dc.contributor.author | Συριανού, Ιακωβίνα | el |
dc.contributor.author | Μωραϊτη, Αθηνά | el |
dc.contributor.author | Syrianou, Iakovina | en |
dc.contributor.author | Moraiti, Athina | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-06T10:55:11Z | |
dc.date.available | 2018-03-06T10:55:11Z | |
dc.date.issued | 2018-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46643 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2213 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Φως | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Πνευματικότητα | el |
dc.subject | Ατμόσφαιρα | el |
dc.subject | Βιωματικότητα | el |
dc.subject | Σκοτάδι | el |
dc.subject | Σκιά | el |
dc.subject | Ημίφως | el |
dc.subject | Συνθετικά εργαλεία | el |
dc.subject | Light | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Mentality | en |
dc.subject | Atmosphere | en |
dc.subject | Design tools | en |
dc.title | Φως, χώρος, πνεύμα: το φως ως εργαλείο επικοινωνίας του ανθρώπινου πνεύματος με το χώρο | el |
dc.title | Light, space, spirit: light as a mean of communication between human spirit and space | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Light in architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85076895) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-14 | |
heal.abstract | Το φως, πέρα από τη λειτουργική του χρήση στην αρχιτεκτονική, αποτελεί ένα μέσο επικοινωνίας για τον αρχιτέκτονα. Διαμορφώνει την ατμόσφαιρα του χώρου και γίνεται η αφορμή για την έναρξη μιας βιωματικής εμπειρίας, που οδηγεί σε εσωτερικές πνευματικές αναζητήσεις και κατανόηση νοημάτων. Αρχικά, γίνεται μια διάκριση στις έννοιες του φωτός και του σκοταδιού και ορίζονται οι ενδιάμεσες διαβαθμίσεις τους (ημίφως, σκιά). Μέσα από μια ιστορική αναδρομή γίνεται κατανοητή η σημασία που είχε ανέκαθεν το φως για τον άνθρωπο. Στη συνέχεια, τονίζεται ο ρόλος του φωτός στις θρησκείες διαφόρων πολιτισμών, καθώς και η διαφορετική σημασία που του αποδιδόταν ανά τόπο. Τέλος, τίθεται ένας προβληματισμός σχετικά με την εκτεταμένη χρήση του τεχνητού φωτός σήμερα, κυρίως στο Δυτικό κόσμο. Στην πορεία, προσδιορίζεται η έννοια του χώρου μέσω του φωτός. Αναφέρονται, ενδεικτικά, διαφορετικοί τρόποι χρήσης του φωτός ανάλογα με τις λειτουργικές ανάγκες διαφόρων τύπων χώρων και έπειτα εστιάζουμε σε χώρους που το φως τις ξεπερνά και στοχεύει στην πυροδότηση συναισθημάτων και σκέψεων στον άνθρωπο και τη μετάδοση νοημάτων. Σε αυτή τη λογική, ορίζονται οι έννοιες της ατμόσφαιρας, της βιωματικότητας και του νοήματος και διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο το φως αξιοποιείται για τη διαμόρφωσή τους. Για την καλύτερη κατανόηση των εννοιών αυτών παρατίθενται τα παραδείγματα: Λουτρά Therme Vals και Παρεκκλήσι Bruder Klaus του Peter Zumthor, Εκκλησία του Φωτός του Tadao Ando, Εβραϊκό Μουσείου του Ολοκαυτώματος του Daniel Libeskind. | el |
heal.abstract | Light, beyond its functional use in architecture, is also a means of communication for the architect. It forms the atmosphere of space and creates an experience that leads to inner spiritual quests and understanding of meanings. Initially, we define the concepts of light, darkness and their gradations (dim light, shadow). Through a historical review, we can presume the importance light had ever since. Furthermore, its importance is emphasized by its presence in different religions or in the traditions of various places. In addition, the excessive use of artificial light, nowadays, in the Western, civilization is being questioned, especially in comparison to the Japanese culture. Moreover, the concept of space is defined, through the presence of light in it. Several cases, in which light is used in different ways, adapting to the functional requirements, are mentioned. Then, we focus on spaces where light overcomes those requirements and aims at triggering feelings and thoughts and transmitting meanings. Furthermore, we define the concepts of atmosphere, experience and meaning and look into the way light is used in their formation. For a better understanding of these concepts we are also analyzing the following examples: Thermal Baths and Bruder Klaus Field Chapel of Peter Zumthor, Church of Light of Tadao Ando and Jewish Museum of Daniel Libeskind. | en |
heal.tableOfContents | 1 | εισαγωγή 1.1 αντικείμενο διάλεξης 1.2 σκοπός _ στόχος διάλεξης 1.3 μεθοδολογία 2 | έννοιες και ιστορική αναδρομή 2.1 έννοιες 2.1.1 φως 2.1.2 σκοτάδι 2.1.3 δίπολο φως _ σκοτάδι 2.1.4 οι διαβαθμίσεις του φωτός 2.1.4.1 σκιά 2.1.4.2 ημίφως 2.2 ιστορική αναδρομή 2.2.1 φως και μνημεία 2.2.2 φως και θρησκεία 2.2.3 φως και τόπος 2.2.4 φως και σύγχρονος κόσμος 3 | φως _ χώρος _ χρόνος 3.1 φως και χώρος 3.2 φως και χρόνος η μεταβαλλόμενη φύση του φυσικού φωτός 3.3 αξιοποίηση του φωτός ανάλογα με τη χρήση του χώρου 4 | φως _ πνεύμα 4.1 φως και ατμόσφαιρα _ λουτρά Therme Vals | Peter Zumthor 2009 4.2 φως και βιωματικότητα _ παρεκκλήσι Bruder Klaus | Peter Zumthor 2007 _ εβραϊκό μουσείο | Daniel Libeskind 1999 4.3 φως και νόημα _ εκκλησία του φωτός | Tadao Ando 1989 5 | συμπεράσματα 6 | παράρτημα 7 | βιβλιογραφία και πηγές | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: