dc.contributor.author |
Γεωργίου, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Georgiou, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-03-29T08:47:42Z |
|
dc.date.available |
2018-03-29T08:47:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-29 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46809 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8217 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Γεωτεχνική μηχανική |
el |
dc.subject |
Σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας |
el |
dc.subject |
ΕΡΓΟΣΕ |
el |
dc.subject |
Ολυμπία Οδός |
el |
dc.subject |
Tunnels |
en |
dc.subject |
Geotechnical engireering |
el |
dc.subject |
Panagopoula railway |
el |
dc.subject |
ERGOSE |
el |
dc.subject |
Olympia Odos |
|
dc.title |
Αλληλεπίδραση σηραγγών Παναγοπούλας |
el |
dc.title |
Panagopula tunnels interaction |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
PANAGOPOULA TUNNELS INTERACTION |
en |
heal.classification |
ΣΗΡΑΓΓΕΣ |
el |
heal.classification |
ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ |
el |
heal.classification |
TUNNELS |
el |
heal.classification |
GEOTECHNICAL ENGINEERING |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-02-20 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει ως αντικείμενο την εξέταση της αλληλεπίδρασης, που επιφέρει η κατασκευή της σιδηροδρομικής σήραγγας Παναγοπούλας, στις υπερκείμενες οδικές σήραγγες της περιοχής. Η αλληλεπίδραση αυτή, εξετάζεται μέσω αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν, με την χρήση κώδικα πεπερασμένων στοιχείων και αναφέρονται τόσο στις δύο, όσο και στις τρείς διαστάσεις του χώρου.
Η σήραγγα που αναλύεται, είναι η υπό κατασκευή δίδυμη (ένας κλάδος ανά κατεύθυνση) σιδηροδρομική σήραγγα Παναγοπούλας, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κορίνθου- Πατρών, σε σχέση με τις οδικές σήραγγες Τ26L+R, του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου- Πατρών (Ολυμπία Οδός).
Στο πρώτο μέρος, γίνεται αναφορά στο έργο της σιδηροδρομικής σήραγγας της Παναγοπούλας. Γίνεται παρουσίαση στα γενικά στοιχεία του έργου, την αλληλεπίδραση με το οδικό έργο της περιοχής, τους γεωλογικούς σχηματισμούς και τις τεχνικογεωλογικές ενότητες κατά μήκος της σήραγγας, όπως προέκυψαν από τις αντίστοιχες μελέτες. Στην συνέχεια παρουσιάζεται η μέθοδος διάνοιξης της σήραγγας στην περιοχή της αλληλεπίδρασης και το πρόγραμμα γεωμηχανικής παρακολούθησης της σήραγγας.
Στο δεύτερο μέρος, γίνονται προσομοιώσεις με την χρήση κώδικα πεπερασμένων στοιχείων, ώστε να εξεταστεί η επιρροή που θα επιφέρει η κατασκευή των σιδηροδρομικών σηράγγων στις οδικές σήραγγες. Αρχικά πραγματοποιούνται αναλύσεις που αναφέρονται στις δύο διαστάσεις το χώρου και στην συνέχεια αναλύσεις στις τρεις διαστάσεις του χώρου, ώστε να αποδώσουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια αυτή την επιρροή.
Στο τέλος της εργασίας, παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις, που προέκυψαν από τις αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν με τους κώδικες πεπερασμένων στοιχείων.
Η εκπόνηση της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας βασίστηκε σε στοιχεία τα οποία χορηγήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ A.E. |
el |
heal.abstract |
The present thesis aims to analyze numerically the interaction between the under construction railway tunnel and the existing motorway tunnels of Panagopoula. The analyses were realized in two and three dimensions and based on a finite element formulation.
The railway tunnel is part of the new of high speed railway connecting Korinthos to Patra and the motorway tunnel, is part of the T26L+R Olympia Odos that connects also Korinthos to Patra.
In the first part, the tunnel works in the Panagopoula railway tunnel are described. The general tunnel works, the interaction between railway and motorway and the expected conditions along the tunnel are presented according to the geotechnical investigations. Then, the construction method in the interaction area and the monitoring of the tunnel under construction, are presented.
In the second part, simulations are carried out by employing a finite elements code in order to observe the interaction of the railway tunnel under construction with the already constructed twin motorway tunnels. Initial analyses examined the interaction in the two dimensional space, in order to observe the tunnels response. Further analyses examined the interaction in the actual three dimensional space, in order to have a better estimate of the interaction.
Finally, conclusions of the analyses and subjects for future research are presented.
This thesis was based on data granted by ERGOSE S.A. |
en |
heal.sponsor |
Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρου Ωνάση |
el |
heal.sponsor |
Onnasis Foundation |
el |
heal.advisorName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
173 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|