HEAL DSpace

Μηχανική συμπεριφορά σύνθετων υλικών με ίνες άνθρακα υποστατικά και επαναλαμβανόμενα φορτία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δεληγιαννίδου, Μαρία el
dc.contributor.author Deligiannidou, Maria en
dc.date.accessioned 2018-02-15T11:13:14Z
dc.date.issued 2018-02-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46517
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7890
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Εφαρμοσμένη Μηχανική” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σύνθετα υλικά el
dc.subject Ίνες άνθρακα el
dc.subject Μηχανική συμπεριφορά el
dc.subject Εφελκυσμός el
dc.subject Κόπωση el
dc.subject Cpmosite materias el
dc.subject Carbon fiber el
dc.subject Mechanical properties el
dc.subject Tension el
dc.subject Fatigue el
dc.title Μηχανική συμπεριφορά σύνθετων υλικών με ίνες άνθρακα υποστατικά και επαναλαμβανόμενα φορτία el
heal.type masterThesis
heal.classification Σύνθετα υλικά el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/af724f05f61ef305eee5da55bd5d31ef6237e2a3
heal.dateAvailable 2019-02-14T22:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-24
heal.abstract The main scope of the present thesis is the experimental evaluation of the mechanical properties of two new composite materials that are about to be used in the structure of a regional aircraft. Manufacturing of the composites has been performed in the Advanced Composites Laboratory of Hellenic Aerospace Industry in pre-defined dimensions according to the respective International specifications. The experimental tests were performed in the same Laboratory as well as in Laboratory of Strength and Materials of School of Applied Physical Sciences and mathematics, National Technical University of Athens. The first material (named as M3) was fabricated by thermoplastic matrix and woven unidirectional carbon fiber and is about to be used in the windows and internal structures of a regional aircraft. The second material (named as M1) was fabricated by thermoset matrix and unidirectional carbon fiber and it is eminent to be used in floor beams and in the internal structures of the aircraft. Different specimens were fabricated so as to investigate the mechanical properties under tensile, compressive, bending and fatigue loads. The results for the M3 material showed that the 0o and 90o directions have the same ultimate tensile strength of approximate 900 MPa. In the 45o direction, this ultimate strength is essentially lowered, exhibiting ductile characteristics. Material M1 showed essential high ultimate tensile strength of approximate 2800 MPa, while in the other directions (90o and 45o), the specimens exchibited lower strength values (120 and 65 MPa, respectively). el
heal.abstract Ο κύριος σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η πειραματική μελέτη και ο προσδιορισμός των μηχανικών ιδιοτήτων δύο νέων σύνθετων υλικών που προορίζονται για την κατασκευή δομικών στοιχείων αεροσκάφους. Για τον λόγο αυτό υλοποιήθηκαν πειράματα σε κατάλληλα διαμορφωμένα δοκίμια σύμφωνα με τις διαδικασίες που περιγράφονται εκτενώς στις ακόλουθες ενότητες. Η παρασκευή και καταπόνηση των παραπάνω δοκιμίων έλαβε χώρα στο Ερευνητικό Εργαστήριο Προηγμένων Σύνθετων Υλικών της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας καθώς και στο Εργαστήριο Αντοχής Υλικών της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το πρώτο υλικό (υλικό με ακρωνύμιο Μ3) κατασκευάστηκε από θερμοπλαστική μήτρα και πλεκτό μονοδιευθυντικό ανθρακόνημα και προορίζεται για τις δομές του παράθυρου ενός αεροσκάφους. Το δεύτερο υλικό (υλικό με ακρωνύμιο Μ1) κατασκευάστηκε από θερμοσκληρυνόμενη μήτρα και μονοδιευθυντικό ανθρακόνημα και προορίζεται για στηρίγματα πατώματος και το εσωτερικό κέλυφος του αεροσκάφους. Δοκίμια από τα παραπάνω υλικά καταπονήθηκαν σε διάφορες μηχανικές δοκιμές που περιλαμβάνουν τον ψευδο-στατικό εφελκυσμό, τη διάτμηση, την κάμψη τεσσάρων σημείων και τέλος την κόπωση σε εφελκυσμό. Στο τέλος κάθε πειράματος λαμβάνονταν φωτογραφίες των δοκιμίων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν όσον αφορά το υλικό Μ3, είναι πως έχει την ίδια εφελκυστική αντοχή περίπου στα 900 ΜPa στις διευθύνσεις των 0ο και 90ο μοιρών, η οποία ελαττώνεται σημαντικά στις 45ο, όπου και το υλικό παρουσιάζει όλκιμη συμπεριφορά. Όσον αφορά το υλικό Μ1, επέδειξε εξαιρετικά μεγάλη αντοχή στις 0ο, που ξεπέρασε τα 2800 ΜPa και σημαντικά μικρότερη στις 90ο (120 ΜPa) και στις 45ο (65 MPa). H εφελκυστική συμπεριφορά του υλικού 45ο παρουσιάζει έντονα όλκιμα χαρακτηριστικά. el
heal.advisorName Κουρκούλης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Σιδερίδης, Αιμίλιος el
heal.committeeMemberName Κουρκούλης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Αλεξόπουλος, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 57 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα