dc.contributor.author | Κουμρόγλου, Βασίλης | el |
dc.contributor.author | Koumroglou, Vasilis | en |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T10:21:33Z | |
dc.date.available | 2018-02-15T10:21:33Z | |
dc.date.issued | 2018-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46504 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15084 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | C.F.D | en |
dc.subject | Υπολογιστική ρευστομηχανική | el |
dc.subject | ΝΑCA 0012 | en |
dc.subject | Computational fluid mechanics | en |
dc.title | Διερεύνηση του μόνιμου και μη μονίμου πεδίου ροής της αεροτομής ΝΑCA 0012 | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Υπολογισττική ρευστομηχανική | el |
heal.classification | Computational fluid mechanics | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-11-02 | |
heal.abstract | High Reynolds number flow over a NACA 0012airfoil in respect with the angle of attack is investigated by two dimensional computations. The fundamental time averaged Navier-Stokes equations are solved via the finite volume method. The numerical code is validated extensively at the steady state condition and fully turbulent flow regime. The angle of attack ( a:A.O.A - the angle that is formed between the chord of the airfoil and the free stream velocity) is examined at a wide range of values that includes from 0 to18 degrees for the steady state condition and from 0 to 20 degrees for the unsteady one. The flow isexamined for Reynolds 3∙10^6 which based on the existing literature we know it is a transitional flow. The turbulent nature of the flow is approached by the well validated SST k-ω model introduced by Menter , which when it is combined with the fine meshes we provide for the steady and unsteady simulation it can resolve fully the turbulent boundary layer. This model was chosen based on reports from the literature that it is the most appropriate for this kind of flow. Special attention is focused on whether the flow reaches a steady state or no. In total 6 separate unsteady simulations where conducted. Two of them where used to investigate the time independency of the flow in terms of the angle of attack in which the results have revealed the stabilization of the acting forces, thus indicated a flow field with suppressed vortex shedding activity . While four where conducted at fully unsteady flow regime so we can investigate the conditions that arise on these occasions. Increased vorticity is found to be confined to a region near the airfoils surface at an area which seems to be the origin of the creation of the vortex street and also within the turbulent boundary layer . Viscous lift is found to be neglible compared to pressure lift. On the contrary the viscous drag could reach 80% of the total drag. The magnitude of the lift and drag coefficients is affected with the change of the angle of attack. It can beclearly seen as expected from experimental data that lift values are directly proportional to the change of the angle of attack while the drag values follow a parabola like change until we reach a=16 after which the results change drastically. The magnitude of the turbulent kinetic energy is directly dependent from the angle of attack while as the latter increases also does the first. The regions that are affected by turbulence coincide with the ones that are affected by vorticity. | en |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε με τη χρήση αριθμητικών υπολογισμών τη ροή σε υψηλό αριθμό Re γύρω από μια αεροτομή NACA 0012. Οι θεμελιώδεις χρονικά μέσες μορφές των εξισώσεων Navier - Stokes λύνονται μέσω της μεθόδου των πεπερασμένων όγκων ελέγχου. Ο αριθμητικός κώδικάς επαληθεύεται εκτενώς στη μόνιμή και πλήρως τυρβώδη κατάσταση της ροής. Η γωνία προσβολής (σμβ:a - η γωνία που σχηματίζει η χορδή της αεροτομής με την ταχύτητα του ελεύθερου ρεύματος) εξετάζεται σε μεγάλο εύρος τιμών από 0 μέχρι 18 θεωρώντας μόνιμη κατάσταση ροής και από 17 μέχρι 20 για μη μόνιμη κατάσταση. Η ροή εξετάζεται για Re = 3∙10^6 όπου βάση αποτελεσμάτων στη διεθνή βιβλιογραφία είναι μεταβατική. Η τυρβώδης φύση της ροής προσεγγίζεται πολύ καλά από το τυρβώδες μοντέλο SST k-ω που προτάθηκε από τον Μenter όπου σε συνδυασμό με το υψηλής ποιότητας πλέγμα που κατασκευάσαμε μπορεί να αποδώσει με ακρίβεια το ιξώδες υπόστρωμα. Το μοντέλο αυτό επιλέχτηκε καθώς στην βιβλιογραφία αναφέρεται ότι είναι ακριβές για τη συγκεκριμένη ροή. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε ώστε να εξακριβωθεί πότε η ροή φτάνει σε μόνιμη κατάσταση ή όχι. Πραγματοποιήθηκαν 6 ξεχωριστές προσομοιώσεις για κατάσταση μη μόνιμης ροής. Οι 2 έγιναν για να ερευνήσουν την χρονική εξάρτηση της ροής ως προς τη γωνία προσβολής όπου τα αποτελέσματα έδειξαν σταθεροποίηση των δυνάμεων που ασκούνται στην αεροτομή, κατά συνέπεια υποδεικνύουν ένα πεδίο ροής όπου καταστέλλεται το φαινόμενο έκλυσης στροβίλων. Και 4 όταν βρισκόμαστε "a priori" σε κατάσταση μη μόνιμης ροής για να διερευνήσουμε τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτό το καθεστώς. Η περιοχή που εντοπίστηκαν οι μεγαλύτερες τιμές της στροβιλότητας στη ροή βρίσκεται στο τυρβώδες οριακό στρώμα και μετά περιορίζεται σε μια περιοχή κοντά στην αεροτομή στην περιοχή της πηγής της έκλυσης στροβίλων. Η άνωση που ασκείται λόγω των διατμητικών τάσεων βρίσκεται να είναι αμελητέα σε σχέση με την άνωση λόγω πίεσης. Αντίθετα η αντίσταση λόγω των διατμητικών τάσεων μπορεί να φτάσει το 80% της συνολικής αντίστασης. Οι τιμές της άνωσης είναι ανάλογες ως προς τη μεταβολή της γωνίας προσβολής ενώ οι τιμές της αντίστασης ακολουθούν παραβολική μορφή μέχρι και τη γωνία των 16ο όπου η κατάσταση αλλάζει δραστικά. Οι τιμές της τυρβώδους κινητικής ενέργειας εξαρτώνται άμεσα από την γωνία προσβολής, καθώς αυτή αυξάνει η μέση τυρβώδης κινητική ενέργεια αυξάνεται επίσης. Οι περιοχές εμφάνισης της ακολουθούν τις περιοχές εμφάνισης που υπάρχει μέγιστη στροβιλότητα. | el |
heal.advisorName | Τζαμπίρας, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πολίτης, Γεράσιμος | el |
heal.committeeMemberName | Τριανταφύλλου, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 129 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: