dc.contributor.author |
Ζαρκαδούλα, Μελίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Τζίνη, Εύα
|
el |
dc.contributor.author |
Zarkadoula, Melina
|
en |
dc.contributor.author |
Tzini, Evangelia
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-27T09:09:08Z |
|
dc.date.available |
2018-02-27T09:09:08Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46573 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2239 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ονειρικά περιβάλλοντα |
el |
dc.subject |
Κατώφλια |
el |
dc.subject |
Εύπλαστα περιβάλλοντα |
el |
dc.subject |
Ανοίκειο |
el |
dc.subject |
Ετεροτοπία |
el |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Dreaming environments |
en |
dc.subject |
Malleable environments |
en |
dc.subject |
Uncanny |
en |
dc.subject |
Heterotopia |
en |
dc.subject |
Thresholds |
en |
dc.title |
Συνθήκες του μετέωρου στα κινηματογραφικά περιβάλλοντα του David Lynch |
el |
dc.title |
In-between spaces of David Lynch |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-02-21 |
|
heal.abstract |
Στη διάλεξη εξετάζονται τα κινηματογραφικά περιβάλλοντα που κατασκευάζει ο Αμερικανός σκηνοθέτης David Lynch στα έργα Eraserhead (1977), Twin Peaks (1990-2017), Lost Highway (1997), Blue Velvet (1986). Παρουσιάζεται η πορεία των ηρώων από τον πραγματικό κόσμο μέσω μιας διαδικασίας μετάβασης στον μη πραγματικό κόσμο. Ο πραγματικός κόσμος περιγράφεται μέσω των περιβαλλόντων κατοίκησης ενός βιομηχανικού, ενός μοντέρνου και ενός μεταμοντέρνου διαμερίσματος. Η διαδικασία μετάβασης περιγράφεται μέσω των εύπλαστων περιβαλλόντων, δηλαδή ρευστών και αέριων οπτικών συνθέσεων, όπως κηλίδες και πτυχώσεις. Ο μη πραγματικός κόσμος περιγράφεται μέσω των ονειρικών περιβαλλόντων μιας θεατρικής σκηνής και ενός λαβυρίνθου. Στη συνέχεια καθένα από αυτά ερμηνεύεται με βάση τρία διαφορετικά χωρικά-φιλοσοφικά εργαλεία: τα περιβάλλοντα κατοίκησης αναγνωρίζονται ως το ανοίκειο κατά Vidler, τα εύπλαστα περιβάλλοντα ως το κατώφλι κατά Σταυρίδη και τα ονειρικά περιβάλλοντα ως η ετεροτοπία κατά Foucault. Σε πρώτο επίπεδο αναζητείται μέσα από μία αρχιτεκτονική ανάλυση συνδυασμένη με όρους φιλοσοφίας το σύνολο των συμπερασμάτων που μπορούν να εξαχθούν από την φιλμογραφία του David Lynch, τόσο ως προς τα αρχιτεκτονικά κινήματα και τις αδυναμίες τους αλλά και ως προς την ιδανική για τον σκηνοθέτη αρχιτεκτονική. Σε δεύτερο επίπεδο, δίνεται έμφαση στη δύναμη της σύγχρονης αφαιρετικής αρχιτεκτονικής εικόνας και στη σημασία της διαδικασίας του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. |
el |
heal.abstract |
In the present lecture, we examine the film environments that the American filmmaker David Lynch created in Eraserhead (1977), Twin Peaks (1990-2017), Lost Highway (1997), as well as in Blue Velvet (1986). The lecture focuses on the transition of the heroes and heroines from the real to the non-real world, through a transition process. The real world is illustrated by the living environments of an industrial, a modern, and of a postmodern apartment. The transition process is portrayed by some malleable environments, namely liquid and gaseous optical compositions, such as blobs and folds. Finally, the unreal world is depicted by the dreaming environments of a theatrical scene and a maze. Each of these environments is then interpreted on the basis of three different spatial-philosophical tools. The living environments are construed by reference to Vidler’s ‘uncanny’, while the interpretation of the malleable environments draws on Stavridis’ ‘threshold’. In terms of the dreaming environments, they are construed by reference to the Foucauldian ‘heterotopia’. At first, we conducted an architectural analysis, permeated by philosophical terms, in an attempt to grasp Lynch’s views on the architectural movements, and their weaknesses, as well as on the concept of an ideal architecture. Secondly, we concentrated on the power of the contemporary abstract architectural image, as well as on the design process in architecture |
en |
heal.sponsor |
ΤΕΡΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΙΩΝ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|