dc.contributor.author |
Γκίρτσου, Στυλιανή
|
el |
dc.contributor.author |
Gkirtsou, Styliani
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-13T11:19:28Z |
|
dc.date.available |
2018-02-13T11:19:28Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-13 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46473 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14926 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ισοχρονικές καμπύλες |
el |
dc.subject |
Συντομότερη διαδρομή |
el |
dc.subject |
Αλγόριθμος |
el |
dc.subject |
Διαδικτυακή εφαρμογή |
el |
dc.subject |
Γράφοι δικτύου ΜΜΜ |
el |
dc.subject |
Shortest path |
el |
dc.subject |
Dijkstra |
el |
dc.subject |
Isochrones |
el |
dc.subject |
OpenLayers |
el |
dc.subject |
Public transport network |
el |
dc.title |
Δημιουργία αλγορίθμου και χαρτογραφική απόδοση του χρόνου
μετακίνησης στο λεκανοπέδιο Αττικής με Δημόσια Μέσα
Μεταφοράς |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Χαρτογραφία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-10-20 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να δημιουργηθούν χάρτες με καμπύλες χρονοαπόστασης στο δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) της Αθήνας με αφετηρία την πλατεία της Ομόνοιας. Στόχος είναι τα αποτελέσματα της ανάλυσης να είναι ρεαλιστικά και οι χρόνοι μετακίνησης λογικοί. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν τα χρονοδιαγράμματα των ΜΜΜ και ο χρόνος που απαιτείται ώστε το επιβατικό κοινό να μεταβεί από τη μία στάση στην επόμενη. Ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι ο ορισμός του μέγιστου χρόνου πεζής μετακίνησης μεταξύ των στάσεων όταν εκτελείται δρομολόγηση με μέσα πολλαπλής τροχιάς.
Ισοχρονικές καμπύλες χρονοαπόστασης καλούνται οι καμπύλες που ορίζουν ένα πολύγωνο πάνω στον χάρτη το οποίο περιλαμβάνει όλες τις περιοχές οι οποίες είναι προσβάσιμες μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα από ένα αρχικό σημείο. Ανάλογα με το δίκτυο στο οποίο γίνεται μία τέτοια ανάλυση αλλάζουν οι διαδικασίες και οι παράμετροι δημιουργίας των ισοχρονικών καμπυλών. Οι περισσότερες εργασίες που έχουν δημοσιευτεί μέχρι σήμερα αφορούν στα οδικά δίκτυα.
Στα πλαίσια της διπλωματικής αναπτύχθηκε πρωτότυπος κώδικας που επιλύει το πρόβλημα των ισοχρονικών καμπυλών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς βασισμένος στον αλγόριθμο Dijkstra. Αντιμετωπίστηκαν οι ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου δικτύου όπως οι πολλαπλές ακμές ίδιου κόστους που μπορεί να περιέχονται ανάμεσα σε δύο κόμβους, το επιπρόσθετο κόστος που υπεισέρχεται σε περιπτώσεις αλλαγής κωδικού γραμμής (μετεπιβίβασης), το γεγονός ότι οι κόμβοι (στάσεις) δεν βρίσκονται επί του δικτύου αλλά παράλληλα σ’ αυτό και άλλες που προέκυψαν στη διάρκεια της εργασίας.
Επιπλέον σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία διαδικτυακή χαρτογραφική εφαρμογή για την απεικόνιση των δημιουργημένων ισοχρονικών καμπυλών. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ορίσει το χρόνο μετακίνησης που επιθυμεί να απεικονίσει η ισοχρονική καμπύλη, καθώς και συμπληρωματικά θεματικά επίπεδα που συμπληρώνουν τον χάρτη όπως το χαρτογραφικό υπόβαθρο Open Street Map, το δίκτυο του Αττικό Μετρό και το δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών με τις στάσεις τους. Μέσω λειτουργιών που έχουν εισαχθεί παρέχονται οι βασικές χαρακτηριστικές ιδιότητες των επιπέδων αυτών.
Η υποδομή δημιουργίας και υποστήριξης του αλγορίθμου και της εφαρμογή αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τεχνολογίες και Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) προσανατολισμένο στα γεωχωρικά δεδομένα όπως η βάση δεδομένων Postgres, η επέκτασή της PostGis, η βιβλιοθήκη pgRouting, το ΣΓΠ QGIS, η γλώσσα Python, η βιβλιοθήκη OpenLayers. Η εφαρμογή είναι συμβατή με τις τυποποιήσεις και προδιαγραφές του OGC, συνεπώς διανέμει γεωχωρικό περιεχόμενο στον Παγκόσμιο Ιστό μέσω των ευρέως αποδεκτών υπηρεσιών Web Map Service (WMS) και Web Feature Service (WFS). |
el |
heal.abstract |
The main objective of this study is to create maps that show curves of equal travel times through the Public Transit Network of Athens , the Metro, Bus and Tram lines, starting from Omonoia Square. We aim to produce a realistic analysis of the results based on a reasonable estimate of travel times. For this reason, it is necessary to take into account the timetables provided for each line and mode of transport provided by the Transit Network of Athens as well as the time passengers will need to change from one line or mode of transport to another. Τhe definition of maximum walking time between the stations is of great interest in multimodal routing as it depends on the characteristics of the network (density, territorial coverage etc.) and changes decisively the time cost of the routes .
An isochrone is defined as a polygon on the map that includes all the areas that can be accessed within a certain amount of time from an initial point. The processes and the parameters of isochrones’ creation depend on the network based on which the analysis is conducted. Most published studies have applied this specific analysis on road networks.
As part of this study an original algorithm was developed for the calculation of isochrones in multimodal networks. This algorithm is based on Dijkstra’ s routing algorithm. The specific characteristics of the studied network such as multiple edges (parts of bus routes) of the same time cost that may be located between two nodes (stations), the additional costs involved in cases of changing the type of transit line, the fact that the stations (nodes) do not lie on the network (edges) as it should be for the analysis through shortest path algoritmhs and other considerations that emerged during the procedure have been indexed and addressed.
Additionally, an online cartographic application was designed and implemented to illustrate the created isochrones. The user interface will allow the user to have the option of selecting the desired travel time. The user will also have the option to enable multiple layers on the map which will display the map of the corresponding mode of transport. The basemap used for the application is the OSM which available free of charge. The Metro and bus networks including all their stops were added to the map. Through functions added to the application, popup windows that contain the attributes of the layer are displayed on the mouse click on the layer.
The Algorithm and Application Creation and Support Infrastructure was developed using exclusive Free / Open Source Software packages oriented at geospatial data such as Postgres database, PostGis extension, pgRouting library, QGIS, Python programming language, OpenLayers’ library. The application is compliant with OGC standards and specifications, and therefore distributes geospatial content to the Web via widely accepted Web Map Service (WMS) and Web Feature Service (WFS). |
en |
heal.advisorName |
Τσούλος, Λύσανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσούλος, Λύσανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σκοπελίτη, Αντελίνα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
131 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|