dc.contributor.author |
Φαράντος, Παρασκευάς
|
el |
dc.contributor.author |
Farantos, Paraskefas
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-27T09:58:11Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46583 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15132 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μέτρο επανάκτησης |
el |
dc.subject |
Βάση και υπόβαση |
el |
dc.subject |
Εύκαμπτο οδόστρωμα |
el |
dc.subject |
Υγρασία |
el |
dc.subject |
Ασύνδετα υλικά |
el |
dc.subject |
Resilient modulus |
en |
dc.subject |
Base and subbase |
el |
dc.subject |
Flexible pavement |
el |
dc.subject |
Moisture |
el |
dc.subject |
Unbound granular materials |
el |
dc.title |
Η επίδραση της υγρασίας στο μέτρο επανάκτησης των ασύνδετων υλικών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Οδοστρώματα |
el |
heal.dateAvailable |
2019-02-26T22:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-11-03 |
|
heal.abstract |
Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, διερευνάται η ελαστική απόκριση του ασύνδετου αμμοχάλικου, ως υλικό βάσεων και υποβάσεων στην κατασκευή εύκαμπτων οδοστρωμάτων, σε σχέση με την περιεχόμενη υγρασία. Η διερεύνηση αυτή και ο χαρακτηρισμός της ελαστικής συμπεριφοράς του ασύνδετου κοκκώδους υλικού βασίζεται στο μέτρο επανάκτησης Mr και υλοποιείται σε πρώτη φάση μέσω της ανασκόπησης της διεθνούς βιβλιογραφίας και σε δεύτερη και κύρια φάση, μέσω εργαστηριακού πειράματος. Από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδεικνύεται η μη γραμμική συμπεριφορά των ασύνδετων υλικών οδοστρωσίας, ενώ παρουσιάζονται οι μέθοδοι υπολογισμού και τα καταστατικά μοντέλα εκτίμησης του μέτρου επανάκτησης. Η πειραματική διαδικασία αφορά αρχικά στον προσδιορισμό των φυσικών ιδιοτήτων διαβαθμισμένου ασύνδετου υλικού, όπως είναι η κοκκομετρική διαβάθμιση και το βέλτιστο ποσοστό περιεχόμενης υγρασίας. Στη συνέχεια περιλαμβάνει τριαξονικές δοκιμές επαναλαμβανόμενης φόρτισης σε δοκίμια του υπόψη υλικού, συμπυκνωμένα σε διαφορετικά ποσοστά υγρασίας, από τις οποίες προκύπτουν δεδομένα για την ελαστική παραμόρφωση και το μέτρο επανάκτησης του υλικού. Πραγματοποιείται δε στατιστική ανάλυση των πειραματικών δεδομένων και διερευνάται η προσαρμογή επιλεγμένων καταστατικών μοντέλων πρόβλεψης σε αυτά. Η αξιολόγηση και η συγκριτική ανάλυση των ανωτέρω αποτελεσμάτων οδηγούν σε χρήσιμα συμπεράσματα, όσον αφορά στην ελαστική απόκριση του υλικού, την επίδραση της φόρτισης και της υγρασίας σε αυτή, αλλά και την καταλληλότητα των καταστατικών μοντέλων εκτίμησης του μέτρου επανάκτησης. Τέλος, παρουσιάζονται συνοπτικώς κάποια κύρια σημεία, τα οποία ενδεχομένως να αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής έρευνας. |
el |
heal.abstract |
In
the present diploma thesis
,
the elastic response of unbound
aggregate, as base and
subbase
material for the construction of flexible pavements
is investigated
, regarding to the
moisture content
.
Th
is
investigation and characterization of the elastic behavior of the
unbound
granular
material
is
based on the
resilient modulus Mr
and
is implemente
d in the
first phase through the review of the international literature and in the second and main
phase, through laboratory experiments
. Through literature review, the non
-
linear behavior
of unbound paving materials is highlighted, while calculation metho
ds and constitutive
models for resilient modulus are presented.
The experimental procedure is
initially
concerned with determining the physical properties of graded unbound material
, such as
gradation and optimum moisture content.
A
fterwards
,
it
includes
tri
axial repeated load tests
on specimens of the
material
in question
,
which
are compacted at various values of moisture
content,
from which data on the
resilient strain
and
the resilient modulus of the material
are
obtained
. S
tatistical analysis of the experi
mental data
is
carried out
and the
goodness of
fit
of selected
constitutive models on them is investigated. E
valuation and comparative
analysis of the above results le
a
d to useful conclusions
,
regarding the elastic response of the
material,
regarding
the
effect of loading and moisture on
the behavior of the material,
but
also
regarding
the suitability of the
constitutive models
for estimating the
resilient modulus
.
Finally, some
crucial
points are briefly presente
d, which may be the subject of
future
resea
rch |
en |
heal.advisorName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
159 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|