HEAL DSpace

Η περιβαλλοντική αδειοδότηση ως στάδιο του κύκλου ζωής έργων υποδομής, χερσαίων και εναέριων μεταφορών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σιαλμά, Χρύσα el
dc.contributor.author Sialma, Chrysa en
dc.date.accessioned 2018-04-23T10:22:17Z
dc.date.available 2018-04-23T10:22:17Z
dc.date.issued 2018-04-23
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46870
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8462
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων”
dc.rights Default License
dc.subject Περιβαλλοντική αδειοδότηση el
dc.subject Περιβαλλοντικοί όροι el
dc.subject Περιβαλλοντικές επιπτώσεις el
dc.subject Έργα Υποδομής el
dc.subject Νομικό Πλαίσιο el
dc.subject Environmental permitting en
dc.subject Environmental Terms en
dc.subject Infrastructure projects en
dc.subject Environmental impacts en
dc.subject Legal framework en
dc.title Η περιβαλλοντική αδειοδότηση ως στάδιο του κύκλου ζωής έργων υποδομής, χερσαίων και εναέριων μεταφορών el
heal.type masterThesis
heal.classification ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-27
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση και αξιολόγηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου γύρω από την διαδικασία της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης από το πρώτο στάδιο προμελέτης ενός Έργου μέχρι και την τελική απόφαση έγκρισης ή μη των σχετικών περιβαλλοντικών όρων. Στο πρώτο μέρος της διπλωματικής, Κεφάλαια 1 και 2 παρουσιάζεται το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, Νόμος 4014/2011 και οι Υπουργικές Αποφάσεις οι οποίες συμπληρώνουν το περιεχόμενο των άρθρων του νόμου. Στο Κεφάλαιο 3 ως συνέχεια της εξέτασης της διαδικασίας Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, έγινε στατιστική επεξεργασία ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για έργα υποδομής που προκαλούν σημαντικές έως πολύ σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι αποκλίσεις του απαιτούμενου χρόνου περαίωσης της διαδικασίας από τον θεσμικά προβλεπόμενο χρόνο. Στο κεφάλαιο 4 εξετάστηκε το θεσμικό πλαίσιο περιβαλλοντικής προστασίας το οποίο αναφέρεται στις ΑΕΠΟ του δείγματος, καθώς και το περιεχόμενο μιας τυπικής ΑΕΠΟ ως προς τους επιμέρους όρους προστασίας των περιβαλλοντικών μέσων σύμφωνα με την αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο. Επιπλέον παρουσιάζεται το περιεχόμενο μιας τυπικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Στο κεφάλαιο 5 παρατίθεται ένα παράδειγμα μιας ΜΠΕ η οποία φέρει τον τίτλο «Βελτίωση του τμήματος Καλπάκι-Κόνιτσα της ΕΟ Ιωαννίνων-Κοζάνης». Ακολούθως παρουσιάζονται ομαδοποιημένα οι όροι, τα μέτρα και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στο εξεταζόμενο δείγμα 25 ΑΕΠΟ υποκατηγορίας Α1 πολύ σημαντικών επιπτώσεων στο περιβάλλον, με σκοπό την πρόληψη και ελαχιστοποίηση των δυνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στο κεφάλαιο 6 αναλύονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας. el
heal.abstract The scope of the present Graduate Diploma Thesis is to examine and evaluate the legal framework that regulates the process of Environmental Permitting from the first stage of the preliminary design of a project, till the issuance of the final decision of Approval of not of the relevant environmental terms. In the first part of the present Thesis, i.e. Chapters 1 and 2, the prevailing legal framework is presented, namely L. 4014/2011 and the relevant ministerial Decisions that complement the content of the Law’s articles. In Chapter 3, following the assessment of the Environmental Permitting procedure, a statistical evaluation of a representative sample of Decisions for the Approval of Environmental Terms for infrastructure projects presenting significant to very significant environmental impacts was carried out. This evaluation was carried out in order to identify the differences observed between the actual time required for the completion of the environmental permitting procedure and that of the time provisioned in the relevant legal framework. In Chapter 4 the legal framework for the Environmental Protection referred to in the Decisions for the Approval of Environmental Terms, (DAET) of the selected sample was examined. Τhe content of a typical DAET regarding the terms for the protection of specific environmental parameters as dictated in the relevant legislation was also presented. In Chapter 5 an example of an Environmental Impact Assessment Study (EIAS) is given, entitled, “Upgrading of the section Kalpaki-Konitsa of the National Road Ioanninon-Kozanis”. Subsequently the terms, the measures and the limitations provisioned in the sample of the examined 25 DAET in order to prevent and minimize the very significant environmental impacts that may stem from infrastructure projects of projects classified in Category A1, i.e. Projects and activities with the potential to present very significant environmental impacts were classified in groups and presented. Finally, in Chapter 6 the conclusions derived by the present Diploma Thesis are analyzed. en
heal.advisorName Αδάμ, Αικατερίνη el
heal.committeeMemberName Δαμίγος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 145 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής