HEAL DSpace

Το ατσάλι και το κλασικό: κτίζοντας το μεταπολεμικό αμερικάνικο όραμα του 19ου αιώνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πατσιαούρας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Patsiaouras, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2018-03-09T09:51:00Z
dc.date.available 2018-03-09T09:51:00Z
dc.date.issued 2018-03-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46669
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2264
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αμερικάνικος Εμφύλιος Πόλεμος el
dc.subject Αμερική el
dc.subject Σχολή του Σικάγο el
dc.subject Κλασικό el
dc.subject Χυτοσίδηρος el
dc.subject Χάλυβας el
dc.subject Jefferson en
dc.subject Bogardus en
dc.subject Baron Le Jenney en
dc.subject Sullivan en
dc.subject World’s Columbian Exposition en
dc.subject Cast-iron en
dc.subject Chicago en
dc.title Το ατσάλι και το κλασικό: κτίζοντας το μεταπολεμικό αμερικάνικο όραμα του 19ου αιώνα el
dc.title Steel and classic in architecture: constructing the antebellum american vision of the 19th century en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture--United States--History--19th century (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006833) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-15
heal.abstract Η Αμερική του 19ου αιώνα, ήταν μια χώρα αντιθέσεων, καθώς, η αναζήτηση της τέλειας δημοκρατίας, συνυπάρχει με τον θεσμό της δουλείας στον αγροτικό Νότο και την γιγάντωση του κεφαλαίου στον βιομηχανικό Βορρά. Η εξέλιξη της αρχιτεκτονικής της, στη διάλεξη αυτή παρακολουθείται μέσα από το έργο τεσσάρων μεγάλων αρχιτεκτόνων: Thomas Jefferson, James Bogardus, William Le Baron Jenney και Louis Sullivan. Ξεκινώντας προπολεμικά από τις κλασικές επαύλεις του Νότου και τις μικρές χυτοσιδηρές προσόψεις της Νέας Υόρκης, μεταπολεμικά η αρχιτεκτονική οδηγείται μέσω του νέου υλικού, στους ουρανοξύστες της ‘Σχολής του Chicago’. Το 1893, η World’s Columbian Exposition θα έρθει να προσδιορίσει την εξέλιξη της Αμερικανικής αρχιτεκτονικής δημιουργίας. Η επιστροφή στα κλασικά πρότυπα της Beaux Arts, σηματοδοτεί την αναδίπλωση της αμερικανικής αρχιτεκτονικής, καθώς, και την υποταγή της στην ενδυναμούμενη μεγαλοαστική τάξη. Η μνημειώδης κλασική πρόσοψη - των κατά τα άλλα μεταλλικών- κτιρίων της, θα λειτουργήσει τελικά ως μοντέλο αστικής αρχιτεκτονικής στην Αμερική του 20ου αιώνα. Κτίρια από ατσάλινο σκελετό, επενδύονται με όψεις εμπνευσμένες από τον κλασικισμό: ο χάλυβας εν τέλει επιστρατεύεται για να στηρίξει το νέο κλασικό όραμα της Αμερικής. el
heal.abstract 19th century America was a country of contrasts, as the quest for the perfect democracy coexists with the institution of slavery in the rural South and the increasing wealth in the industrial North. The evolution of its architecture can be followed through the work of four great architects: Thomas Jefferson, James Bogardus, William Le Baron Jenney and Louis Sullivan. Starting from the classical antebellum mansions in the south and the small cast-iron facades in New York, postbellum architecture employs the new materials in the “Chicago School” skyscrapers. World's Columbian Exposition of 1893 was to determine the evolution of the American architectural creation. The return to the Beaux Arts classical models, marks the retrogression of American architecture as well as its subordination to the strengthened bourgeoisie of this time. The monumental classical facades of the Exposition’s steel buildings would eventually function as a model of urban architecture in the 20th century America. Steel-framed constructions are ultimately covered with classically inspired elevations; steel is employed to support America's new classical dream. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα