HEAL DSpace

Ανάπτυξη εφαρμογής «Museum treasure hunt» για κινητές συσκευές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κονδύλη, Μαρία el
dc.contributor.author Kondyli, Maria en
dc.date.accessioned 2018-03-26T10:20:51Z
dc.date.available 2018-03-26T10:20:51Z
dc.date.issued 2018-03-26
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46775
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15286
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παιχνιδοποίηση el
dc.subject Εφαρμογή μουσείου el
dc.subject Παιχνίδια σοβαρού σκοπού el
dc.subject Εφαρμογή κινητής συσκευής el
dc.subject Υπηρεσίες τοποθεσίας el
dc.subject Gamification el
dc.subject Serious games el
dc.subject Museum application el
dc.subject Mobile application el
dc.subject Location services el
dc.title Ανάπτυξη εφαρμογής «Museum treasure hunt» για κινητές συσκευές el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστή προσανατολισμένη στη σχεδίαση el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/8cf30b310e766ca7400c8d0b7df62ae9ff35ada7
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-01-23
heal.abstract H ικανοποίηση των επισκεπτών σε μουσεία σχετίζεται άμεσα με την εμπειρία της μάθησης, της ανακάλυψης και της συμμετοχής στη κινητοποίηση των μαθησιακών συμπεριφορών. Τα συστήματα εντοπισμού θέσης αποτελούν μια κατάλληλη λύση για την ενίσχυση της πολιτιστικής εμπειρίας μέσα σε κάποιο μουσείο, επειδή μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των επισκεπτών μέσω της παροχής ηλεκτρονικού περιεχομένου και υπηρεσιών. Η χρησιμοποίηση ενός κινητού ψηφιακού εργαλείου, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης, σίγουρα αποκαλύπτει νέες δυνατότητες κατασκευής μη συμβατικών σεναρίων μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρήθηκε πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τη σχεδίαση της εφαρμογής «Museum Treasure Hunt» για συσκευές iOS. Για την ανάπτυξή της μελετήσαμε έννοιες, όπως η παιχνιδοποίηση, τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού, η εξέλιξη και οι τεχνικές εύρεσης τοποθεσίας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. H παρούσα μελέτη έχει στόχο να εμπλουτίσει το συγκεκριμένο τομέα παρουσιάζοντας το εννοιολογικό πλαίσιο και τις βασικές αρχές σχεδίασης της εφαρμογής, η οποία βασίζεται στη τοποθεσία του χρήστη και ενσωματώνει μια προσέγγιση ψηφιακής αφήγησης μέσα από το κυνήγι θησαυρού. Ο χρήστης ακολουθεί την ιστορία κατά την επίσκεψή του στο μουσείο, ενώ παράλληλα λύνει γρίφους και συγκεντρώνει πόντους. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη του μουσείου να βλέπει εύκολα πληροφορίες και υλικό για τα εκθέματα, εντοπίζοντας τη θέση του χρήστη στο χώρο με χρήση της τεχνολογίας beacon, δηλαδή μικρών πομπών Bluetooth χαμηλής ενέργειας που βρίσκονται κοντά στα εκθέματα. Το παιχνίδι αναπτύχθηκε για το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης και έχει σκοπό να ενισχύσει την επικοινωνία του περιεχομένου του με το ευρύ κοινό, κυρίως των νεαρών ατόμων, αξιοποιώντας την αφήγηση και το παιχνίδι. el
heal.abstract V i s itors’ satisfaction at a museum i s d i r e c t l y r e l a t e d t o t h e e x p e r i e n c e o f l e a r n i n g, d i s c o v e r i n g a n d m o t i v a t i o n . In d o o r p o s i t i o n i n g s ys t e m s a r e a n a p p r o p r i a t e s o l u t i o n t o e n h a n c e c u l t u r a l e x p e r i e n c e i n a m u s e u m , b e c a u s e t h e y c a n m e e t t h e n e e d s o f v i s i t o r s t h r o u g h t h e p r o v i s i o n o f e l e c t r o n i c c o n t e n t a n d s e r v i c e s . U s i n g a m o b i l e d i gi t a l t o o l d u r i n g a m u s e u m v i s i t c e r t a i n l y r e v e a l s n e w p o s s i b i l i t i e s f o r b u i l d i n g u n c o n v e n t i o n a l l e a r n i n g s c e n a r i o s . In t h i s c o n t e x t , i t w a s t h o u g h t t h a t t h e r e i s a g o o d g r o u n d f o r d e s i g n i n g t h e M u s e u m T r e a s u r e H u n t a p p l i c a t i o n f o r i O S d e v i c e s . T o s k e t c h t h i s a p p , w e s t u d i e d v a r i o u s c o n c e p t s s u c h a s g a m i f i c a t i o n , s e r i o u s g a m e s , i n d o o r a n d o u t d o o r p o s i t i o n i n g t e c h n i q u e s . T h e p r e s e n t s t u d y a i m s t o e n r i c h t h i s a r e a b y p r e s e n t i n g t h e c o n c e p t u a l f r a m e w o r k a n d d e s i g n p r i n c i p l e s o f t h e a p p l i c a t i o n , w h i c h i s b a s e d o n t h e u s e r ' s l o c a t i o n a n d i n c o r p o r a t e s a d i gi t a l n a r r a t i v e a p p r o a c h ( s t o r yt e l l i n g ) t h r o u gh t h e t r e a s u r e h u n t . T h e u s e r f o l l o w s t h e s t o r y d u r i n g h i s m u s e u m v i s i t , w h i l e a t t h e s a m e t i m e h e s o l v e s p u z z l e s a n d g a t h e r s p o i n t s . T h e a p p l i c a t i o n e n a b l e s t h e m u s e u m v i s i t o r t o e a s i l y s e e i n f o r m a t i o n a n d m u l t i m e d i a a b o u t t h e e x h i b i t s b y i d e n t i f yi n g h i s l o c a t i o n i n t h e a r e a u s i n g t h e b e a c o n t e c h n o l o g y. Be a c o n s a r e s m a l l l o w e n e r g y B l u e t o o t h t r a n s m i t t e r s , w h i c h a r e l o c a t e d n e a r t h e e x h i b i t s . T h e g a m e w a s d e v e l o p e d f o r t h e M u s e u m o f Is l a m i c A r t a n d a i m s t o e n h a n c e c o m m u n i c a t i o n o f i t s c o n t e n t w i t h t h e ge n e r a l p u b l i c , e s p e c i a l l y y o u n g p e o p l e , u t i l i z i n g n a r r a t i v e a n d p l a y en
heal.advisorName Κόλλιας, Στέφανος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σταφυλοπάτης, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής και Συστημάτων Πληροφορικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 109 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα