dc.contributor.author |
Κόκκαλης, Εμμανουήλ-Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Kokkalis, Georgios-Emmanouil
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-02-28T11:49:09Z |
|
dc.date.available |
2018-02-28T11:49:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46604 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2175 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Σχολικοί χώροι |
el |
dc.subject |
Κήποι |
el |
dc.subject |
Ρομαντισμός |
el |
dc.subject |
Τοπία |
el |
dc.subject |
Φύση |
el |
dc.subject |
Nature |
en |
dc.subject |
Landscapes |
en |
dc.subject |
Schools |
en |
dc.subject |
Romantic movement |
en |
dc.subject |
Kindergartens |
en |
dc.title |
Το εκπαιδευτικό τοπίο: ο υπαίθριος χώρος ως τόπος εκπαιδευτικής εμπειρίας και η σχηματοποίηση της φύσης ως μέσο διαπαιδαγώγησης |
el |
dc.title |
The educational landscape |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Schools--Landscape architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh87002020) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-02-16 |
|
heal.abstract |
Το κείμενο φιλοδοξεί να περιγράψει τον υπαίθριο χώρο , ως τόπο εκπαιδευτικής εμπειρίας και την σχηματοποιημένη φύση ως μέσο διαπαιδαγώγησης. Για να συμπυκνώσουμε το αντικείμενο της αναζήτησης ,θα αναφερθούμε στην έννοια του εκπαιδευτικού τοπίου.
Ως εκπαιδευτικό τοπίο νοούμε, τον πολιτισμικά επεξεργασμένο φυσικό, κατά κύριο λόγο χώρο, οποίος σχηματοποιείται με διδακτικές προθέσεις, ώστε να αποτελέσει τόπο εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντικείμενο της μελέτης μας θα αποτελέσουν, τόσο τα εργαλεία και οι μηχανισμοί που παράγουν αυτό τον τόπο, όσο και οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες και σκοπιμότητες που αντανακλά μια τέτοια χωρική αντίληψη. |
el |
heal.abstract |
In this paper, the outdoor space is described as place of educational practice and nature stylized as educational space. The object of the study is best described as educational landscape. As educational landscape we define the natural space, that is stylized with educational purpose. |
en |
heal.tableOfContents |
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ .....................................................................
1.1. Αντικείμενο μελέτης, Το εκπαιδευτικό τοπίο .....................................
1.2. Αφορμή ..............................................................................................
1.3. Σκοπιμότητα .......................................................................................
1.4. Μεθοδολογία .....................................................................................
Β. Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ ...............................................
2.1. Συστατικά του εκπαιδευτικού τοπίου ................................................
2.1.1. Η πολιτισμική επεξεργασία της φύσης, ως χωρικό
αποτύπωμα της αναδυόμενης αστικής τάξης ..........................
2.1.2. Η ηθική εκφορά του κήπου .......................................................
2.1.3. Η συστηματοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η
αποκρυστάλλωση του σχολικού συγκροτήματος .....................
2.2. Friedrich Froebel, η διδακτική ηγεμονία της φύσης ..........................
2.2.1. Η ζωή και οι επιρροές ................................................................
2.2.2. Kindergarten, η φύση ως διδακτικό μέσο .................................
2.2.2.1. Το παιχνίδι στο φραιμπελιανό σύστημα .......................
2.2.2.2. Froebelgaben ................................................................
2.2.2.3. Ο παιδικός κήπος της Εδέμ ...........................................
Γ. ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΤΟΠΙΟ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ...........
3.1. Χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού τοπίου .......................................
3.1.1. Το όριο και οι ενδιάμεσοι χώροι ...............................................
3.1.2. Τα δύο είδη τεράτων, σχέσεις κλίμακας ...................................
3.1.3. Alrededor, η διαλεκτική σχέση πρωτύπων μεταξύ κτιρίου
και σχολικού κήπου ...................................................................
3.1.3.1. Από το σχολείο στον κήπο ............................................
3.1.3.2. Από τον κήπο στο σχολείο ............................................
3.2. Wright of Garden, η μετεγγραφή του εκπαιδευτικού τοπίου από
το Ρομαντικό πλαίσιο στη νεωτερική αρχιτεκτονική .........................
3.2.1. The Wright garden .....................................................................
3.2.2. Επιλογικές παρατηρήσεις |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|