dc.contributor.author |
Καζώνη, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Kazoni, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-01-29T13:06:45Z |
|
dc.date.available |
2018-01-29T13:06:45Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46339 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15058 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Κάλυμνος |
el |
dc.subject |
Λιμενικές υποδομές |
el |
dc.subject |
Ανεμολογικά στοιχεία |
el |
dc.subject |
Προτάσεις αναβάθμισης |
el |
dc.subject |
Λιμάνι |
el |
dc.subject |
Kalymnos |
en |
dc.subject |
Port |
el |
dc.subject |
Port infrastucture |
el |
dc.subject |
Upgrading proposals |
el |
dc.subject |
Wind |
el |
dc.title |
Λιμενικές υποδομές Καλύμνου. Εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πρυμνοδέτησης οχημάτων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Λιμενικές υποδομές |
el |
heal.classification |
Φορτία ανέμου |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-10-30 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα Διπλωματική Εργασία μελετάται η λιμενική υποδομή της Καλύμνου καθώς και η εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών πρυμνοδέτησης οχημάτων. Βασικές παράμετροι για τη μελέτη αυτή, αποτελούν τα ανεμολογικά στοιχεία του νησιού, όπως επίσης και τα πλοία που το προσεγγίζουν.
Η Ελλάδα ήταν κατεξοχήν ναυτιλιακό έθνος και η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της Ελληνικής οικονομίας από την αρχαιότητα έως σήμερα. Η Ελληνική Ακτοπλοΐα αποτελεί έναν σημαντικό και ραγδαία αναπτυσσόμενο παραγωγικό κλάδο προσφοράς υπηρεσιών μεταφορών στην Ελληνική οικονομία. Οι λιμένες, ως βασική υποδομή για την εξυπηρέτηση των οικονομικών αναγκών, την συνοχή του νησιώτικου χώρου και τη διασύνδεση των νήσων με τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας, την εξυπηρέτηση των αναγκών των τοπικών κοινωνιών, και την ανάπτυξη των κλάδων των μεταφορών και του τουρισμού στην Ελλάδα, συνιστούν προτεραιότητα της πολιτικής της χώρας μας. Το 80% των πλοίων είναι σύγχρονα σε αντίθεση με τους λιμένες που καλούνται να καταπλεύσουν / αποπλεύσουν. Η Κάλυμνος, αποτελεί το 4ο σε έκταση νησί της Δωδεκανήσου και ένα από τα πιο πυκνοκατοικημένα νησιά της Ελλάδας, με πληθυσμό 16.179 κατοίκους, όπου το 75% κατοικεί στην Πόθαια, πρωτεύουσα, οικονομικό κέντρο και λιμάνι του νησιού. Η πρόσβαση στο νησί γίνεται ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Η αεροπορική πρόσβαση γίνεται μέσω του Αερολιμένα Καλύμνου. Η υψομετρική του θέση όμως και το γεγονός ότι είναι εκτεθειμένο σε κάποιους ανέμους έχει σαν αποτέλεσμα συχνές ακυρώσεις πτήσεων και αναγκάζει ντόπιους και τουρίστες να εξυπηρετούνται μέσω του Διεθνή Αερολιμένα της Κω. Η σύνδεση Καλύμνου – Κω γίνεται με Ferry Boat. Το κεντρικό λιμάνι της Καλύμνου βρίσκεται στον όρμο της Καλύμνου και εξυπηρετεί τα πλοία των γραμμών σύνδεσης του νησιού με την ηπειρωτική χώρα και τα υπόλοιπα νησιά. Το λιμάνι διαθέτει τον κεντρικό προβλήτα, ένα ζεύγος μώλων που διαμορφώνουν την είσοδο του λιμανιού και 5 επιπλέον προβλήτες. Ένα πρόβλημα του λιμανιού της Καλύμνου είναι πως είναι εκτεθειμένο στους κυματισμούς και στον αέρα που προκαλούν ο Νότιος, ο Νοτιοανατολικός, ο Ανατολικός και σε μικρότερη κλίμακα ο Δυτικός άνεμος, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η προσέγγιση του πλοίου. Άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούν να το προσεγγίσουν πλοία μεγάλου μήκους αφού δεν επαρκεί ο χώρος ελιγμών σε περιπτώσεις πνοής Νότιου και Νοτιοανατολικού ανέμου. Τέλος η προέκταση του προσήνεμου μώλου είχε σαν αποτέλεσμα να μην επαρκεί το διαθέσιμο πλάτος εισόδου για την ασφαλή είσοδο – έξοδο των πλοίων σχεδιασμού λόγω των δυνάμεων που τους ασκεί και των μετατοπίσεων που προκαλεί ο άνεμος. Έπειτα από την αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης του λιμανιού, καταλήγουμε στο ότι απαιτείται εκβάθυνση σε όλη τη λιμενολεκάνη. Να γίνει διαμόρφωση θέσης πρυμνοδέτησης στην προσήνεμη παρειά του προσήμενου μώλου και την εξασφάλιση του χερσαίου χώρου που απαιτείται για την εξυπηρέτηση της. Τέλος να γίνει διαμόρφωση θέσης πρυμνοδέτησης σε υπάρχοντα λιμένα στο Βόρειο τμήμα του νησιού. |
el |
heal.abstract |
This Diploma Thesis examines the port network of Kalymnos as well as ensuring safe mooring conditions of vehicles. Basics parameters for this study are the wind-mills of the island, as well as the ships that approach it. Greece was always a naval nation and shipping has been a key element of the Greek
economy since antiquity. Hellenic Coastal Shipping is an important and rapidly growing productive sector of transport services in the Greek economy. Ports, as a basic infrastructure to serve economic needs, the cohesion of island space and the interconnection of the islands with the mainland of the country, meeting the needs of local communities, and the development of the transport and tourism sectors in Greece, constitute a priority of our country's policy. The 80% of fleet are modern ships in contrast to the ports that are called to sail from or to. Kalymnos is the 4th largest island in the Dodecanese and one of the most densely populated islands in Greece, with a population of 16,179 inhabitants, of which 75% of them live in Pothaia, the capital, economic center and port of the island. Access to the island is made by boat and by air. Aerial access is via Kalymnos Airport. However, its altitude and the fact that it is exposed to some winds, results in frequent cancellations and forces locals and tourists to be served through the International Airport of Kos. The connection between Kalymnos and Kos is via Ferry Boat. The main harbor of Kalymnos is located in the bay of Kalymnos and serves the ships
of the connecting lines of the island with the mainland and the other islands. The harbor has a central pier, a pair of moles that form the port entrance and five additional berths. A problem in the port of Kalymnos is that it is exposed to the ripples and to
the air caused by the South, the South East, the East and, to a lesser extent, the West wind, making it difficult to approach the ship. Another major problem is that long-distance ships cannot reach it because the maneuvering area is not enough in case of
southern and south-east winds. Finally, the extension of the windward pier resulted that the available input width is not sufficient for the safe entry and exit of the design ships due to their forces and the displacements caused by the wind. Following the assessment of the current situation in the harbor, we conclude that a dredging is required across the port. To make a mooring position on the windward side of the forward pier and to secure the terrestrial space required to serve it. Finally, a mooring position will be made in existing ports in the northern part of the island. |
en |
heal.advisorName |
Αζοράκος, Σαμψών |
el |
heal.committeeMemberName |
Παναγούλια, Διονυσία |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσουκαλά, Βασιλική |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος. Εργαστήριο Λιμενικών Έργων |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
66 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|