HEAL DSpace

Σχεδιασμός αναρτώμενου καταστρώματος δεξαμενής LNG

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αλεξανδρή, Παρασκευή el
dc.contributor.author Alexandri, Paraskevi en
dc.date.accessioned 2018-03-02T09:39:13Z
dc.date.available 2018-03-02T09:39:13Z
dc.date.issued 2018-03-02
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46616
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14918
dc.rights Default License
dc.subject LNG en
dc.subject Decks en
dc.subject Tank en
dc.subject Linear analysis en
dc.subject Rafter en
dc.subject Υγροποιημένο φυσικό αέριο el
dc.subject Καταστρώματα el
dc.subject Αναρτήρες el
dc.subject Ιδιομορφική ανάλυση el
dc.subject Γραμμική ανάλυση el
dc.title Σχεδιασμός αναρτώμενου καταστρώματος δεξαμενής LNG el
dc.title Design of suspended deck of LNG Tank en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Structural engineering el
heal.classificationURI http://skos.um.es/unesco6/330532
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-11-02
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη μελέτη και διαστασιολόγιση του αναρτώμενου καταστρώματος της δεξαμενής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ). Το αναρτώμενο κατάστρωμα είναι η οροφή της εσωτερικής δεξαμενής ΥΦΑ. Παρουσιάζεται η διαδικασία μελέτης και σχεδιασμού με βάση τους Ευρωκώδικες και τα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσω του προγράμματος πεπερασμένων στοιχείων ADINA. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο φυσικό αέριο και τις ιδιότητες του, στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, το λόγο υγροποίησης του, τις εγκαταστάσεις μεταφοράς και αποθήκευσης του. Ακόμη, αναφέρονται τα είδη των δεξαμενών αποθήκευσης και αναλύονται τα μέρη της δεξαμενής λεπτομερειακά καθώς και ο τρόπος σύνδεσής τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στους κανονισμούς που υπάρχουν για την περιοχή εγκατάστασης, την κλιματολογία, τα σεισμικά χαρακτηριστικά και γενικά το περιβάλλον. Αναφέρονται οι πιθανοί κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπιστούν, οι συνέπειες και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν πριν και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της δεξαμενής. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται με λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά του αναρτώμενου καταστρώματος σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα δοκάρια, οι διατομές, οι συνδέσεις το χαλυβδόφυλλο, οι φορτίσεις που θα γίνουν, οι συνδυασμοί φόρτισης, ο τρόπος φόρτισης του φορέα καθώς και οι έλεγχοι που θα γίνουν. Ακόμη αναφέρεται η διαφραγματική συμπεριφορά του καταστρώματος στο σεισμό και η συστολή που υφίσταται λόγω θερμοκρασιακής μεταβολής που δε λαμβάνεται υπόψιν στους συνδυασμούς φόρτισης. Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την ανάλυση για κάθε συνδυασμό φόρτισης. Αρχικά παρατίθενται τα αποτελέσματα από τη φάση κατασκευής των συνδυασμών Οριακής Κατάστασης Αστοχίας (ΟΚΑ). Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μέσω διαγραμμάτων στη φάση λειτουργίας από τους συνδυασμούς ΟΚΑ και ΟΚΛ (Οριακή Κατάσταση Λειτουργικότητας). Διεξάγονται αναλύσεις για το σεισμό ΟΒΕ και SSE αρχικά στατικά και στη συνέχεια με φασματική ανάλυση και γίνεται σύγκριση των αποτελεσμάτων. Οι αναλύσεις για το σεισμό, λαμβάνουν υπόψιν τους και τις τρεις διευθύνσεις, δηλαδή οι συνδυασμοί είναι αρχικά με κύρια διεύθυνση τη Χ, στη συνέχεια την Υ και τέλος τη Ζ. Οι έλεγχοι διεξάγονται για το δυσμενέστερο συνδυασμό. Στη συνέχεια αφού το καταστρωμα υποβάλλεται σε θερμοκρασιακή μεταβολή, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μόνο από αυτή τη διαφορά θερμοκρασίας για να γίνει φανεί το μέγεθος των εντατικών μεγεθών στο φορέα. el
heal.abstract This diploma thesis deals with the study and the dimensions of the suspended deck of the tank which stores the Liquefied Natural Gas (LNG). Essentially, the suspended deck is the roof of the internal tank of LNG. The process of study and design presented is based on Eurocodes, and the results are exported from a program of finite elements called ADINA. In the first chapter, the study is referred to the natural gas and its qualities, to the liquefied natural gas, the reason of liquefaction, the facilities of transport and storage. Also, in the study the types of the storage tank is included and the different components of the tank and their connection is analysed with details. In the second chapter, the study deals with the rules that exist in the location of installation, the climatology of the location, the seismic characteristics and general information about the environment. In the text, the contigent dangers that may be faced are presented as well as the consequences and the steps of protection that should be taken into consideration in order to face these difficulties before or during the operation of the tank. In the third chapter the characteristics of the suspended deck are described with details, the characteristics of the rafters, the tee section, the connections with frame and sheeting, the loading that the deck is carried, the combinations of loading, the way that loads are allocated to the frame and the check that should be taken according to the rules. Also, the diaphragm action of the suspended deck in seismic conditions is referred, the contraction that the deck faces during cooling and the difference of temperature that provoke this contraction which has no stress and strain as results. In the fourth chapter, the results of the analysis of each combination of loading are presented. Initially, the results of the phase of construction of the combination of Ultimate Limit States (ULS) are presented. Afterwards, the results of the phase of operation via diagrams are presented for the combination of Ultimate Limit States (ULS) and Serviceability Limit States (SLS). Analysis are conducted for the seismic phenomena of OBE and SSE with the two ways. Initially with statics method and afterwords via modes and the results are compared. In the seismic analysis, the three directions are taken into account which means that the combinations are initially taken into account the X direction, subsequently the Y and in the end the Z direction. The check of the sections is conducted for the combination with the greatest results. Considering that the deck undergoes differential temperature, the forces of this difference are presented in order to demonstrate that the results in this condition are negligible and is not taken into account in the combinations of loading. en
heal.advisorName Γαντές, Χαράλαμπος el
heal.committeeMemberName Θανόπουλος, Παύλος el
heal.committeeMemberName Ραυτογιάννης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 129 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής