dc.contributor.author | Χονδράκης, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Chondrakis, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2018-02-12T11:35:15Z | |
dc.date.available | 2018-02-12T11:35:15Z | |
dc.date.issued | 2018-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46457 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14962 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συγκολλήσεις | el |
dc.subject | Επαγωγή | el |
dc.subject | Brazing | en |
dc.subject | Induction | en |
dc.subject | Stainless | en |
dc.subject | Ανοξείδωτος | el |
dc.title | Μελέτη συγκολλήσεων ωστενιτικού ανοξείδωτου χάλυβα με τη μέθοδο επαγωγικού πηνίου (induction brazing) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκολλήσεις | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-19 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκαν δύο δείγματα συγκολλήσεων ωστενιτικού ανοξείδωτου χάλυβα με την μέθοδο επαγωγικού πηνίου (induction brazing). O χάλυβας με την μορφή σωλήνων είναι τύπου AISI 321. Στα πειράματα που εκτελέστηκαν στην ΕΑΒ έγιναν δύο συγκολλήσεις, η κάθε μία με διαφορετικό κράμα συγκόλλησης. To πρώτο κράμα συγκόλλησης που χρησιμοποιήθηκε είναι το AMS 4770 (AWS BAG-1A) και το δεύτερο το AMS 4772 (AWS BAG-13). Οι χάλυβες αυτοί βρίσκονται σε αεροκινητήρα M53-P2 αεροσκάφους Mirage 2000 και συγκεκριμένα στον περιβάλλοντα χώρο του καλύμματος του θαλάμου καύσης. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να γίνει μία εκτίμηση της ποιότητας των συγκολλήσεων και σύγκριση της συμπεριφοράς των κραμάτων συγκόλλησης σε αυτή. Οι εργαστηριακές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν περιλάμβαναν ηλεκτρονική μικροσκοπία (SEM), αφού τα τεμάχια πρώτα κόπηκαν και προετοιμάστηκαν για εξέταση στο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο όπου θα φανούν τυχόν ατέλειες αναλυτικά, και στοιχειομετρικές αναλύσεις (EDS) ώστε να βρεθούν περιεκτικότητες στοιχείων και διαφορισμοί μέσα στη συγκόλληση. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων δείχνουν πως τα δείγματα έχουν σωστή, ομοιόμορφη κατανομή του κράματος συγκόλλησης, αλλά οι ατέλειες δεν λείπουν. Σε διάφορα σημεία εμφανίστηκαν μικροδιαφορισμοί, κενά και εγκλείσματα. Παρόλα αυτά, φαίνεται η συγκόλληση με το κράμα AMS 4770 να εμφανίζει καλύτερα χαρακτηριστικά και με προσεκτικότερο καθαρισμό των δοκιμίων πριν τη σύνδεση μπορεί να τελειοποιηθεί. Από την άλλη μεριά η συγκόλληση με AMS 4772 φαίνεται να αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα λόγω υψηλών θερμοκρασιών και αδυναμία του κράματος για πλήρωση των κενών (μικρότερη ευχυτότητα). | el |
heal.abstract | This study deals with the induction brazing of austenite stainless steel AISI 321 tubes. The brazing experiments were carried out with two brazements each one with different brazing alloy. The first filler metal was AMS 4770 (AWS BAG-1A) and the second one AMS 4772 (AWS BAG-13). These stainless steels are found on the Mirage 2000 engine (M53-P2) and especially on the outer space of combustion chamber case. The aim of this study is the estimation of the quality of these two different filler metals in brazing process. A total of four representative samples were examined by SEM analysis for more detailed observation of the morphology and texture of selected shards. Before SEM examination the brazements were cut and suitably prepared for this procedure. Also, the chemical composition of brazed joints were examined by using an energy dispersive X-ray spectrometry (EDS). The results of EDS proved suitable and homogeneous wetting of filler metals but there are also some defects. The few discontinuities in braze joints were lack of fill and voids of filler metal, base metal erosion and flux entrapments. Nevertheless, the brazement of AMS 4770 filler metal seems to present better quality and with better cleaning of surfaces before brazing, it can become satisfactory. On the other side, the brazement with AMS 4772 exhibits a lot of problems due to high brazing temperatures and lack of fill (lower viscosity). | en |
heal.advisorName | Παπαευθυμίου, Σπύρος | el |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πάνιας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαευθυμίου, Σπύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλουργίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 72 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: