dc.contributor.author |
Καλογεράκη, Ευθυμία
|
el |
dc.contributor.author |
Kalogeraki, Efthymia
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-20T11:37:15Z |
|
dc.date.available |
2018-02-20T11:37:15Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46545 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14938 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Προαστιακοί σιδηρόδρομοι |
el |
dc.subject |
Συνδυασμένη μετακίνηση |
el |
dc.subject |
Στάθμευση ποδηλάτων |
el |
dc.subject |
Ποδήλατα-τρένα |
el |
dc.subject |
Αστικές μετακινήσεις |
el |
dc.subject |
Suburban railways |
en |
dc.subject |
Bikes & ride |
el |
dc.subject |
Bikes & trains |
el |
dc.subject |
Bicycles parking |
el |
dc.subject |
Urban mobility |
el |
dc.title |
Διερεύνηση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσο μετάβασης στον προαστιακό σιδηρόδρομο |
el |
dc.title |
Investigation of the use of bicycle in access trip to the suburban railway |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακός σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Συγκοινωνικαή ανάλυση |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/2b74df660cd25320a9869797d974861084ab381c |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-11-01 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση θεμάτων και η διατύπωση πρότασης για την ενίσχυση της συνδυασμένης μετακίνησης ποδηλάτου-Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Αθήνα. Πραγματοποιήθηκε εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση ευρωπαϊκών κυρίως (συμπεριλαμβανομένων και ελληνικών) ερευνών, μελετών και εφαρμογών, ώστε να προσδιοριστούν οι παράμετροι που επηρεάζουν τη μετακίνηση με ποδήλατο και ειδικότερα τη συνδυασμένη μετακίνηση ποδηλάτου-τρένου. Η σύνθεση στοιχείων και συμπερασμάτων της ανωτέρω διερεύνησης οδήγησε στην ανάπτυξη μεθοδολογίας, η οποία περιλαμβάνει (α) τη συλλογή στοιχείων για πληθυσμιακά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά των ευρύτερων περιοχών των σταθμών του Προαστιακού, (β) τη διερεύνηση των προτιμήσεων των πιθανών χρηστών μέσω ερωτηματολογίου και (γ) τον προκαταρκτικό σχεδιασμό των υποδομών στάθμευσης ποδηλάτου, ώστε να εκτιμηθεί το κόστος και το μέγεθος της απαιτουμένης παρέμβασης στον σταθμό και τον περιβάλλοντα χώρο. Η ανωτέρω μεθοδολογία εφαρμόστηκε σε τέσσερις σταθμούς του Προαστιακού Σιδηρόδρομου (Δουκίσσης Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία-Κάντζα και Κορωπί). Αναπτύχτηκε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από 100 πιθανούς χρηστές (στην πλειοψηφία τους ποδηλάτες), η στατιστική επεξεργασία του οποίου έγινε μέσω ανάλυσης ομαδοποίησης (cluster analysis). Τα κυριότερα αποτελέσματα αφορούσαν στη σημαντικότητα της εξασφάλισης του ποδηλάτου από κλοπή (ο κυριότερος παράγοντας αποτροπής της συνδυασμένης μετακίνησης ποδηλάτου-τρένου για το 66% των ποδηλατών του δείγματος) και στην προθυμία πληρωμής (αποδεκτά επίπεδα από 0,5 έως 1 ευρώ για στάθμευση λιγότερη του εικοσιτετραώρου). Τέλος, έγινε προκαταρκτικός σχεδιασμός χώρων στάθμευσης και φύλαξης ποδηλάτου στους χώρους τριών κατάλληλων σταθμών του Προαστιακού, σύμφωνα με ελληνικές και διεθνείς οδηγίες και προδιαγραφές σχεδιασμού. |
el |
heal.abstract |
The objective of this diploma thesis is to investigate and propose solutions for the combined use of bicycle and suburban railway in Athens. A thorough literature review of relevant studies concluded to the influential factors for cycling and specifically for bike and train combined use. Those conclusions lead to the applied methodology, which includes (a) the collection of demographic and traffic data related to the areas around the stations, (b) the investigation of preferences of potential users through survey and (c) the preliminary study of parking facilities, in order to estimate the cost and the level of needed intervention in the stations. This methodology was applied for four suburban railway stations. The survey collected 100 answers of potential users (the majority were bike users) and cluster analysis was performed on the data. Conclusions are drawn about the importance of safety at the parking areas (66% of bike users perceive it as discouraging for choosing a bike-train trip) as well as the willingness to pay (price levels from 0,50 to 1,00 euro for less than 23 hours were found acceptable). Finally, the preliminary study of the parking facilities was conducted for three stations, according to Greek and international guidelines. |
en |
heal.advisorName |
Μπαλλής, Αθανάσιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ψαράκη - Καλουπτσίδη, Βούλα |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
152 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|