο καύσης αυξάνει τον βαθμό απόδοσης της μηχανής, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές άκαυστων υδρογονανθράκων. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για την σχεδίαση του συστήματος ελατηρίων είναι η φθορά, καθώς η αντικατάσταση ελατηρίων είναι ιδιαίτερα ακριβή για μεγάλους δίχρονους ναυτικούς κινητήρες Diesel, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, η εκτεταμένη φθορά μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένο χρόνο ζωής της μηχανής. Στην παρούσα εργασία, αναπτύχθηκε ένα αξονοσυμμετρικό μοντέλο για την προσομοίωση του συστήματος ελατηρίων εμβόλου. Η φυσική διαμόρφωση του μοντέλου επιτρέπει την ζεύξη της δυναμικής των ελατηρίων με τη δυναμική του καυσαερίου στο σύστημα. Το μοντέλο αυτό είναι ικανό να προβλέψει την κίνηση των ελατηρίων, την πίεση του αερίου πίσω από το ελατήριο και στον χώρο μεταξύ δύο διαδοχικών ελατηρίων, και τη ροή μάζας αερίου στα διάφορα κανάλια του συστήματος ελατηρίων, σε κάθε χρονική στιγμή λειτουργίας. Το αναπτυχθέν μοντέλο εφαρμόστηκε τμηματικά σε 4-χρονο κινητήρα βενζίνης και επικυρώθηκε με τη βοήθεια αποτελεσμάτων της βιβλιογραφίας. Πιο αναλυτικά, το εν λόγω μοντέλο, λαμβάνοντας ως εισαγωγή την κίνηση του ελατηρίου και τις πιέσεις στους διάφορους χώρους (πίσω, πάνω, και κάτω από το ελατήριο), είναι ικανό να υπολογίζει την κατανομή πίεσης πάνω στις πλευρές του ελατηρίου λόγω των εξής τριών διαφορετικών φαινομένων: ανάπτυξη πίεσης λόγω της ύπαρξης αερίου στο κανάλι μεταξύ του ελατηρίου και της αυλάκωσης, ανάπτυξη πίεσης από το λιπαντικό φιλμ που είναι εναποτεθημένο πάνω στην αυλάκωση, και ανάπτυξη πίεσης λόγω της επαφής τραχύτητας μεταξύ της πλευράς του ελατηρίου και της αντίστοιχης πλευράς της αυλάκωσης. Το αναπτυχθέν μοντέλο είναι ικανό, επίσης, να υπολογίζει τις ροές μάζας αερίου στο κανάλι μεταξύ του ελατηρίου και της αυλάκωσης και στο άνοιγμα του ελατηρίου. Η ακρίβεια του μοντέλου επικυρώθηκε μέσω σύγκρισης των αποτελεσμάτων του τόσο με αποτελέσματα παρόμοιου μοντέλου, όσο και με πειραματικά δεδομένα. el
heal.advisorName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.committeeMemberName Παπαλάμπρου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 78 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα