HEAL DSpace

Westworld: σύγχρονη ψυχαγωγία και θεματικά πάρκα

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Γαλδαδά, Μαρκέλλα - Σεμέλη el
dc.contributor.author Καλυβιώτη, Κωνσταντίνα el
dc.contributor.author Galdada, Markella - Semeli en
dc.contributor.author Kalyvioti, Konstantina en
dc.date.accessioned 2018-03-30T07:57:04Z
dc.date.available 2018-03-30T07:57:04Z
dc.date.issued 2018-03-30
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46819
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2302
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θεματικά πάρκα el
dc.subject Ψυχαγωγία el
dc.subject Αναπαραστάσεις el
dc.subject Μύθοι el
dc.subject Κοινωνία του Θεάματος el
dc.subject Westworld en
dc.subject Theme parks en
dc.subject Etertainment en
dc.subject Representations en
dc.subject Myths en
dc.subject Society of the spectacles el
dc.title Westworld: σύγχρονη ψυχαγωγία και θεματικά πάρκα el
dc.title Westworld: contemporary entertainment and theme parks en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Amusement parks (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85004698) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-29
heal.abstract Αφορμή για την παρούσα ερευνητική εργασία αποτέλεσε η αμερικανική τηλεοπτική σειρά «Westworld», η οποία αφηγείται την ιστορία ενός φουτουριστικού θεματικού πάρκου αναψυχής, θέτοντας ζητήματα που αφορούν την πορεία της σύγχρονης διασκέδασης. Ακολουθώντας μια πορεία από την κριτική θεωρία στον υλοποιημένο χώρο των θεματικών πάρκων και έχοντας ως εργαλείο την ίδια τη σειρά, διερευνήσαμε τον μηχανισμό της ψυχαγωγίας που δημιουργεί χώρους απόδρασης από την πραγματικότητα, όπως είναι τα θεματικά πάρκα. Η έρευνα επικεντρώνεται στα μέσα που χρησιμοποιεί ένας τέτοιος χώρος για να προσφέρει την δραπέτευση από την καθημερινή ζωή. Αρχικά επιχειρήσαμε να βρούμε τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται ο χώρος του θεματικού πάρκου, όπως εκφράζονται μέσα από τη σειρά Westworld, και να τα συσχετίσουμε με τέσσερις συναφείς αλλά ξεχωριστές στιγμές της κριτικής θεωρίας: το έργο της αναπαράστασης, την αποδόμηση του μύθου από τον Barthes, την θεωρία του Baudrillard για την «υπερπραγματικότητα», και τέλος την φύση της ψυχαγωγίας στη σημερινή «Κοινωνία του Θεάματος». Έπειτα, έχοντας διερευνήσει θεωρητικά τον χώρο, μεταβαίνουμε σε μια γρήγορη ιστορική ανασκόπηση στους χώρους των θεματικών πάρκων, ψάχνοντας τις καταβολές τους. Στη συνέχεια, επιχειρούμε να αποσαφηνίσουμε τα χαρακτηριστικά τους, μέσα από το θεματικό πάρκο του Westworld ως έναν υλοποιημένο τόπο. Τέλος ακολουθώντας έναν συλλογισμό που εκκινεί από την μνήμη και καταλήγει στα πρότυπα και τους μύθους μιας κουλτούρας, εξετάζουμε τον τρόπο που δομείται η θεματική ταυτότητα ενός τέτοιου χώρου. el
heal.abstract The motive behind this research paper stems from the American TV series “Westworld”. The series narrates the story of a futuristic theme park while raising questions regarding where contemporary entertainment heads to. Following a path from critical theory to the actual space of theme parks, and using as a tool the visual material of the series, we investigated the procedures through which the entertainment industry creates spaces that allow people to escape from reality. The main focus of our research was the means used in such spaces to offer this escape from everyday life. Initially, we attempted to pin-point the fundamental principles which a theme park is based on, as expressed in the Westworld series and relate them to four relevant, but distinct moments of the Critical Theory: the work of representation, the degradation of myth by Barthes, Baudrillard’s theory of “hyperreality”, and finally the nature of entertainment in today’s “Society of the Spectacle”. Having set a theoretical background through which such spaces can be approached, we also went through a quick historical review of the theme parks, in order to find their origins. We then tried to clarify their features, as reflected in the Westworld theme park. Finally, we examined how the thematic identity of such spaces is fabricated by the entertainment industry, following a reasoning that starts from memory and reaches the patterns and myths of a culture. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα