dc.contributor.author | Κουτρουμπούχος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Koutroumpouchos, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2018-01-29T12:22:25Z | |
dc.date.available | 2018-01-29T12:22:25Z | |
dc.date.issued | 2018-01-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46337 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14853 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτοοργάνωση | el |
dc.subject | Συσκευές εντοπισμού θέσης | el |
dc.subject | Ευφυή υπολογιστικά συστήματα | el |
dc.subject | Γεωγραφικά διεσπαρμένες κινητές μονάδες | el |
dc.subject | Ευφυΐα συστημάτων με κινητές μονάδες | el |
dc.subject | Self-organization | en |
dc.subject | Positioning devices | en |
dc.subject | Intelligent microcontroller-based systems | en |
dc.subject | Geographically dispersed transport units | en |
dc.subject | Intelligence of transport unit systems | en |
dc.title | Προς την αύξηση της ευφυΐας και την αυτοοργάνωση συσκευών εντοπισμού θέσης | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Υπολογιστικά συστήματα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-11-07 | |
heal.abstract | Στην εργασία αυτή έγινε μία πρώτη εξέταση της δυνατότητας αύξησης της συνολικής ευφυΐας των συστημάτων που χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη εφαρμογών της πράξης που χρησιμοποιούν υπολογιστικά υποσυστήματα, τα οποία είναι ενσωματωμένα σε γεωγραφικά διεσπαρμένες, κινητές μονάδες, όπως είναι τα οχήματα μεταφορών, τα εμπορευματοκιβώτια κλπ. Σήμερα χρησιμοποιούνται ευρέως συστήματα εντοπισμού θέσης των κινητών αυτών μονάδων μέσω του συστήματος GPS και συστήματα παρουσίασης της θέσης των μονάδων αυτών σε χάρτες. Η αύξηση της ευφυΐας επιχειρήθηκε προς τρεις κύριους άξονες: (i) Την αύξηση της υπολογιστικής δυνατότητας των συστημάτων που είναι ενσωματωμένα στις κινητές μονάδες, (ii) την αυτοοργάνωση σε ασύρματα τηλεπικοινωνιακά υποδίκτυα θεματικά συσχετισμένων υποσυστημάτων που είναι ενσωματωμένα σε κοντινές κινητές μονάδες και (iii) τη μελέτη των αναγκών και των απαιτήσεων αρχιτεκτονικής δεδομένων και προγραμμάτων για τη δημιουργία ενός συστήματος-ομπρέλας, ικανού να παρακολουθήσει και να ελέγξει με πολύ αποτελεσματικό τρόπο ένα σημαντικό αριθμό από θεματικά διαφοροποιημένα, γεωγραφικά διεσπαρμένα συστήματα ενσωματωμένα στις προαναφερθείσες κινητές μονάδες. Στο πλαίσιο των τριών αυτών κατευθυντηρίων αξόνων: (α) Παρουσιάστηκε μία μεθοδολογία επιλογής ενσωματωμένων συστημάτων του εμπορίου, τα οποία βασίζονται σε μικροεπεξεργαστές σχετικά εξελιγμένους, αλλά χαμηλού κόστους και εξετάστηκαν οι δυνατότητες ενός πρώτου αριθμού από συστήματα του τύπου αυτού. (β) Εξετάστηκαν μερικές μεθοδολογίες και πρωτόκολλα αυτοοργάνωσης σε τηλεπικοινωνιακά υποδίκτυα ομοτίμων σταθμών (peer-topeer networks) των συστημάτων που είναι ολοκληρωμένα σε κοντινές κινητές μονάδες και χρησιμοποιήθηκε το σύστημα Chord για την ανάπτυξη προγραμμάτων και για πρακτικές δοκιμές με έναν μικρό αριθμό από κινητά υποσυστήματα βασισμένα σε Arduino UNO και Arduino Nano. (γ) Έγινε μία πρώτη εξέταση προβλημάτων που προκύπτουν στην προσπάθεια ανάπτυξης συστήματος-ομπρέλας, το οποίο μπορεί να παρακολουθήσει ένα σημαντικό αριθμό από θεματικά διαφοροποιημένες και γεωγραφικά διεσπαρμένες κινητές μονάδες και μία κατ' αρχήν πρόταση χρήσης ειδικής, εξελιγμένης αρχιτεκτονικής δομής του συστήματος-ομπρέλας, η οποία έχει ονομαστεί “Τελεολογική Δομή” και βασίζεται στη χρήση κατάλληλων μεταδεδομένων, προκειμένου να αντιμετωπίσει πολλά από τα σχετικά προβλήματα που παρουσιάζονται στην πράξη. | el |
heal.abstract | In this thesis a first attempt at increasing the intelligence of systems used for monitoring and controlling a considerable number of thematically variant, geographically dispersed transport units (such as transport vehicles, TEUs etc.) is presented. For that purpose, microcontroller-based modules, integrated in the transport units and capable of communicating to a central Base Station, are necessary. Today, simple integrated systems, embedded in the transport units and used for providing the location of these units by using the Global Positioning System (GPS), are widely used. The approach for increasing the intelligence and capability of the corresponding supporting systems includes work towards the following: (i) Increasing the capability of the microcontroller-based systems embedded in the transport units, (ii) self-organizing the systems which are embedded in thematically correlated, adjacent transport units in peer-to-peer radio frequency networks and (iii) studying the architectural requirements for building a platform that can be used as an umbrella system for monitoring and controlling of geographically dispersed transport units in thematically diverse transport operations. In this context, the following work has been done: (a) A process for selecting embedded systems, based on more advanced and capable, but still affordable microcontrollers, has been proposed and the capabilities of a number of commercially available embedded systems of this type have been examined. (b) Methodologies and protocols for self-organizing peer-to-peer telecommunication networks, connecting nearby transport units through radio frequency links, have been studied and the Chord system has been initially implemented for testing a practical RF peer-to-peer network, which included an Arduino UNO- and three Arduino Nano-based subsystems. (c) The practical problems one faces in designing umbrella systems for monitoring and controlling a considerable number of geographically dispersed transport units for diverse practical transport operations have been initially considered. The complex, diverse and, in most cases, polymorphic data and program core of such systems dictates the use of a novel, advanced system architecture. Finally, the use of a methodology and a corresponding architecture, based on a metadata structure called “Teleological Structure” and suitable for such problems has been proposed. | en |
heal.advisorName | Κουκούτσης, Ηλίας | el |
heal.committeeMemberName | Κουκούτσης, Ηλίας | el |
heal.committeeMemberName | Παπαοδυσσεύς, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Καμπουράκης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 140 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: