dc.contributor.author |
Βιτωράκης, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Vitorakis, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-03-29T08:08:49Z |
|
dc.date.available |
2018-03-29T08:08:49Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46799 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7389 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
en |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υπόγεια έργα |
el |
dc.subject |
Δίδυμες σήραγγες |
el |
dc.subject |
Διαστάσεις αναλύσεις |
el |
dc.subject |
Γεωτεχνία |
el |
dc.subject |
Αριθμητική διερεύνηση |
el |
dc.subject |
Underground works |
en |
dc.subject |
Twin tunnels |
en |
dc.subject |
Numerically invastigate |
en |
dc.subject |
Abaqus |
en |
dc.subject |
Interaction |
en |
dc.title |
Αριθμητική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης δίδυμων βαθιών σηραγγών μέσω διδιάστατων αναλύσεων |
el |
dc.title |
Numerical investigation of the interaction between two identical deep underground tunnels using 2D analysis |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
GEOTECHNICAL ENGINEERING |
en |
heal.classification |
ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 |
|
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-02-27 |
|
heal.abstract |
Κατά τα τελευταία χρόνια η κατασκευή των δίδυμων σηράγγων είναι ευρέως διαδεδομένη, καθώς οι σήραγγες αποτελούν τεχνικά έργα με αυξημένες απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας. Η αλληλεπίδραση των δύο κλάδων μιας δίδυμης σήραγγας αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός κατά το στάδιο του σχεδιασμού του έργου. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη μελέτη της αλληλεπίδρασης των δύο κλάδων των δίδυμων σηράγγων κατά τη διάνοιξη και κατ’ επέκταση τον προσδιορισμό της κατάλληλης εγκάρσιας απόστασης η οποία θα εξασφαλίζει την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα της κατασκευής.
Αρχικά πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική προσέγγιση του προβλήματος της αλληλεπίδρασης
των δύο κλάδων, έτσι ώστε να παρουσιαστούν συγκεντρωτικά όλες οι μέθοδοι (πειραματικές και αναλυτικές) που έχουν προταθεί στο παρελθόν αλλά και το εύρος όλων των γεωτεχνικών παραμέτρων που έχουν προσομοιωθεί.
Η αριθμητική προσέγγιση του προβλήματος που ακολουθεί, περιλαμβάνει την πραγματοποίηση παραμετρικών αριθμητικών αναλύσεων με διδιάστατα προσομοιώματα πεπερασμένων στοιχείων. Η προσομοίωση του προβλήματος πραγματοποιείται με τον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus, ενώ η αλληλεπίδραση των δύο κλάδων ποσοτικοποιείται σε όρους φορτίων και εντατικών μεγεθών επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης. Στο πλαίσιο των παραμετρικών αναλύσεων μελετάται ο ρόλος των γεωτεχνικών συνθηκών, της εγκάρσιας απόστασης των δυο κλάδων (πλάτος πυλώνα), του βαθμού αποτόνωσης του περιβάλλοντος γεωυλικού και του κριτηρίου αστοχίας της βραχομάζας. |
el |
heal.abstract |
In recent years, mostly due to security reasons, the construction of twin tunnels, rather than single ones, has prevailed. The interaction between them is a very complex phenomenon and it should be taken into consideration during the design of the project. This dissertation was conducted in order to investigate in depth and to quantify the interaction between twin deep tunnels. In addition to the pillar width, special attention was paid to the lagging distance between the two tunnels .
At first, a literature review is performed aiming to present all the previous methods (experimental
and analytical) as well as the range of the geotechnical parameters which were used to simulate the problem.
The problem has been numerically investigated by perform two dimensional finite element parametric analyses. The simulation of the problem is carried out with the aid of the finite element code ABAQUS while the interaction of the two branches is quantified in terms of load and internal forces on the immediate support shell. Within the parametric analyses frame, the importance of geotechnical conditions, pillar width , deconfinement and failure criterion is studied. |
en |
heal.advisorName |
Καββαδάς, Μιχαήλ |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσιαμπάος, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδημήτρίου, Αχιλέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
103 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|