HEAL DSpace

Τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου για την οδήγηση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης, με κριτήριο τον περιορισμό των επιδράσεων εξωτερικών διαταραχών και σφαλμάτων μέτρησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μακρυσόπουλος, Στέφανος el
dc.contributor.author Makrysopoulos, Stefanos en
dc.date.accessioned 2018-02-01T10:18:21Z
dc.date.available 2018-02-01T10:18:21Z
dc.date.issued 2018-02-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46354
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14946
dc.rights Default License
dc.subject Συστήματα ηλεκτρικής κίνησης el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Έλεγχος μηχανών μονίνων μαγνητών el
dc.subject Διακριτός προβλεπτικός έλεγχος el
dc.subject Αυτοπροσαρμοζόμενος παρατηρητής Kalman el
dc.subject Electric drive systems en
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject Permanent magnet synchronous machine control el
dc.subject Discret control set moder predictive control (DS-MPC) el
dc.subject Self-Adaption Kalmam Observer(SAKO) el
dc.title Τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου για την οδήγηση σύγχρονου κινητήρα μονίμων μαγνητών σε εφαρμογές ηλεκτροκίνησης, με κριτήριο τον περιορισμό των επιδράσεων εξωτερικών διαταραχών και σφαλμάτων μέτρησης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτρικές μηχανές el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/82141454a18e4198212661c8197ad4b72a7b3adb
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-11-14
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα συστήματα ελέγχου των σύγχρονων κινητήρων μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης. Μεγάλη έμφαση δίνεται στις τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου ταχύτητας και ρεύματος καθώς επίσης και στην εξάλειψη επιδράσεων των θορύβων μέτρησης ταχύτητας και των εξωτερικών διαταραχών φορτίου. Αρχικά, αναλύεται η λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης και παρουσιάζονται οι βασικές συνιστώσες τους. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται το μαθηματικό μοντέλο της σύγχρονης μηχανής μονίμων μαγνητών και αναλύεται η λειτουργία του τριφασικού αντιστροφέα πηγής τάσης δυο επιπέδων και οι πιο διαδεδομένες τεχνικές διαμόρφωσης εύρους παλμών. Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διάφορες στρατηγικές ελέγχου μεταβλητής ταχύτητας των σύγχρονων μηχανών δίνοντας έμφαση στον προβλεπτικό έλεγχο. Σχεδιάζονται οι αλγόριθμοι για τις δυο τεχνικές προβλεπτικού ελέγχου: διακριτός προβλεπτικος έλεγχος ταχύτητας (DS-MPSC) και διακριτός προβλεπτικός έλεγχος ρεύματος (DS-MPCC), με γνώμονα τα πραγματικά συστήματα, παίρνοντας υπόψη μη ιδανικές καταστάσεις, όπως οι καθυστερήσεις των μετρήσεων. Για τον DS-MPSC αναπτύχθηκε ένας παρατηρητής κατάστασης, ώστε να αποφεύγεται η μέτρηση της ροπής φορτίου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη μέτρηση του σήματος ανάδρασης της ταχύτητας, μέσω ενός οπτικού κωδικοποιητή θέσης. Αναλύεται το σφάλμα μέτρησής του, παρουσιάζονται οι παραδοσιακές τεχνικές υπολογισμού της ταχύτητας από το σήμα θέσης του οπτικού κωδικοποιητή θέσης και, στη συνέχεια, αναπτύσσεται ένας αυτοπροσαρμοζόμενος παρατηρητής Kalman (SAKO) για τον υπολογισμό του βέλτιστου σήματος ταχύτητας του κινητήρα. Τέλος, παρατίθενται μια σειρά προσομοιώσεων, που σκοπό έχουν να προσομοιώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα την πραγματική κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα, όταν αυτός χρησιμοποιείται στην οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων που προέκυψαν. el
heal.abstract This diploma thesis analyzes permanent magnet synchronous motor drives for electric vehicle applications. Great emphasis is given to predictive speed and current control techinques and elimination of the effects caused by the speed measurement noise and external load changes. At first step, electric drive system operation is analyzed and the crucial components are presented. Further on, the mathematical dynamic model of permanent magnet synchronous machine is developed and the operation of the 3-phase two-level voltage source inverter is analyzed, as well as the the most common techniques of pulse width modulation. Furthermore, the most common varying speed control strategies for synchronous machine are presented and predictive control is emphasized. The algorithms for the two predictive control techniques: Discret Set Model Predictive Current Control (DS-MPCC) and Discret Set Model Predictive Speed Control (DS-MPSC), are designed driven by the actual systems, keeping in mind the non-ideal situations, like the measurement delay. A state observer is designed to avoid the measurement of the load torque on the DS-MPSC. Greater emphasis is given to the measurement of the feedback speed signal, through the absolute encoder. The measurement error of the encoder is analyzed, the traditional techniques of speed calculations are presented and a Self-Adaption Kalman Observer is designed to calculate the optimal motor speed signal. Finally, a series of simulation is presented, whose goal is to simulate, with the opitmal way, the actual operation of the permanent magnet synchronous motor when it is used in an electric vehicle. The thesis is concluded with the conclusions that are drawn by the simulations. en
heal.advisorName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Μανιάς, Στέφανος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 119 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής