dc.contributor.author | Λιούκας, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Ταλιούρας, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Lioukas, Konstantinos | en |
dc.contributor.author | Taliouras, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2018-04-20T10:25:27Z | |
dc.date.available | 2018-04-20T10:25:27Z | |
dc.date.issued | 2018-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46858 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15340 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Φωτισμός δρόμων | el |
dc.subject | Eξοικονόμηση ενέργειας | el |
dc.subject | Φωτοεκπέμπουσες δίοδοι | el |
dc.subject | Προσαρμοστικός φωτισμός | el |
dc.subject | Πρότυπο οδοφωτισμού | el |
dc.subject | Street lighting | en |
dc.subject | Εnergy savings | en |
dc.subject | LED | en |
dc.subject | Street lighting standard | en |
dc.subject | Adaptive lighting | en |
dc.title | Μελέτη σκοπιμότητας για εξοικονόμηση ενέργειας στο δίκτυο φωτισμού της λεωφόρου Μεσογείων | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις | el |
heal.classification | Μελέτη οδοφωτισμού | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-16 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η εξερεύνηση της χρησιμότητας της αναβάθμισης ενός δικτύου οδοφωτισμού από εγκατάσταση φωτιστικών υψηλής πίεσης νατρίου (HPS) σε σύγχρονων φωτιστικών φωτοεκπέμπουσων διόδων (LED). Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του οδοφωτισμού και πραγματοποιείται μελέτη σκοπιμότητας εξοικονόμησης ενέργειας στην λεωφόρο Μεσογείων με την εφαρμογή προγράμματος προσαρμοστικού φωτισμού και συστήματος τηλεδιαχείρισης. Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται μία εισαγωγή σε βασικές έννοιες του φωτισμού, του μηχανισμού όρασης και των θεμελιωδών φωτοτεχνικών μεγεθών, ενώ αναλύονται οι βασικές αρχές λειτουργίας των υπό εξέταση φωτεινών πηγών υψηλής πίεσης νατρίου (HPS) και φωτοεκπέμπουσων διόδων (LED) καθώς και τα βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους. Στο 2ο Κεφάλαιο τεκμηριώνεται η ανάγκη και η σημασία του οδοφωτισμού, ενώ παρουσιάζονται οι βασικές αρχές του, όπως αυτές καθορίζονται από το νέο πρότυπο οδοφωτισμού, EN 13201, και την Τεχνική Οδηγία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΟΤΕΕ). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δυνατότητες προσαρμοστικού φωτισμού που εισάγονται στον οδοφωτισμό με την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών και κεντρικού συστήματος διαχείρισης. Στο 3ο Κεφάλαιο αναλύονται οι τεχνολογίες οδήγησης, ελέγχου και επικοινωνίας του ηλεκτρονικού εξοπλισμού της τεχνολογίας LED, επισημαίνοντας τις δυνατότητες που προσφέρουν για πλήρη έλεγχο και εποπτεία ενός αναβαθμισμένου δικτύου φωτισμού. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζεται η κεντρική πολιτική σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο για την εξοικονόμηση ενέργειας και την αύξηση ενεργειακής απόδοσης ως βασικός άξονας των προσπαθειών αναβάθμισης των δικτύων οδοφωτισμού σε συνδυασμό με τους βασικούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς τέτοιων δράσεων. Στο 5ο Κεφάλαιο πραγματοποιείται η μελέτη σκοπιμότητας εξοικονόμησης ενέργειας στο δίκτυο οδοφωτισμού της λεωφόρου Μεσογείων με προσομοιωτική μελέτη του φωτοτεχνικού αποτελέσματος και οικονομοτεχνικούς υπολογισμούς ανάλυσης της εξοικονόμησης ενέργειας και κόστους καθώς και διερεύνηση της βιωσιμότητας της επένδυσης αυτής. Τέλος, στο 6ο Κεφάλαιο συνοψίζονται τα συμπεράσματα από την παρούσα εργασία και τίθενται ερωτήματα και προβληματισμοί για περαιτέρω διερεύνηση τόσο για τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός συστήματος οδοφωτισμού όσο και για την ενσωμάτωσή του σε ένα ευρύτερο ενεργειακό δίκτυο ευφυούς πόλης. | el |
heal.abstract | This thesis aims to explore the importance of upgrading a road lighting system from a High Pressure Sodium (HPS) luminaire installation to a modern LED luminaire one. On this end, the main principles of road lighting are presented and a feasibility study of energy savings is carried out on Mesogeion Avenue with the implementation of adaptive lighting and remote control systems. In Chapter 1 an introduction to basic concepts of illumination, vision mechanisms and fundamental photometry is made, as well as an analysis of the operation of the HPS and LED light sources, focusing on their basic advantages and disadvantages. In Chapter 2 the necessity and importance of road lighting are documented, while its basic principles, as defined by the new road lighting standard, EU ΕΝ 13201 and the Technical Direction of the Technical Chamber of Greece, are presented. Emphasis is given to adaptive lighting capabilities introduced into road lighting by the application of modern technology and the implementation of a central management system. In Chapter 3, we analyse the driving, control and communication technologies of LED electronic equipment, highlighting the possibilities they offer for integrated control and supervision over an upgraded lighting network. In Chapter 4, we present central European and international policies pertaining to energy savings and increased energy efficiency, as an important drive force behind lighting networks’ upgrades, alongside such projects’ main funding mechanisms. In Chapter 5, we carry out a feasibility study of energy savings in the Mesogeion Avenue road lighting network with a simulated phototechnical study and economic analysis of the energy and cost savings as well as investigating the viability of such investment. Finally, in Chapter 6 we comment on this thesis’ findings while raising questions to future inquiry of both the further potential for development of a street lighting system and its integration into a smart city energy network. | en |
heal.advisorName | Τοπαλής, Φραγκίσκος | el |
heal.committeeMemberName | Γκόνος, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Γεωργιλάκης, Παύλος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 154 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: