dc.contributor.author |
Μακρυσόπουλος, Στέφανος
|
el |
dc.contributor.author |
Makrysopoulos, Stefanos
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-01T10:18:21Z |
|
dc.date.available |
2018-02-01T10:18:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-01 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46354 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14946 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Συστήματα ηλεκτρικής κίνησης |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικά οχήματα |
el |
dc.subject |
Έλεγχος μηχανών μονίνων μαγνητών |
el |
dc.subject |
Διακριτός προβλεπτικός έλεγχος |
el |
dc.subject |
Αυτοπροσαρμοζόμενος παρατηρητής Kalman |
el |
dc.subject |
Electric drive systems |
en |
dc.subject |
Electric vehicles |
en |
dc.subject |
Permanent magnet synchronous machine control |
el |
dc.subject |
Discret control set moder predictive control (DS-MPC) |
el |
dc.subject |
Self-Adaption Kalmam Observer(SAKO) |
el |
dc.title |
Τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου για την οδήγηση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης, με κριτήριο τον περιορισμό των επιδράσεων εξωτερικών διαταραχών και σφαλμάτων μέτρησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ηλεκτρικές μηχανές |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/82141454a18e4198212661c8197ad4b72a7b3adb |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-11-14 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα συστήματα ελέγχου των σύγχρονων κινητήρων μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης. Μεγάλη έμφαση δίνεται στις τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου ταχύτητας και ρεύματος καθώς επίσης και στην εξάλειψη επιδράσεων των θορύβων μέτρησης ταχύτητας και των εξωτερικών διαταραχών φορτίου.
Αρχικά, αναλύεται η λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης και παρουσιάζονται οι βασικές συνιστώσες τους. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το μαθηματικό μοντέλο της σύγχρονης μηχανής μονίμων μαγνητών και αναλύεται η λειτουργία του τριφασικού αντιστροφέα πηγής τάσης δυο επιπέδων και οι πιο διαδεδομένες τεχνικές διαμόρφωσης εύρους παλμών. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διάφορες στρατηγικές ελέγχου μεταβλητής ταχύτητας των σύγχρονων μηχανών δίνοντας έμφαση στον προβλεπτικό έλεγχο. Σχεδιάζονται οι αλγόριθμοι για τις δυο τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου: διακριτός προβλεπτικος έλεγχος ταχύτητας (DS-MPSC) και διακριτός προβλεπτικός έλεγχος ρεύματος (DS-MPCC), με γνώμονα τα πραγματικά συστήματα, παίρνοντας υπόψη μη ιδανικές καταστάσεις, όπως οι καθυστερήσεις των μετρήσεων. Για τον DS-MPSC αναπτύχθηκε ένας παρατηρητής κατάστασης, ώστε να αποφεύγεται η μέτρηση της ροπής φορτίου.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μέτρηση του σήματος ανάδρασης της ταχύτητας, μέσω ενός οπτικού κωδικοποιητή θέσης. Αναλύεται το σφάλμα μέτρησής του, παρουσιάζονται οι παραδοσιακές τεχνικές υπολογισμού της ταχύτητας από το σήμα θέσης του οπτικού κωδικοποιητή θέσης και, στη συνέχεια, αναπτύσσεται ένας αυτοπροσαρμοζόμενος παρατηρητής Kalman (SAKO) για τον υπολογισμό του βέλτιστου σήματος ταχύτητας του κινητήρα.
Τέλος, παρατίθενται μια σειρά προσομοιώσεων, που σκοπό έχουν να προσομοιώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα την πραγματική κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα, όταν αυτός χρησιμοποιείται στην οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων που προέκυψαν. |
el |
heal.abstract |
This diploma thesis analyzes permanent magnet synchronous motor drives for electric vehicle applications. Great emphasis is given to predictive speed and current control techinques and elimination of the effects caused by the speed measurement noise and external load changes.
At first step, electric drive system operation is analyzed and the crucial components are presented. Further on, the mathematical dynamic model of permanent magnet synchronous machine is developed and the operation of the 3-phase two-level voltage source inverter is analyzed, as well as the the most common techniques of pulse width modulation. Furthermore, the most common varying speed control strategies for synchronous machine are presented and predictive control is emphasized. The algorithms for the two predictive control techniques: Discret Set Model Predictive Current Control (DS-MPCC) and Discret Set Model Predictive Speed Control (DS-MPSC), are designed driven by the actual systems, keeping in mind the non-ideal situations, like the measurement delay. A state observer is designed to avoid the measurement of the load torque on the DS-MPSC.
Greater emphasis is given to the measurement of the feedback speed signal, through the absolute encoder. The measurement error of the encoder is analyzed, the traditional techniques of speed calculations are presented and a Self-Adaption Kalman Observer is designed to calculate the optimal motor speed signal.
Finally, a series of simulation is presented, whose goal is to simulate, with the opitmal way, the actual operation of the permanent magnet synchronous motor when it is used in an electric vehicle. The thesis is concluded with the conclusions that are drawn by the simulations. |
en |
heal.advisorName |
Κλαδάς, Αντώνιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κλαδάς, Αντώνιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαθανασίου, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μανιάς, Στέφανος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
119 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|