HEAL DSpace

Υπολογιστική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ διδύμων βαθιών σηραγγών μέσω τριδιάστατων αναλύσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δαμηλάκη, Αλίκη - Γεωργία el
dc.contributor.author Damilaki, Aliki - Georgia en
dc.date.accessioned 2018-04-30T10:15:26Z
dc.date.available 2018-04-30T10:15:26Z
dc.date.issued 2018-04-30
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46901
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8204
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject ΠΛΑΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑ, ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΛΑΔΩΝ, ΤΡΙΔΙΑΣΤΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΑ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ el
dc.subject Πλάτος πυλώνα el
dc.subject Γεωτεχνικές συνθήκες el
dc.subject Αλληλεπίδραση κλάδων el
dc.subject Τριδιάστατα προσομοιώματα el
dc.subject Παραμετρικές αναλύσεις el
dc.subject Tunnels en
dc.subject Twin tunnel construction en
dc.subject
dc.title Υπολογιστική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ διδύμων βαθιών σηραγγών μέσω τριδιάστατων αναλύσεων el
heal.type masterThesis
heal.classification ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-02-27
heal.abstract Οι σήραγγες αποτελούν τεχνικά έργα με αυξημένες απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας. Ειδικότερα στην περίπτωση που εφαρμόζεται διάνοιξη δίδυμης σήραγγας, η αλληλεπίδραση των δυο κλάδων αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός κατά το στάδιο του σχεδιασμού του έργου. Η εν λόγω μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη μελέτη της αλληλεπίδρασης των δυο κλάδων των δίδυμων σηράγγων κατά τη διάνοιξη και κατ’ επέκταση τον προσδιορισμό της κατάλληλης εγκάρσιας απόστασης η οποία θα εξασφαλίζει την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα της κατασκευής. Αρχικά παρατίθεται το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο βασίζεται η μηχανική των σηράγγων και πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική προσέγγιση του προβλήματος της αλληλεπίδρασης των δυο κλάδων, έτσι ώστε να διαμορφώθει μία ευρύτερη εικόνα σχετικά με την υφιστάμμενη γνώση περί του συνήθους μηχανισμού απόκρισης της δίδυμης σήραγγας. Η αριθμητική προσέγγιση του προβλήματος που ακολουθεί, περιλαμβάνει την πραγματοποίηση παραμετρικών αριθμητικών αναλύσεων με τρισδιάστατα προσομοιώματα πεπερασμένων στοιχείων, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να είναι απαλλαγμένα από τις παραδοχές των μεθόδων εκτίμησης της αποτόνωσης των τάσεων και των προσυγκλίσεων. Η προσομοίωση του προβλήματος πραγματοποιείται με τον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus,ενώ ηαλληλεπίδραση των δυο κλάδων ποσοτικοποιείται σε όρους πιέσεων επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης, σε όρους αξονικών δυνάμεων επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης και σε όρους μέγιστων και ελάχιστων κύριων τάσεων των στοιχείων που βρίσκονται στην περίμετρο της εκσκαφής. Στο πλαίσιο των παραμετρικών αναλύσεων μελετάται ο ρόλος της εγκάρσιας απόστασης των δυο κλάδων (πλάτος πυλώνα), καθώς και των γεωτεχνικών συνθηκών στην απόκριση των δύο κλάδων της δίδυμης σήραγγας. Εν κατακλείδι, πραγματοποιείται συγκεντρωτικά μια σύνοψη των σημαντικότερων αποτελεσμάτων συμπερασμάτων της εργασίας, και παρουσιάζονται προτάσεις για περεταίρω έρευνα, καθώς το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης των δίδυμων σηράγγων παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. el
heal.abstract Tunnels are structures which demand high security and functionality standards. Especially, when it comes for twin tunnel construction, the interaction of the two branches is a composite phenomenon which has to be faced by the engineer at the first steps of the design stage. The present thesis investigates the interaction between the two branches of a twin tunnel at the excavation phase and the determination of a suitable pillar width which will ensure safety and functionality for the structure. At first, a theoretical background about tunnel mechanics as well as a literature review about interaction between the two branches are displayed, aiming to form a wide spectrum of the existing knowledge about the usual mechanical behavior of twin tunnelling. The numerical approach of the issue followed, consists of the execution of numerical parametric analyses with three dimensional finite element simulations so that the results will not conclude any assumptions of the stress and preconvergence estimation methods. The simulation of the problem is carried out with the aid of the finite element code Abaqus, while the interaction of the two branches is quantified in the terms of pressure and hoop force on the immediate support shell and in terms of maximum and minimum main stresses of elements on the excavation perimeter. Parametric analyses study the impact of pillar width and geotechnical conditions to the mechanical behavior of two branches in a twin tunnel. Finally, the most important results and conclusions of this thesis are summarized and suggestions for further research are presented, as the twin tunnel interaction phenomenon appears to be of particular interest. el
heal.advisorName Καββαδάς, Μιχαήλ el
heal.committeeMemberName Παπαδημητρίου, Αχιλλέας el
heal.committeeMemberName Τσιαμπάος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 134 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα