dc.contributor.author | Χουντή, Μαρίνα Άννα | el |
dc.contributor.author | Chounti, Marina Anna | en |
dc.date.accessioned | 2018-04-20T10:44:24Z | |
dc.date.available | 2018-04-20T10:44:24Z | |
dc.date.issued | 2018-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46861 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15347 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Jazz μουσική | el |
dc.subject | Αίθουσες ακροατηρίου | el |
dc.subject | Χρόνος αντήχησης | el |
dc.subject | Jazz music auditoria | en |
dc.subject | Reverberation time | en |
dc.title | Βέλτιστη αντήχηση σε αίθουσες μουσικής jazz˙Πειραματική διερεύνηση | el |
dc.title | Optimal reverberation in jazz music auditoria; Experimental investigation | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ακουστική χώρων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-23 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία είναι ανάμεσα στις ελάχιστες έρευνες οι οποίες προσπάθησαν να ορίσουν τη βέλτιστη αντήχηση αιθουσών τζαζ συναυλιών. Για την ακρίβεια, πολύ συχνά χρειάζεται οι μουσικοί που ασχολούνται με τη τζαζ να παίξουν σε αίθουσες που δεν είναι κατασκευασμένες για τη μουσική αυτή ˙ συνεπώς είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουμε την ελάχιστη απαιτούμενη και τη μέγιστη ανεκτή αντήχηση. Πραγματοποιήθηκαν πειράματα αξιολόγησης χρησιμοποιώντας συνθετικό ηχητικό πεδίο μέσω ακουστικών με τη βοήθεια εξειδικευμένων μουσικών, χρησιμοποιώντας διάφορα αποσπάσματα μουσικής jazz με ή χωρίς πνευστά όργανα. Ο στόχος ήταν να προσδιοριστεί ο βέλτιστος χρόνος αντήχησης, καθώς και η ελάχιστη απαιτούμενη και η μέγιστη ανεκτή αντήχηση, για καθέναν από τους τρεις ανεξάρτητους παράγοντες αντίληψης που έχουν ήδη εξαχθεί πειραματικά σχετικά με την ακουστική των αιθουσών τζαζ. Σε αντίθεση με την κλασσική και τη ροκ μουσική, οι jazz εκτελέσεις βρέθηκαν να απαιτούν αρκετά μικρότερο χρόνο αντήχησης στην περιοχή μεταξύ 0,60 s - 0,80 s, όπου το άνω όριο αναφέρεται σε jazz σύνολα που περιλαμβάνουν πνευστά μουσικά όργανα. Αυτά τα αποτελέσματα βρέθηκαν να είναι ανεξάρτητα από τους τρεις διακριτούς παράγοντες αντίληψης που εξετάστηκαν. Η ελάχιστη απαιτούμενη και η μέγιστη ανεκτή αντήχηση βρέθηκαν 0,25 s και 1,70 s αντίστοιχα. Αντίθετα με τη βέλτιστη αντήχηση, οι τιμές αυτές των ορίων βρέθηκαν να είναι ανεξάρτητες από τα όργανα που περιλαμβάνονται στο μουσικό σύνολο και για τους τρεις ανεξάρτητους παράγοντες αντίληψης. Επιπλέον έρευνα απαιτείται για την επιβεβαίωση των παραπάνω ευρημάτων σε συνθήκες ζωντανής συναυλίας. | el |
heal.abstract | This paper is amongst the fewest studies in which it is attempted to determine optimal reverberation for jazz concert venues. In fact jazz musicians are often required to perform in auditoria were acoustics is not necessarily targeted for the purpose; it follows that it is also important to know the least required and the maximum tolerable reverberation time. Subjective evaluation experiments using synthetic sound field though headphones were performed employing music experts and using various jazz excerpts with and without wind instruments. The aim was to identify the desired reverberation as well as the least required and the maximum tolerable reverberation, for each of three independent subjective factors, that had been previously experimentaly derived to account for the acoustics of jazz venues. Unlike classical concerts and rock concerts, jazz music was found to require much shorter reverberation time ranging between 0.60 s - 0.80 s, the upper limit referring to jazz ensembles that involved wind instruments. These results were found to be independent of the three distinct subjective factors tested. The least required reverberation and the maximum tolerable reverberation were found 0.25 s and 1.70 s respectively. Unlike optimal reverberation time, these limit values were found to be independent of the instruments involved in the ensemble for all three subjective factors. More research needs to be done to confirm the present results in the live concert situation. | en |
heal.advisorName | Βλάχος, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα | el |
heal.committeeMemberName | Βλάχος, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βουγιούκας, Εμμανουήλ | el |
heal.committeeMemberName | Μπαδογιάννης, Ευστράτιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 110 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: