HEAL DSpace

Αριθμητική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ δίδυμων βαθιών σηράγγων μέσω τριδιάστατων αναλύσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολακόπουλος, Ηλίας el
dc.contributor.author Nikolakopoulos, Ilias en
dc.date.accessioned 2018-04-23T10:25:01Z
dc.date.available 2018-04-23T10:25:01Z
dc.date.issued 2018-04-23
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46873
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8425
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Υπόγεια έργα el
dc.subject Δίδυμες σήραγγες el
dc.subject Τριδιάστατες αναλύσεις el
dc.subject Construction of underground works en
dc.subject Numerical investigation en
dc.subject Adjacent tunnels en
dc.subject 3D analyses en
dc.title Αριθμητική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ δίδυμων βαθιών σηράγγων μέσω τριδιάστατων αναλύσεων el
dc.title Numerical investigation of the interaction between adjacent tunnels via 3D analyses en
dc.contributor.department Δ.Π.Μ.Σ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ el
heal.type masterThesis
heal.classification Γεωτεχνική el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-27
heal.abstract H κατασκευή υπογείων έργων και ειδικότερα σηράγγων έχει λάβει τα τελευταία χρόνια μεγάλη έκταση τόσο παγκοσμίως όσο και εγχώρια. Λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης στα μέσα κατασκευής, μελετώνται και υλοποιούνται επιτυχώς υπόγεια έργα, που πριν μερικές δεκαετίες ήταν σχεδόν αδιανόητη ή οικονομικώς ασύμφορη η πραγματοποίησή τους. Η αύξηση του πληθυσμού, η έλλειψη χώρου αλλά και οι σύγχρονες συνθήκες ζωής και εμπορίου επιβάλλουν την κατασκευή σηράγγων. Οι σήραγγες (οδικές και σιδηροδρομικές) αποτελούνται πλέον από δυο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση. Στην επιλογή αυτή συντελούν τόσο κατασκευαστικοί λόγοι όσο και λόγοι ασφαλείας. Επομένως, κρίνεται αναγκαίο η πρόβλεψη και η έρευνα της αλληλεπίδρασης που παρουσιάζουν μεταξύ τους οι δίδυμων σήραγγες κατά τη διάρκεια κατασκευής του. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνηθεί σε βάθος και να ποσοτικοποιηθεί το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης βαθιών σηράγγων. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται δύο από τις βασικότερες παραμέτρους που επηρεάζουν τον μηχανισμό αυτό αλληλεπίδρασης των δίδυμων σηράγγων, δηλαδή το πλάτος του πυλώνα και οι γεωτεχνικές συνθήκες. Για το σκοπό της έρευνας συγκεντρώθηκαν βιβλιογραφικά δεδομένα που αναφέρονται στο συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ πραγματοποιήθηκαν τρισδιάστατες αριθμητικές αναλύσεις με τον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus. Η ποσοτικοποίηση του φαινομένου γίνεται σε όρους φορτίου, εντατικών μεγεθών της άμεσης υποστήριξης και τάσεων στη βραχόμαζα. Τα αποτελέσματα των εν λόγω αναλύσεων υποδεικνύουν ότι ο μηχανισμός της αλληλεπίδρασης δίδυμων βαθιών σηράγγων, που προκαλεί αύξηση των φορτίων και των εντατικών μεγεθών, περιορίζεται με την αύξηση του πλάτους του πυλώνα και τη βελτίωση της ποιότητας της βραχόμαζας. el
heal.abstract The construction of underground works and tunnels in particular has increased both globally and domestically in recent years. Due to technological development in the field of construction, underground works, which a few decades ago were almost unthinkable or economically unprofitable to achieve, are being designed and successfully executed. Population growth, lack of space, modern living and commercial conditions require the construction of tunnels. Tunnels (road and rail) are now composed of two branches, one for each direction, due to functionality and safety reasons. Therefore, it is necessary to predict and investigate the interaction between these two branches. It is a complicated phenomenon that the engineer faces early from the design stage. The current postgraduate thesis investigates the interaction between deep twin circular supported tunnels. More specifically, two of the most important factors affecting this interaction mechanism of adjacent tunnels are the pillar width and the geotechnical conditions, which are examined. For the purpose of the investigation, bibliographic data were gathered and three-dimensional analyses were conducted, using the finite element code Abaqus. The quantification of the interaction is done in terms of pressure and hoop force on the immediate support shell and in terms of main stresses of elements on the excavation perimeter. The results of the current thesis indicate that the interaction between twin deep tunnels is eliminated by increasing the pillar width and improving the quality of the rock mass. en
heal.advisorName Καββαδάς, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Καββαδάς, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Παπαδημητρίου, Αχιλλέας el
heal.committeeMemberName Τσιαμπάος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα