dc.contributor.author | Δράγιου, Δάφνη | el |
dc.contributor.author | Ξενούλη, Όλγα | el |
dc.contributor.author | Dragiou, Dafni Argyro | en |
dc.contributor.author | Xenouli, Olga | en |
dc.date.accessioned | 2018-02-27T08:38:23Z | |
dc.date.available | 2018-02-27T08:38:23Z | |
dc.date.issued | 2018-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46570 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2230 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Ερωτισμός | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Σαγήνη | el |
dc.subject | Bataille | en |
dc.subject | Tschumi | en |
dc.subject | Ledoux | en |
dc.subject | Baudrillard | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Seduction | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Eroticism | en |
dc.title | Ερωτισμός: 3 στιγμές έκφρασης στην αρχιτεκτονική πρακτική | el |
dc.title | Eroticism: 3 moment of expression in architectural practice | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.generalDescription | Επιβλέπων καθηγητής: Τερζόγλου Ν. Ι. | el |
heal.classification | Architecture--Philosophy (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007101285) | en |
heal.language | el | el |
heal.language | en | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07 | |
heal.abstract | Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να πραγματοποιήσει μια σύνδεση μεταξύ της ερωτικής εμπειρίας και της αρχιτεκτονικής πρακτικής. Διεισδύοντας στην έννοια του ερωτισμού προσεγγίζουμε ένα φαινόμενο το οποίο δύσκολα υποτάσσεται σε κειμενική ανάλυση, με άξονα τo έργο του George Bataille. Μέσα από την αναλυτική σχηματοποίηση της έννοιας του ερωτισμού προκύπτει η έννοια της παράβασης. Διαμορφώνεται έτσι ένα πλέγμα αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων που αποκρυσταλλώνεται σε εννοιολογικά δίπολα. Καθώς το δίπολο κανόνας - παράβαση εκτυλίσσεται στον ιστορικό χρόνο, πλοηγούμαστε σε καταφύγια ελευθεριότητας, πειθαρχικές μηχανές, ταράτσες παραλόγου, μηχανισμούς ηδονής και αστικά πάρκα σαγήνης. Σε αυτή την αφήγηση επιλέγουμε τρεις χρονικές στιγμές, όπου παρατηρείται μια σημαντική ιδεολογική μεταστροφή κατά τη νεότερη δυτική ιστορία. Οι έννοιες της Δαπάνης, της Φαντασίας και της Σαγήνης θα αποτελέσουν τους μοχλούς πλοήγησης εντός της κάθε ιστορικής στιγμής. Με θεωρητικές αναφορές το έργο του M. de Sade, των Σουρεαλιστών, του Tschumi και του Baudrillard θα μεταβούμε στη μελέτη τριών αρχιτεκτονικών διπόλων. Στόχος είναι τελικά, να μετατοπίσουμε τον ερωτισμό από το επίπεδο της εμπειρίας και να τον αναδείξουμε σε ένα πραγματικό ιστορικό μόρφωμα, διερευνώντας την ικανότητα της αρχιτεκτονικής να υπερβαίνει τις αγκυλώσεις της ομοιομορφίας και να διαρρηγνύει κενά εντός της επιβεβλημένης κανονικότητας της καθημερινής ζωής. Μέσα σε αυτό το πεδίο συνεχών μετασχηματισμών, τεχνάσματα και ερωτικές υπόνοιες εμφανίζονται μέσα στο χρόνο ελλειπτικά, άλλες φορές εκφράζοντας την απόκρυφη επιθυμία και άλλοτε στην υπηρεσία μιας κανονικοποιητικής λειτουργίας. Ωστόσο, από το συνεχή μετασχηματισμό ορίων και παράβασης παρατηρούμε το σταθερό παιχνίδι της εκτροπής του νοήματος. Στην επικράτεια της αναπαράστασης, παραμένουμε να αναζητούμε το ετερογενές στοιχείο ικανό να παράξει μια χωρική αντιστροφή. | el |
heal.abstract | This present research attempts to formulate a connection between erotic experience and architectural practice. By penetrating the concept of eroticism we attain a phenomenon which hardly submits to a textural analysis, with George Bataille’s work as an axis. Through an analytical schematic drawing of the concept of eroticism the concept of transgression arises. As the dipole rule -transgression unfolds in historical time we navigate in sanctuaries of libertinism, disciplinary machinery, rooftops of irrationality, apparatuses of hedonism and urban parks of seduction. In the process of this narration, we choose three moments of time where a significant ideological turnaround in modern western history is observed. The notions of Expenditure, Imagination and Seduction comprise the navigational instruments in the interior of every historical moment. Marquis de Sade, Surrealists, Tschumi and Baudrillard constitute the theoretical framework as we proceed into the examination of three architectural dipoles. Eventually, the goal is to shift eroticism from the plateau of experience and showcase it into a real historical form, investigating the capability of architecture to transcend the ankylsoses of uniformity and rupturing fissures inside the imposed normality of everyday life. In this field of perpetual transformations, ploys and erotic ambiguities appear elliptically in time, either expressing the obscure desire or in service of regulatory power. Nevertheless, through the perpetual transformation of limits and transgression we observe the constant aberration of meaning. At last, we abide in the territory of representation seeking for the heterogeneous element capable of producing a spatial inversion. | en |
heal.tableOfContents | _περίληψη, _abstract _πρόλογος _00 εισαγωγή, _ο ερωτισμός ως παράβαση - η συλλογιστική του Bataille, _η οργάνωση του ερωτισμού - σχέσεις αντιπαράθεσης, _μετάβαση στην αρχιτεκτονική, _01 δαπάνη, _τα petites maisons, _ το oikema, Ledoux, _ 02 φαντασία, _η ταράτσα του Beistegui, Le Corbusier, _ ADGB Σχολή της Ένωσης Εμπόρων, Meyer, _03 σαγήνη, _ το πάρκο της Villette, Tschumi, _τo διαμέρισμα του Playboy, _επίλογος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: