HEAL DSpace

Towards data-driven microscopic traffic simulation models

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Papathanasopoulou, Vasileia en
dc.contributor.author Παπαθανασοπούλου, Βασιλεία el
dc.date.accessioned 2018-04-27T10:41:29Z
dc.date.available 2018-04-27T10:41:29Z
dc.date.issued 2018-04-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46886
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2928
dc.rights Default License
dc.subject Μοντέλα βασισμένα σε δεδομένα el
dc.subject Μικροσκοπικά μοντέλα κυκλοφοριακής προσομοίωσης el
dc.subject μηχανική μάθηση el
dc.subject δυναμική βαθμονόμηση el
dc.subject μη τήρηση λωρίδων κυκλοφορίας el
dc.subject data-driven models en
dc.subject microscopic traffic simulation models en
dc.subject machine learning en
dc.subject on-line calibration en
dc.subject non-lane discipline en
dc.title Towards data-driven microscopic traffic simulation models en
dc.contributor.department Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
heal.type doctoralThesis
heal.secondaryTitle Προς την ανάπτυξη ευέλικτων μικροσκοπικών κυκλοφοριακών προτύπων βασισμένων σε δεδομένα el
heal.classification Transportation Engineering en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-04-12
heal.abstract The objective of this research is to develop more accurate, robust and reliable microscopic models. An integrated methodological framework based on non–parametric approaches is proposed for estimation of data–driven microscopic traffic simulation models. The methodology is implemented using different ma-chine learning techniques such as clustering, classification, locally weighted regression, spline fitting, Gaussian processes, Kernel support vector machines and neural networks. The methodology is demonstrated using real trajectory data from three different sources and specifically an experiment from Naples, NGSIM data and non–lane disciplinary trajectory data from India. The focus is given on car–following models and Gipps’ model, one of the most extensively used car–following models, is calibrated against the same data in order to be used as a reference benchmark. Many parameters affect driving behavior and it is explored how the performance of the models is improved by including more explanatory variables. Then, a practical and simple approach is developed and motivated for the online calibration of microscopic traffic simulation models, which considers dynamic parameters for individual drivers, in time and space. The model adapts to driving behavior in a rolling horizon and leads to less than 10% error in speed prediction even for ten steps into the future. This research also examines the feasibility and the benefits of using data–driven models on mixed traffic trajectory data, including non–lane discipline and heterogeneity in vehicle types, common characteristics in cities in developing countries. Although typical car–following models are theoretically justified, data–driven approaches are more flexible and allow the easy incorporation of additional information to the process of speed estimation. The results indicate that data–driven models could ensure reliability and improvement in estimation of microscopic models. en
heal.abstract Στόχος της έρευνας είναι η ανάπτυξη πιο αξιόπιστων μικροσκοπικών κυκλοφοριακών προτύπων. Αναπτύσσεται μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία για την εκτίμηση προτύπων κυκλοφοριακής προσομοίωσης με τη χρήση καινοτόμων και ευέλικτων μεθόδων μηχανικής μάθησης, όπως η ταξινόμηση, η ομαδοποίηση, η τοπικά σταθμισμένη παλινδρόμηση (loess), οι καμπύλες splines, οι Gaussian διαδικασίες, οι διανυσματικές μηχανές υποστήριξης και τα νευρωνικά δίκτυα. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα αυτή περιλαμβάνουν δεδομένα από τρεις διαφορετικές πηγές, δεδομένα από τη Νάπολη, τα NGSIM δεδομένα και δεδομένα από την Ινδία. Δίνεται έμφαση στα πρότυπα ακολουθίας οχημάτων και για τα ίδια δεδομένα εφαρμόζεται το μοντέλο του Gipps, ένα γνωστό μοντέλο ακολουθίας οχημάτων που χρησιμοποιείται ως μοντέλο αναφοράς στην παρούσα έρευνα. Επειδή πολλοί παράγοντες επηρεάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού, εξετάζεται κατά πόσο βελτιώνεται το μοντέλο ενσωματώνοντας περισσότερες μεταβλητές. Επιπλέον, εξετάζεται η δυναμική βαθμονόμηση κυκλοφοριακών προτύπων λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική μεταβολή των παραμέτρων για κάθε οδηγό, στον χρόνο και το χώρο. Οι παράμετροι μεταβάλλονται σε έναν κυλιόμενο χρονικό ορίζοντα και επιτυγχάνεται πρόβλεψη της ταχύτητας έως 10% για δέκα βήματα στο μέλλον. Διερευνάται η χρήση μοντέλων καθοδηγούμενων από τα δεδομένα σε συνθήκες μεικτής κυκλοφορίας χωρίς τήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας και με μεγάλη ποικιλία ως προς τον τύπο των οχημάτων, κοινά χαρακτηριστικά των αναπτυσσόμενων χωρών. Αν και τα κλασσικά πρότυπα ακολουθίας οχημάτων είναι θεωρητικά τεκμηριωμένα, τα πρότυπα βασισμένα σε δεδομένα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και επιτρέπουν την εύκολη ενσωμάτωση νέων μεταβλητών. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι τα πρότυπα που βασίζονται σε δεδομένα μπορούν να συμβάλλουν στην εκτίμηση πιο αξιόπιστων μικροσκοπικών προτύπων. el
heal.sponsor Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ΕΛΚΕ el
heal.sponsor Ίδρυμα Ωνάση el
heal.advisorName Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Antoniou, Constantinos en
heal.committeeMemberName Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Koutsopoulos, Harris en
heal.committeeMemberName Punzo, Vincenzo el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Pereira, Francisco el
heal.academicPublisher Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 199
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής