dc.contributor.author | Νικολακόπουλος, Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Nikolakopoulos, Ilias | en |
dc.date.accessioned | 2018-04-23T10:25:01Z | |
dc.date.available | 2018-04-23T10:25:01Z | |
dc.date.issued | 2018-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46873 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8425 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υπόγεια έργα | el |
dc.subject | Δίδυμες σήραγγες | el |
dc.subject | Τριδιάστατες αναλύσεις | el |
dc.subject | Construction of underground works | en |
dc.subject | Numerical investigation | en |
dc.subject | Adjacent tunnels | en |
dc.subject | 3D analyses | en |
dc.title | Αριθμητική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ δίδυμων βαθιών σηράγγων μέσω τριδιάστατων αναλύσεων | el |
dc.title | Numerical investigation of the interaction between adjacent tunnels via 3D analyses | en |
dc.contributor.department | Δ.Π.Μ.Σ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΕΡΓΩΝ | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Γεωτεχνική | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-27 | |
heal.abstract | H κατασκευή υπογείων έργων και ειδικότερα σηράγγων έχει λάβει τα τελευταία χρόνια μεγάλη έκταση τόσο παγκοσμίως όσο και εγχώρια. Λόγω της τεχνολογικής ανάπτυξης στα μέσα κατασκευής, μελετώνται και υλοποιούνται επιτυχώς υπόγεια έργα, που πριν μερικές δεκαετίες ήταν σχεδόν αδιανόητη ή οικονομικώς ασύμφορη η πραγματοποίησή τους. Η αύξηση του πληθυσμού, η έλλειψη χώρου αλλά και οι σύγχρονες συνθήκες ζωής και εμπορίου επιβάλλουν την κατασκευή σηράγγων. Οι σήραγγες (οδικές και σιδηροδρομικές) αποτελούνται πλέον από δυο κλάδους, έναν για κάθε κατεύθυνση. Στην επιλογή αυτή συντελούν τόσο κατασκευαστικοί λόγοι όσο και λόγοι ασφαλείας. Επομένως, κρίνεται αναγκαίο η πρόβλεψη και η έρευνα της αλληλεπίδρασης που παρουσιάζουν μεταξύ τους οι δίδυμων σήραγγες κατά τη διάρκεια κατασκευής του. Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνηθεί σε βάθος και να ποσοτικοποιηθεί το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης βαθιών σηράγγων. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται δύο από τις βασικότερες παραμέτρους που επηρεάζουν τον μηχανισμό αυτό αλληλεπίδρασης των δίδυμων σηράγγων, δηλαδή το πλάτος του πυλώνα και οι γεωτεχνικές συνθήκες. Για το σκοπό της έρευνας συγκεντρώθηκαν βιβλιογραφικά δεδομένα που αναφέρονται στο συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ πραγματοποιήθηκαν τρισδιάστατες αριθμητικές αναλύσεις με τον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus. Η ποσοτικοποίηση του φαινομένου γίνεται σε όρους φορτίου, εντατικών μεγεθών της άμεσης υποστήριξης και τάσεων στη βραχόμαζα. Τα αποτελέσματα των εν λόγω αναλύσεων υποδεικνύουν ότι ο μηχανισμός της αλληλεπίδρασης δίδυμων βαθιών σηράγγων, που προκαλεί αύξηση των φορτίων και των εντατικών μεγεθών, περιορίζεται με την αύξηση του πλάτους του πυλώνα και τη βελτίωση της ποιότητας της βραχόμαζας. | el |
heal.abstract | The construction of underground works and tunnels in particular has increased both globally and domestically in recent years. Due to technological development in the field of construction, underground works, which a few decades ago were almost unthinkable or economically unprofitable to achieve, are being designed and successfully executed. Population growth, lack of space, modern living and commercial conditions require the construction of tunnels. Tunnels (road and rail) are now composed of two branches, one for each direction, due to functionality and safety reasons. Therefore, it is necessary to predict and investigate the interaction between these two branches. It is a complicated phenomenon that the engineer faces early from the design stage. The current postgraduate thesis investigates the interaction between deep twin circular supported tunnels. More specifically, two of the most important factors affecting this interaction mechanism of adjacent tunnels are the pillar width and the geotechnical conditions, which are examined. For the purpose of the investigation, bibliographic data were gathered and three-dimensional analyses were conducted, using the finite element code Abaqus. The quantification of the interaction is done in terms of pressure and hoop force on the immediate support shell and in terms of main stresses of elements on the excavation perimeter. The results of the current thesis indicate that the interaction between twin deep tunnels is eliminated by increasing the pillar width and improving the quality of the rock mass. | en |
heal.advisorName | Καββαδάς, Μιχαήλ | el |
heal.committeeMemberName | Καββαδάς, Μιχαήλ | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδημητρίου, Αχιλλέας | el |
heal.committeeMemberName | Τσιαμπάος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: