HEAL DSpace

Συμμετοχικός σχεδιασμός στην εκπαίδευση: παραδείγματα και μελέτη εφαρμογής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λέκκα, Βασιλική el
dc.contributor.author Βαλληνδρά, Ειρήνη - Βιργινία el
dc.contributor.author Lekka, Vasiliki en
dc.contributor.author Vallindra, Eirini - Virginia en
dc.date.accessioned 2018-03-07T12:23:52Z
dc.date.available 2018-03-07T12:23:52Z
dc.date.issued 2018-03-07
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46661
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2167
dc.rights Default License
dc.subject Συμμετοχικός sχεδιασμός el
dc.subject Participatory Design en
dc.subject Εκπαίδευση el
dc.subject Education en
dc.subject Εξάρχεια el
dc.subject Exarchia en
dc.subject Συμμετοχικά εργαστήρια el
dc.subject Participatory workshops en
dc.title Συμμετοχικός σχεδιασμός στην εκπαίδευση: παραδείγματα και μελέτη εφαρμογής el
dc.title Participatory design in education: applied examples and case study en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture and children (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006882) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-15
heal.abstract Η κοινωνική πραγματικότητα του σήμερα δημιουργεί ένα πλαίσιο γενικού προβληματισμού και αμφισβήτησης που υποδεικνύει την ανάγκη αναστοχασμού του ρόλου του αρχιτέκτονα και της αναζήτησης μεθόδων και εργαλείων που στοχεύουν σε έναν σχεδιασμό με εμφανές το κοινωνικό πρόσημο. Υιοθετώντας ως κεντρική ιδέα ότι η συμμετοχή στον σχεδιασμό έχει την εγγενή αξία τόσο της δημιουργίας ενός κοινού στόχου αρχιτέκτονα και χρήστη, όσο και της εκδοχής που θέλει την συμμετοχή σαν θεμελιώδες δικαίωμα του, εξετάζουμε την περίπτωση του παιδιού – χρήστη και την προστιθέμενη σε αυτήν παιδαγωγική διάσταση. Η ιδέα αυτή προκύπτει από την πεποίθησή μας πως η εμπλοκή του παιδιού στην διαδικασία σχεδιασμού μπορεί να απαντήσει σε πραγματικές του ανάγκες και να αποδείξει με κάποιο τρόπο ότι το παιδί, σαν χρήστης του χώρου μπορεί και πρέπει να έχει άποψη γι΄ αυτόν. Στόχος της έρευνάς μας είναι να αποτελέσει το θεωρητικό υπόβαθρο και το πρώτο στάδιο υλοποίησης της διπλωματικής μας εργασίας, την ανάλυση των παραμέτρων σχεδιασμού. Τα δύο επόμενα στάδια της μεθοδολογίας μας, η δημιουργία του οράματος και ο τελικός σχεδιασμός θα απαντηθούν στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας. Η ανάλυσή μας βασίζεται στην παράθεση και αποτίμηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων συμμετοχικού σχεδιασμού στην εκπαίδευση και στην έρευνα πεδίου που πραγματοποιήσαμε στο 35ο δημοτικό σχολείο Αθηνών και σε ένα συμμετοχικό εργαστήρι που διεξήχθη στο ινστιτούτο Goethe της Αθήνας. Στο σύνολό τους αναλύονται διεξοδικά πέντε εργαστήρια, η αποτίμηση των οποίων αποδεικνύει ότι η διεξαγωγή τους αποτέλεσε ένα εξαιρετικά εποικοδομητικό εργαλείο για μας. Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων μας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η διαδικασία του συμμετοχικού σχεδιασμού είναι μια μέθοδος σχεδιαστικής προσέγγισης που ενισχύει σε μεγάλο βαθμό το στάδιο της ανάλυσης ενός σχεδιασμού. el
heal.abstract Today’s social reality creates a framework of general reflection and controversy which suggests the need to reflect on the architect’s role and the search for methods and tools that aim in a design with a clear social impact. Adopting as the main concept the idea that participation in the designing process has the intrinsic value of both the creation of a common goal between the architect and the user, and the version that includes participation as a fundamental right of the latter, we further examine the case of the child-user and its respective pedagogical dimension. This idea rises from our belief that the child’s involvement in the designing process can actually respond to his/her real needs and prove in some way that the child, as the user of space, can and should have an opinion on it. The objective of our research is to provide the theoretical background and the first stage of the implementation of our thesis project, the analysis of designing parameters. The following two steps in our methodology, the vision creation and the final planning, will be answered within the context of the thesis project. Our analysis is based on the disclosure and evaluation of relevant specific examples of participatory design in education, on a case study conducted at the 35th elementary school of Athens and on a participatory workshop at the Goethe institute of Athens. In total, five workshops are analyzed in depth, and through their evaluation they prove that their realization has been a significantly constructive tool for us. The results of our workshops have led us to the conclusion that participatory design as a process is an approach that greatly enhances the analysis of the design phase. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής