dc.contributor.author | Δαμηλάκη, Αλίκη - Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Damilaki, Aliki - Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2018-04-30T10:15:26Z | |
dc.date.available | 2018-04-30T10:15:26Z | |
dc.date.issued | 2018-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46901 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8204 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΠΛΑΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑ, ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΚΛΑΔΩΝ, ΤΡΙΔΙΑΣΤΑΤΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΜΑΤΑ, ΠΑΡΑΜΕΤΡΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ | el |
dc.subject | Πλάτος πυλώνα | el |
dc.subject | Γεωτεχνικές συνθήκες | el |
dc.subject | Αλληλεπίδραση κλάδων | el |
dc.subject | Τριδιάστατα προσομοιώματα | el |
dc.subject | Παραμετρικές αναλύσεις | el |
dc.subject | Tunnels | en |
dc.subject | Twin tunnel construction | en |
dc.subject | ||
dc.title | Υπολογιστική διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ διδύμων βαθιών σηραγγών μέσω τριδιάστατων αναλύσεων | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-02-27 | |
heal.abstract | Οι σήραγγες αποτελούν τεχνικά έργα με αυξημένες απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας. Ειδικότερα στην περίπτωση που εφαρμόζεται διάνοιξη δίδυμης σήραγγας, η αλληλεπίδραση των δυο κλάδων αποτελεί ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο μελετητής μηχανικός κατά το στάδιο του σχεδιασμού του έργου. Η εν λόγω μεταπτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη μελέτη της αλληλεπίδρασης των δυο κλάδων των δίδυμων σηράγγων κατά τη διάνοιξη και κατ’ επέκταση τον προσδιορισμό της κατάλληλης εγκάρσιας απόστασης η οποία θα εξασφαλίζει την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα της κατασκευής. Αρχικά παρατίθεται το θεωρητικό υπόβαθρο στο οποίο βασίζεται η μηχανική των σηράγγων και πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική προσέγγιση του προβλήματος της αλληλεπίδρασης των δυο κλάδων, έτσι ώστε να διαμορφώθει μία ευρύτερη εικόνα σχετικά με την υφιστάμμενη γνώση περί του συνήθους μηχανισμού απόκρισης της δίδυμης σήραγγας. Η αριθμητική προσέγγιση του προβλήματος που ακολουθεί, περιλαμβάνει την πραγματοποίηση παραμετρικών αριθμητικών αναλύσεων με τρισδιάστατα προσομοιώματα πεπερασμένων στοιχείων, έτσι ώστε τα αποτελέσματα να είναι απαλλαγμένα από τις παραδοχές των μεθόδων εκτίμησης της αποτόνωσης των τάσεων και των προσυγκλίσεων. Η προσομοίωση του προβλήματος πραγματοποιείται με τον κώδικα πεπερασμένων στοιχείων Abaqus,ενώ ηαλληλεπίδραση των δυο κλάδων ποσοτικοποιείται σε όρους πιέσεων επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης, σε όρους αξονικών δυνάμεων επί του κελύφους της άμεσης υποστήριξης και σε όρους μέγιστων και ελάχιστων κύριων τάσεων των στοιχείων που βρίσκονται στην περίμετρο της εκσκαφής. Στο πλαίσιο των παραμετρικών αναλύσεων μελετάται ο ρόλος της εγκάρσιας απόστασης των δυο κλάδων (πλάτος πυλώνα), καθώς και των γεωτεχνικών συνθηκών στην απόκριση των δύο κλάδων της δίδυμης σήραγγας. Εν κατακλείδι, πραγματοποιείται συγκεντρωτικά μια σύνοψη των σημαντικότερων αποτελεσμάτων συμπερασμάτων της εργασίας, και παρουσιάζονται προτάσεις για περεταίρω έρευνα, καθώς το φαινόμενο της αλληλεπίδρασης των δίδυμων σηράγγων παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. | el |
heal.abstract | Tunnels are structures which demand high security and functionality standards. Especially, when it comes for twin tunnel construction, the interaction of the two branches is a composite phenomenon which has to be faced by the engineer at the first steps of the design stage. The present thesis investigates the interaction between the two branches of a twin tunnel at the excavation phase and the determination of a suitable pillar width which will ensure safety and functionality for the structure. At first, a theoretical background about tunnel mechanics as well as a literature review about interaction between the two branches are displayed, aiming to form a wide spectrum of the existing knowledge about the usual mechanical behavior of twin tunnelling. The numerical approach of the issue followed, consists of the execution of numerical parametric analyses with three dimensional finite element simulations so that the results will not conclude any assumptions of the stress and preconvergence estimation methods. The simulation of the problem is carried out with the aid of the finite element code Abaqus, while the interaction of the two branches is quantified in the terms of pressure and hoop force on the immediate support shell and in terms of maximum and minimum main stresses of elements on the excavation perimeter. Parametric analyses study the impact of pillar width and geotechnical conditions to the mechanical behavior of two branches in a twin tunnel. Finally, the most important results and conclusions of this thesis are summarized and suggestions for further research are presented, as the twin tunnel interaction phenomenon appears to be of particular interest. | el |
heal.advisorName | Καββαδάς, Μιχαήλ | el |
heal.committeeMemberName | Παπαδημητρίου, Αχιλλέας | el |
heal.committeeMemberName | Τσιαμπάος, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 134 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: