dc.contributor.author | Ζαφειρόπουλος, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Zafeiropoulos, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T15:15:23Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T15:15:23Z | |
dc.date.issued | 2018-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46664 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2236 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Διαγράμματα | el |
dc.subject | OMA | en |
dc.subject | Seattle Library | en |
dc.subject | Casa da Musica | en |
dc.subject | Κατοικία Μπορντό | el |
dc.subject | Βιβλιοθήκη Σιάτλ | el |
dc.title | Το διάγραμμα στην αρχιτεκτονική: το παράδειγμα των ΟΜΑ | el |
dc.title | The diagram in architecture: the OMA case | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Composition, proportion, etc. (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006618) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-14 | |
heal.abstract | Η διάλεξη αφορά την χρήση του διαγράμματος στην αρχιτεκτονική σύνθεση. Στην εισαγωγή παρουσιάζονται γενικότερες προσεγγίσεις για το διάγραμμα όπως διατυπώνονται από τον Charles Sanders Peirce στη θεωρία του για τη σημειωτική και από τους Gilles Deleuze και Felix Guattari και όσα αναφέρουν περί «αφαιρετικής μηχανής». Ειδικότερα στην αρχιτεκτονική, ο Peter Eisenman διαχωρίζει το διάγραμμα σε παραγωγικό και επεξηγηματικό/αναλυτικό. Αναλύονται στη συνέχεια τρία κτίρια των ΟΜΑ. Στα δύο πρώτα παραδείγματα, η Κεντρική Βιβλιοθήκη στο Σιάτλ και το Casa da Musica στο Πόρτο, συναντάται η χρήση του διαγράμματος με παραγωγικό ρόλο. Στη Βιβλιοθήκη του Σιάτλ το διάγραμμα χρησιμοποιείται με περισσότερο συμβατικό τρόπο, για την επεξεργασία δεδομένων, και στο Casa da Musica περιλαμβάνονται νεότερες ερμηνείες για το διάγραμμα. Στο τρίτο παράδειγμα, η κατοικία των ΟΜΑ στο Μπορντό συγκρίνεται με κατοικίες του Le Corbusier και εδώ το διάγραμμα χρησιμοποιείται με αναλυτικό τρόπο. Στο τέλος, διατυπώνονται συνολικά συμπεράσματα και σχόλια σχετικά με τη χρήση του διαγράμματος, τις δυνατότητες που προσφέρει καθώς και για το εύρος και τα όρια της χρήσης του. | el |
heal.abstract | This work explores the use of diagram in architecture. At first, general approaches about the subject of diagram are introduced, according to Charles Sanders Peirce’s theory on semiotics and Gilles Deleuze’s and Felix Guattari’s “abstract machine”. For architecture, in specific, the diagram according to Peter Eisenman, is considered as a generative device and as explanatory, analytic one. Afterwards, three building of OMA are examined. The generative role of the diagram is detected in the first two examples, Seattle Central Library and Casa da Musica at Porto. Seattle Central Library offers a more conventional use of the diagram, with which OMA edit a set of given data, while the case of Casa da Musica helps in understanding newer approaches about the diagram. In the third example, the analytical role of the diagram is used to compare the house at Bordeaux by OMA with houses made by Le Corbusier. At the end of the study, conclusions and comments are noted, regarding the use of the diagram, the potential it may offer, as well as the spectrum and limits of its use. | en |
heal.tableOfContents | 1. ΠΡΟΛΟΓΟΣ 2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ 3. ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ | ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΙΑΤΛ 2. CASA DA MUSICA | ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1. ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΜΠΟΡΝΤΟ | ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ | ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ ΕΙΚΟΝΩΝ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: