HEAL DSpace

Προσομοίωση με υπολογιστική ρευστοδυναμική έγχυσης σταγονιδίων και ανάπτυξης υμενίου νερού στο Σύστημα Εισαγωγής Αέρα ενός επιβατικού αυτοκινήτου, με χρήση του OpenFOAM

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αντωνίου, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Evangelos, Antoniou en
dc.date.accessioned 2018-02-28T10:24:53Z
dc.date.available 2018-02-28T10:24:53Z
dc.date.issued 2018-02-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46593
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7977
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” el
dc.rights Default License
dc.subject OpenFOAM en
dc.subject Film Simulation en
dc.subject Aerodynamics Simulation en
dc.subject Droplet Injection en
dc.subject Προσομοίωση έγχυσης σταγονιδίων el
dc.subject Προσομοίωση υμενίου el
dc.subject Σύστημα Εισαγωγής Αέρα επιβατικού αυτοκινήτου el
dc.subject Αεροδυναμικες προσομοιώσεις el
dc.subject Air Intake System (AIS) of a passenger car en
dc.title Προσομοίωση με υπολογιστική ρευστοδυναμική έγχυσης σταγονιδίων και ανάπτυξης υμενίου νερού στο Σύστημα Εισαγωγής Αέρα ενός επιβατικού αυτοκινήτου, με χρήση του OpenFOAM el
dc.title CFD Simulation of droplets injection and water film development in the Air Intake System of a passenger car using OpenFOAM en
heal.type masterThesis
heal.classification Υπολογιστική Ρευστομηχανική el
heal.classification Computational fluid dynamics en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007008173
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-13
heal.abstract Η κύρια λειτουργία του συστήματος εισαγωγής είναι να παρέχει καθαρό αέρα στη μηχανή αυτοκινήτου. Οδηγώντας υπό συνθήκες ισχυρής βροχόπτωσης, μια ποσότητα νερού ενδέχεται να εισχωρήσει στο σύστημα εισαγωγής. Είναι αναγκαίο αυτή η ποσότητα νερού να μειωθεί στο ελάχιστο ώστε να αποφευχθούν πιθανές βλάβες στη μηχανή. Η εργασία αυτή παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία προσομοίωσης των φαινομένων έγχυσης σταγονιδίων βροχής και ανάπτυξης υμενίου νερού στο σύστημα εισαγωγής αέρα. Η προσομοίωση του υμενίου νερού στο σύστημα εισαγωγής αέρα υλοποιήθηκε με τη χρήση του ειδικού μοντέλου για ροή σε υμένιο στο OpenFOAM, ενός λογισμικού Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής (Computational Fluid Dynamics- CFD) ανοικτού κώδικα. Στόχος αυτής της προσομοίωσης είναι να εξεταστεί ο σχηματισμός και η μεταφορά του υμενίου, το όποιο δημιουργείται με τη χρήση μοντέλων έγχυσης σταγονιδίων, και να προταθούν πιθανοί τρόποι αποστράγγισης του συστήματος. Το συγκεκριμένο μοντέλο για ροή σε υμένιο χρησιμοποιεί το OpenFOAM, επιλύεται σε ένα δι-διάστατο επιφανειακό πλέγμα το οποίο διακριτοποιείται στις δυο κατευθύνσεις εφαπτομενικά της επιφάνειας, αλλά έχει πάχος μόνο ένα κελί προς την διεύθυνση την κάθετη στην επιφάνεια. Αυτό το επιφανειακό πλέγμα προέρχεται από το συνοριακό πλέγμα του μεγαλύτερου χωρίου της κύριας ροής του αέρα. Αυτή η προσέγγιση απλοποιεί την υλοποίηση των υπολογισμών, ξεχωρίζοντας την φυσική της κύριας ροής από την φυσική του υμενίου, και ελαχιστοποιεί το κόστος επικοινωνίας, δηλαδή ανταλλαγής υπολογιστικών δεδομένων, μεταξύ των δύο πλεγμάτων. Με στόχο να εκτιμηθεί η κατάλληλη τιμή της παροχής νερού στο σύστημα εισαγωγής, αναπτύχτηκε μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία, η όποια αποτελείται από τρία κύρια μέρη: Πρώτον, ο υπολογισμός της παροχής αέρα στην εισόδου του συστήματος λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της μηχανής, τον μέγιστο αριθμό στροφών, και την ταχύτητα του αυτοκίνητου. Δεύτερον, η υλοποίηση αεροδυναμικών προσομοιώσεων σε συγκεκριμένο επιβατικό αυτοκίνητο με τη χρήση ενός επιλύτη μόνιμης