dc.contributor.author |
Βαρβαρήγος, Αντώνιος
|
el |
dc.contributor.author |
Varvarigos, Antonios
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-15T13:17:18Z |
|
dc.date.available |
2018-02-15T13:17:18Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-15 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46532 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15219 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αντίστροφος μηχανολογικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Solidworks |
en |
dc.subject |
Geomagic |
en |
dc.subject |
KISSsoft |
en |
dc.subject |
KISSsys |
en |
dc.subject |
Reverse engineering |
en |
dc.subject |
Αποτύπωση |
el |
dc.subject |
Σχεδίαση |
el |
dc.subject |
Ανάλυση |
el |
dc.subject |
Βενζινοκινητήρα |
el |
dc.subject |
Κινητήρας |
el |
dc.subject |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
el |
dc.title |
Αποτύπωση, σχεδίαση και ανάλυση μονοκύλινδρου βενζινοκινητήρα και συστήματος μετάδοσης κίνησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Imprint, design and analysis of a single-cylinder petrol engine and transmission system |
en |
heal.classification |
Στοιχεία μηχανών |
el |
heal.classification |
Machine design |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-10-31 |
|
heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη και η παρουσίαση μίας ολοκληρωμένης διαδικασίας για τον αντίστροφο σχεδιασμό μηχανής εσωτερικής καύσης και κιβωτίου ταχυτήτων. Η μεθοδολογία που αναπτύχθηκε περιλαμβάνει το σχεδιασμό όλων των εξαρτημάτων της μηχανής είτε μέσω τρισδιάστατης σάρωσης (Geomagic) ή μέσω προγράμματος CAD (Solidworks). Στη συνέχεια ακολούθησε μελέτη για την αντοχή και τη διάρκεια ζωής της εν λόγω κατασκευής. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε κατάλληλο μοντέλου προσομοίωσης της μετάδοσης ισχύος στο κιβώτιο και επιλύθηκε μέσω των λογισμικών πακέτων KISSsoft και KISSsys.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε αντίστροφος σχεδιασμός σε κινητήρα 123 cc με μέγιστη ισχύ 5,5 PS στις 5200 rpm (MAICO Μ125). Η ροπή του κινητήρα χωρίστηκε κατάλληλα σε επί μέρους κατηγορίες και πραγματοποιήθηκε πλήθος προσομοιώσεων για κάθε ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων (3 συνολικά). Κάθε μία από τις κατηγορίες στροφών εκτιμήθηκε ότι αντιστοιχεί σε συγκεκριμένα ποσοστά χρήσης της μέγιστης ροπής. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων παρουσιάζονται συνολικά σε ένα Πίνακα, υποθέτοντας συγκεκριμένα ποσοστά χρήσης της κάθε ταχύτητας του κιβωτίου ταχυτήτων, προκειμένου να είναι άμεση η σύγκριση της διάρκειας ζωής των διαφόρων εξαρτημάτων. |
el |
heal.abstract |
The purpose of this diploma thesis was to develop and present a complete process for the reverse engineering of an internal combustion engine and gearbox. The methodology that was developed includes the design of all the parts of the machine either through 3D scanning (Geomagic) or design on CAD (Solidworks). Then a study was carried out on the durability and lifetime of this construction. For this purpose, an appropriate model of power transfer to the transmission was developed and then solved through the KISSsoft and KISSsys software packages.
Specifically, the reverse engineering was made on a 123 cc engine with a maximum power of 5.5 PS at 5200 rpm (MAICO M125). The engine torque was appropriately split into individual categories and a number of simulations were made for each gear (3 in total). Each of the speed categories was estimated to correspond to specific maximum torque usage rates. The results of the simulations are summarized in a table, assuming specific rates of use of each gearbox speed, in order to directly compare the lifetime of the various components. |
en |
heal.advisorName |
Σπιτάς, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουλοχέρης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
229 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|