dc.contributor.author |
Ιατρόπουλος, Πέτρος
|
el |
dc.contributor.author |
Iatropoulos, Petros
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-03-19T09:40:55Z |
|
dc.date.available |
2018-03-19T09:40:55Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-19 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46714 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15214 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ανάλυση δεδομένων |
el |
dc.subject |
Μηχανική μάθηση |
el |
dc.subject |
Κατηγοριοποίηση χρονοσειρών |
el |
dc.subject |
Επιβλεπόμενη μάθηση |
el |
dc.subject |
Συμπεριφορική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Data analysis |
en |
dc.subject |
Machine learning |
en |
dc.subject |
Time series classification |
en |
dc.subject |
Supervised learning |
en |
dc.subject |
Behavioral analysis |
en |
dc.title |
Διάγνωση ασθενών με νευρολογικές παθήσεις μέσω οδηγικής συμπεριφοράς χρησιμοποιώντας τεχνικές μηχανικής μάθησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βασική μηχανική μάθηση |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/fec24cd140d4b110c225ac68fec062a57fb86360 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-10-31 |
|
heal.abstract |
Η οδήγηση είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία πραγματοποιείται από εκατομμύρια ανθρώπους κάθε μέρα. Ο χαρακτηρισμός των οδηγικών συμπεριφορών από δεδομένα καταγεγραμμένα από αισθητήρες δεν είναι μόνο μια ενδιαφέρουσα επιστημονική έρευνα αλλά και μια απαίτηση του πραγματικού κόσμου. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η σχεδίαση και πρόταση ενός συστήματος μηχανικής μάθησης, το οποίο εντοπίζει την οδηγική συμπεριφορά ανθρώπων που πάσχουν από νευροεκφυλιστικές ασθένειες.
Συγκεκριμένα, το πρόβλημα διάγνωσης ενός οδηγού ανάγεται στο πρόβλημα ταξινόμησης χρονοσειρών. Αφού συλλέχθηκαν τα δεδομένα από τον προσομοιωτή και καθαρίστηκαν, τρία μοντέλα εκπαιδεύτηκαν και αξιολογήθηκαν. Το πρώτο μοντέλο ήταν k-nearest neighbors με αλγόριθμο δυναμικής χρονικής περιδίνησης (dynamic time warping) υπολογισμού απόστασης, το δεύτερο ήταν ένα multilayer perceptron και το τρίτο ένα decision tree.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι είναι εφικτό να διαγνωστεί ένα άτομο από την οδηγική του συμπεριφορά φτιάχνοντας το κατάλληλο μοντέλο. Οι προτεινόμενες τεχνικές μπορούν να γενικευτούν σε δεδομένα από τον πραγματικό κόσμο. |
el |
heal.abstract |
Driving is a complex action performed by millions of people every day. Characterizing driving styles from sensory data is not only an interesting scientific research but also a real world requirement. The scope of this thesis is to design and propose a machine learning system architecture which analyzes and detects the driving behavior of people suffering from neurodegenerative diseases.
Specifically, the problem of a driver’s diagnosis is reduced to time series classification problem. After collecting the data from a simulator and cleaning them, three models were trained and evaluated. The first model is a k-nearest neighbors classifier with dynamic time warping distance algorithm, the second is a multilayer perceptron and the third is a decision tree.
The results showed that it is feasible to diagnose a driver from his/her driving behavior by building the appropriate model. The proposed techniques could be generalized for data from the real world. |
en |
heal.advisorName |
Κοζύρης, Νεκτάριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπασπύρου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκούμας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κοζύρης, Νεκτάριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
66 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|