κατάστασης στο OpenFOAM. Στόχος αυτής της προσομοίωσης, ήταν ο υπολογισμός των πεδίων ταχυτήτων και πιέσεων στο εσωτερικό του αυτοκίνητου, κοντά στην είσοδο του συστήματος εισαγωγής αέρα. Τρίτον, η υλοποίηση της προσομοίωσης της βροχής, όπου εκτιμήθηκε η παροχή νερού στην είσοδο του συστήματος, λαμβάνοντας υπόψη ρεαλιστικές συνθήκες ισχυρής βροχής Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η προσομοίωση της ροής σε υμένιο. Τα αποτελέσματα της τελευταίας προσομοίωσης οδήγησαν σε προτάσεις για πιθανούς τρόπους αποστράγγισης του συστήματος. Ο κώδικας του OpenFOAM χρησιμοποιήθηκε σε όλα τα βήματα των προσομοιώσεων (pre-processing, processing, post-processing). Η εργασία αυτή αποτελεί μέρος της προσπάθειας των εταιριών ΝΙΚΙ ΜΕΠΕ και TWT GmbH να ερευνήσουν και να αναπτύξουν μεθοδολογίες προσομοιώσεων CFD. Οι εταιρίες αυτές προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε θέματα CFD σε κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως BMW, Audi και Daimler. el
heal.abstract The main function of the Air Intake System (AIS) is to supply the engine with clean air. When driving during rainy conditions, an amount of water may enter this system and it is necessary to reduce this amount to a minimum level. This thesis presents a holistic methodology in order to simulate the phenomena of droplets injection and water film development in the AIS of a passenger car. The aim of the film simulation in AIS using the wall film model in OpenFOAM, an open source Computational Fluid Dynamics (CFD) framework, is to investigate the formation and transport of water film which was generated by a particle injection model and to propose possible drainage improvements. The wall film model is solved on a 2-D surface mesh that is discretized in both directions tangential to the surface, but is only one cell thick in the direction normal to the surface. The surface mesh is extruded from the boundary mesh of the larger, gas-phase domain. This approach simplifies the implementation by separating the gas-phase physics from the water transport physics and minimizes communication overhead between the two meshes. In order to estimate the appropriate value of water mass flow rate, we developed a holistic process which consists of three main parts: Firstly, air flow rate in the AIS inlet, which was calculated taking into account the engine size, the maximum engine rpm and the car speed. Secondly, the aerodynamics simulation in a specific passenger car, which was performed using a state-steady solver in OpenFOAM, in order to compute the field of velocities and pressures in the under-the-hood area of the car, near the AIS inlet. Thirdly, the rain simulation, which was implemented and the amount of water mass flow rate in the AIS inlet, which was estimated taking into account the possible realistic conditions of heavy rain. Afterwards, the water film simulation in AIS was implemented. The outcomes of film simulation led to the suggestion of the possible drainage improvements of AIS. The OpenFOAM code was used for all the steps of the simulations (pre-processing, processing and post-processing). This work is part of the research that NIKI Ltd and TWT GmbH are conducting on the area of CFD simulation. NIKI Ltd and TWT GmbH are long term partners with leading automotive companies such as BMW, Audi and Daimler. en
heal.advisorName Μπουντουβής, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Ριζιώτης, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Riziotis, Vasilis en
heal.committeeMemberName Κυρανούδης, Χρήστος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 105 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής