dc.contributor.author | Γαλδαδά, Μαρκέλλα - Σεμέλη | el |
dc.contributor.author | Καλυβιώτη, Κωνσταντίνα | el |
dc.contributor.author | Galdada, Markella - Semeli | en |
dc.contributor.author | Kalyvioti, Konstantina | en |
dc.date.accessioned | 2018-03-30T07:57:04Z | |
dc.date.available | 2018-03-30T07:57:04Z | |
dc.date.issued | 2018-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46819 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2302 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θεματικά πάρκα | el |
dc.subject | Ψυχαγωγία | el |
dc.subject | Αναπαραστάσεις | el |
dc.subject | Μύθοι | el |
dc.subject | Κοινωνία του Θεάματος | el |
dc.subject | Westworld | en |
dc.subject | Theme parks | en |
dc.subject | Etertainment | en |
dc.subject | Representations | en |
dc.subject | Myths | en |
dc.subject | Society of the spectacles | el |
dc.title | Westworld: σύγχρονη ψυχαγωγία και θεματικά πάρκα | el |
dc.title | Westworld: contemporary entertainment and theme parks | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Amusement parks (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85004698) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-29 | |
heal.abstract | Αφορμή για την παρούσα ερευνητική εργασία αποτέλεσε η αμερικανική τηλεοπτική σειρά «Westworld», η οποία αφηγείται την ιστορία ενός φουτουριστικού θεματικού πάρκου αναψυχής, θέτοντας ζητήματα που αφορούν την πορεία της σύγχρονης διασκέδασης. Ακολουθώντας μια πορεία από την κριτική θεωρία στον υλοποιημένο χώρο των θεματικών πάρκων και έχοντας ως εργαλείο την ίδια τη σειρά, διερευνήσαμε τον μηχανισμό της ψυχαγωγίας που δημιουργεί χώρους απόδρασης από την πραγματικότητα, όπως είναι τα θεματικά πάρκα. Η έρευνα επικεντρώνεται στα μέσα που χρησιμοποιεί ένας τέτοιος χώρος για να προσφέρει την δραπέτευση από την καθημερινή ζωή. Αρχικά επιχειρήσαμε να βρούμε τα θεμέλια πάνω στα οποία στηρίζεται ο χώρος του θεματικού πάρκου, όπως εκφράζονται μέσα από τη σειρά Westworld, και να τα συσχετίσουμε με τέσσερις συναφείς αλλά ξεχωριστές στιγμές της κριτικής θεωρίας: το έργο της αναπαράστασης, την αποδόμηση του μύθου από τον Barthes, την θεωρία του Baudrillard για την «υπερπραγματικότητα», και τέλος την φύση της ψυχαγωγίας στη σημερινή «Κοινωνία του Θεάματος». Έπειτα, έχοντας διερευνήσει θεωρητικά τον χώρο, μεταβαίνουμε σε μια γρήγορη ιστορική ανασκόπηση στους χώρους των θεματικών πάρκων, ψάχνοντας τις καταβολές τους. Στη συνέχεια, επιχειρούμε να αποσαφηνίσουμε τα χαρακτηριστικά τους, μέσα από το θεματικό πάρκο του Westworld ως έναν υλοποιημένο τόπο. Τέλος ακολουθώντας έναν συλλογισμό που εκκινεί από την μνήμη και καταλήγει στα πρότυπα και τους μύθους μιας κουλτούρας, εξετάζουμε τον τρόπο που δομείται η θεματική ταυτότητα ενός τέτοιου χώρου. | el |
heal.abstract | The motive behind this research paper stems from the American TV series “Westworld”. The series narrates the story of a futuristic theme park while raising questions regarding where contemporary entertainment heads to. Following a path from critical theory to the actual space of theme parks, and using as a tool the visual material of the series, we investigated the procedures through which the entertainment industry creates spaces that allow people to escape from reality. The main focus of our research was the means used in such spaces to offer this escape from everyday life. Initially, we attempted to pin-point the fundamental principles which a theme park is based on, as expressed in the Westworld series and relate them to four relevant, but distinct moments of the Critical Theory: the work of representation, the degradation of myth by Barthes, Baudrillard’s theory of “hyperreality”, and finally the nature of entertainment in today’s “Society of the Spectacle”. Having set a theoretical background through which such spaces can be approached, we also went through a quick historical review of the theme parks, in order to find their origins. We then tried to clarify their features, as reflected in the Westworld theme park. Finally, we examined how the thematic identity of such spaces is fabricated by the entertainment industry, following a reasoning that starts from memory and reaches the patterns and myths of a culture. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας | el |
heal.fullTextAvailability | true |
The following license files are associated with this item: