HEAL DSpace

Αριθμητική προσομοίωση της αεροδυναμικής θέρμανσης καμπύλης αεροτομής σε συνθήκες πτήσης με μεθόδους υπολογιστικής ρευστοδυναμικικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σπυριδάκος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Spyridakos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2018-02-21T08:58:16Z
dc.date.available 2018-02-21T08:58:16Z
dc.date.issued 2018-02-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46552
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7460
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Υπολογιστική Μηχανική el
dc.subject Αεροτομή el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Αεροδυναμική Θέρμανση el
dc.subject Υπερηχητικός el
dc.subject Computational Mechanincs el
dc.subject Airfoil el
dc.subject Simulation el
dc.subject Aerodynamic Heating el
dc.subject Supersonic el
dc.title Αριθμητική προσομοίωση της αεροδυναμικής θέρμανσης καμπύλης αεροτομής σε συνθήκες πτήσης με μεθόδους υπολογιστικής ρευστοδυναμικικής el
dc.contributor.department ΔΠΜΣ "Υπολογιστική Μηχανική" el
heal.type masterThesis
heal.classification AERODYNAMICS el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/c23c12d107f1d4f215e7a7c2ef7541736ecaecb6
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-11-11
heal.abstract Στην παρούσα εργασία εξετάζεται το φαινόμενο της αεροδυναμικής θέρμανσης καμπύλης αεροτομής η οποία βρίσκεται σε συνθήκες πτήσης με ταχύτητα 2 Mach . Η συγκεκριμένη προσομοίωση είχε πραγματοποιηθεί σε πειραματική διάταξη από τον οργανισμό της NAC A ( National Advisory Com mittee of Aeronautics ) και εν συνεχεία είχε μελετηθεί σε υπολογιστική προσομοίωση από το Steve Rooks σε συνεργασία με τον οργανισμό DRA Farnborough ( Defence Research Agency ) . Η παρούσα μελέτη εστιάζεται στην αναπαραγωγή της εργασίας του Steve Rooks και στην προσπάθεια βελτίωσης αυτής τόσο προς την ποιότητα των εξαγόμενων αποτελεσμάτων, όσο και προς την ταχύτητα σύγκλισης του κώδικα. Αναλυτικότερα, πραγματοποιήθηκαν τροποποιήσει ς στον αρχικό κώδικα οι οποίες συνέβαλαν στην ταχύτερη σύγκλιση αυτού καθώς και η μελέτη δεν περιορίστηκε στην εφαρμογή ενός μόνο μοντέλου τύρβης, αλλά πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις με τρία μοντέλα τύρβης: το μοντέλο k - ε, την εξελιγμένη εκδοχή αυτού, RNG k - ε και τέλος το μοντέλο k - ω. Ακόμα, εξετάσθηκαν και δύο διαφορετικά σχήματα διακριτοποίησης, το υβριδικό σχήμα και το σχήμα των ανάντη διαφορών. Το υπολογιστικό πεδίο που χρησιμοποιήθηκε εκτείνεται στο άνω συμμετρικό τμήμα της πειραματικής διάταξης, για λόγους υπολογιστικής οικονομίας. Μελετάται η θερμοκρασιακή κατανομή κατά μήκος της αεροτομής κατά κύριο λόγο, ελλείψει πειραματικών δεδομένων για άλλες μεταβλητές, βέβαια μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και για τις υπόλοιπες υπό μελέτη μεταβλητές της ταχ ύτητας και της πυκνότητας . Η μελέτη επεκτείνεται και στην ανάλυση των υπό εξέταση μεταβλητών της θερμοκρασίας, της ταχύτητας και της πυκνότητας και στο εύρος της ροής σε ευθεία γραμμή παράλληλα στον άξονα y σε σημείο πίσω από το χείλος της αεροτομής. Η επί λυση του προβλήματος πραγματοποιείται με το εμπορικό πακέτο PHOENICS 3.4. el
heal.abstract The present study investigates the simulation of aerodynamic heating phenomena occurring on an airfoil in flight at the velocity of 2 Mach. This experiment was carr ied out by the foundation of NACA and was then simulated via computational means by Steve Rooks of DRA Farnborough. This current study is aiming to reproduce the paper of Steve Rooks alongside with the effort of improving the original coding produced in that study both in terms of speed of convergence and quality of the produced results which are compared with the original experimental data from NACA’s experiment. More analytically , there were modifications made in the original coding that contributed in its faster convergence. Moreover, this present study was not limited in the testing of only one turbulence model, as simulations were performed for three models of turbulence of two equations: the k - ε model, the RNG k - ε model and finally the k - ω model. In addition , there were two discreti s ation schemes that were used: the hybrid differencing scheme and the upwind. The computational domain that was used, included the upper symmetric part of the experimental setup, so as to save computational resources. The main variable in study is the temperature distribution along the airfoil because it is the only variable with experimental data to compare with. However, conclusions can be reached for the other studied variables that would be velocity and density. The stu dy also investigates the variables of temperature, velocity and density alongside the y - axis in the region behind the lip. The simulations are performed via software package of PHOENICS 3.4. en
heal.advisorName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Μαρκάτος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βουτσινάς, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 99 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα