dc.contributor.author | Βουρλιωτάκης, Νικόλαος | el |
dc.contributor.author | Vourliotakis, Nikolaos | en |
dc.date.accessioned | 2018-04-23T10:30:28Z | |
dc.date.available | 2018-04-23T10:30:28Z | |
dc.date.issued | 2018-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46878 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8011 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υλικών” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ανοδίωση | el |
dc.subject | Δισκοβραχίονας | el |
dc.subject | Αγωνιστικό ποδήλατο | el |
dc.subject | Αλουμίνιο 7075-Τ651 | el |
dc.subject | Anodization | el |
dc.subject | Racing bike | el |
dc.subject | Aluminun 7075-T651 | el |
dc.subject | Crankset | el |
dc.title | Σχεδιασμός, μελέτη και επιφανειακή κατεργασία ανοδίωσης δισκοβραχίονα αγωνιστικού ποδηλάτου από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου 7075-Τ651. | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Επιστήμη και τεχνολογία υλικών | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-01 | |
heal.abstract | Στη συγκεκριμένη εργασία σχεδιάστηκε εξ αρχής δισκοβραχίονας αγωνιστικού ποδηλάτου. Χρησιμοποιήθηκε το σχεδιαστικό πρόγραμμα ΝΧ Siemens 11.0. Ο δισκοβραχίονας σχεδιάστηκε με στόχο την αγωνιστική εφαργμογή. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση με πεπερασμένα στοιχεία και συγκρίθηκαν τα αποτελέσματα με τα εμπορικά μοντέλα της αγοράς. Για επιφανειακή προστασία, προτάθηκε ανοδίωση με συγκεκριμένο λουτρό. | el |
heal.abstract | In this present work it is attempted to apply the knowledge acquired from the postgraduate study program by designing entirely a basic section of a bicycle called ―crank set‖. The main purpose of the design is the better power transfer from the rider's foot to the rear wheel. The aim was to familiarize with the properties and characteristics of a particular aluminum alloy and to relate them through prototype design under the effect of a specific load. Chapter 1 gives a general description of the basic parts of a bicycle, with particular emphasis on the crank set, while analyzing all the design factors that differentiate the crank arms and make them suitable or not for specific types of bicycles. In Chapter 2, the design program is presented, as well as all the basic commands and capabilities used to create the crank set in this work. Following, in chapter 3, there is a description of the properties of aluminum and its alloys, detailing the alloy selected for the construction of the crank set. Chapter 4 shows the design and the course of its construction, as well as its basic design features. Chapter 5 presents simulation software with finite elements of the design program, the test procedure that was followed, and the results compared to the corresponding commercial crank set models. For surface protection and appearance enhancement, chapter 6 shows the surface treatment of anodizing and painting, as well as the description of the corresponding procedure. The work is completed with chapter 7, which contains a review of all the previous chapters, a justification for the selection of specific parameters, annotation of the simulation results as well as suggestions for later study on the crank set. | en |
heal.advisorName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Κόλλια, Κωνσταντίνα | el |
heal.committeeMemberName | Μαρκόπουλος, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Μανωλάκος, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 101 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: