dc.contributor.author | Στεργίου, Στυλιανή | el |
dc.contributor.author | Stergiou, Styliani | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T11:46:37Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T11:46:37Z | |
dc.date.issued | 2018-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46660 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2161 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κόμικς | el |
dc.subject | Comics | en |
dc.subject | Μαζική κουλτούρα | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Σκίτσα | el |
dc.subject | Σχέδια | el |
dc.subject | Χρώματα | el |
dc.subject | Αφηγήσεις | el |
dc.subject | Αστικά τοπία | el |
dc.subject | Pop Culture | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Sketches | en |
dc.subject | City scapes | en |
dc.title | Χτίζοντας ιστορίες: μια αστική ανάγνωση των κόμικ | el |
dc.title | Building stories: an urban reading of comics | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Comic books, strips, etc. (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008100148) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-15 | |
heal.abstract | Όλοι οι άνθρωποι έχουν να αφηγηθούν μια μοναδική ιστορία. Η αρχιτεκτονική και οι ιστορίες κόμικ, κινούνται γύρω από την ιδέα της αφήγησης. Η αρχιτεκτονική ως εικαστική τέχνη, συνεχώς αναζητά τρόπους αποτύπωσης του συνθετικού σχεδιασμού. Πέρα από φαινομενικά απλοϊκή μορφή τους, το μέσο των κόμικ έχει κινήσει το ενδιαφέρον των αρχιτεκτόνων, χάρη στη δυνατότητα σύνδεσης του χώρου, του χρόνου και τις κίνησης μέσα στις στατικές εικόνες των βιβλίων. Ως φοιτήτρια αρχιτεκτονικής, όντας παράλληλα και δημιουργός κόμικ, αναζήτησα την κοινή γραμμή των δύο τεχνών. Το σχέδιο αποτελεί το βασικό εργαλείο απόδοσης της συνθετικής σκέψης του αρχιτέκτονα, ενώ παραλληλίες μπορούν να εντοπιστούν και στη δημιουργική και τεχνική διαδικασία. Από την έρευνα και τον προσδιορισμό των αναγκών, των χρηστών ή των αναγνωστών, μέχρι την αποτύπωση των ιδεών και την υλοποίησή τους, οι δύο τέχνες έχουν ως σκοπό την αφήγηση ενός οράματος μέσα από την τελική τους σύνθεσης, ανοίγοντας και το δρόμο επικοινωνίας με τον ίδιο το χρήστη. Η εισαγωγή ενός τέτοιου πολύπλευρου μέσου μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που συζητάμε, κρίνουμε και τελικά επικοινωνούμε την αρχιτεκτονική. Έχοντας ως βασικό άξονα την αφηγηματική δύναμη των κόμικ, η προκειμένη έρευνα επικεντρώνεται στη μελέτη και στην ανάλυση της αφηγηματικής του χώρου, όπως διαμορφώνεται από την αρχιτεκτονική της μεγάλης αστικής πόλης, μέσα από τις σελίδες των κόμικ. Μελετώντας, αρχικά, τα επιλεγμένα παραδείγματα των Will Eisner και Chris Ware, γίνεται μια πρώτη προσέγγιση στο τι είναι κόμικ, πώς δομείται μια ιστορία και ποια είναι η σχέση του αναγνώστη με το μέσο. Ανατρέχοντας και στα ελληνικά κόμικ, γίνεται εμφανής η αναζήτηση κατανόησης του αστικού τοπίου, μέσα στους δρόμους της Αθήνας. Σε αυτή την αναζήτηση καταλήγει το τελευταίο κομμάτι της έρευνας, όπου μέσα από παραδείγματα της προσωπικής μου δουλειάς, αναλύεται η άρθρωση του χώρου και του χρόνου με άξονα την ιστορία. | el |
heal.abstract | Everyone has a story to tell. Architecture and comics revolve around this ability in storytelling. Architecture, as a visual form of art, is always searching for new ways in design presentation. Apart from their humble appearance, comics have raised architects’ interest in their unique ability to combine space, time and movement between static images. As an architecture student and a comic creator myself, I searched for a common ground between those two art forms. Drawings are the main tools of communication of the architectural design and parallels can be detected in the creative and technical process. From researching the users’ needs to realizing those ideas, architecture and comics both have as common goal to tell the story of the final design, leaving open the communication with the user. The introduction of such a versatile medium could change the way we talk, criticize and communicate architecture. Having as a starting point the narrative power of comics, this research is focusing on the analysis of the narrative of space, as it is being shaped from the representation of architecture of the big city. By studying the selected examples of Will Eisner and Chris Ware, a first approach is being made on what are comics, how a story can be structured and what is the relation with the reader. Referring, also, to greek comics, the study further focuses on the understanding of the urban landscape of Athens. The research concludes with the examples of my personal work, where the connection of space and time in relation to the story is being studied. | en |
heal.tableOfContents | 00. Ανοίγοντας Αντί προλόγου Προσέγγιση 01. Δομώντας ένα κόμικ Εισαγωγή στα κόμικ Μεταξύ υψηλής και χαμηλής τέχνης Μεταξύ πραγματικού και φανταστικού Συν-γράφοντας με εικόνες Αρχιτεκτονική των κόμικ 02. Αποδομώντας ένα κόμικ Εισαγωγή στη σχέση με τον αναγνώστη Σχέση βιωματική Σχέση εμπιστοσύνης Σχέση διαλεκτική 03. Κυνηγώντας στα στενά του Πειραιά Εισαγωγή στην αφήγηση Εικονικό χώρος Μνημονικός χρόνος Η άρθρωση του εικονικού χρόνου 04. Κλείνοντας 05. Αναφορές Βιβλιογραφία Διαλέξεις Διαδικτυακοί τόποι Βίντεο | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: