HEAL DSpace

Μελέτη επιθεωρήσεων, προβλημάτων και ατυχημάτων σε μέσα διάσωσης (life-saving appliances)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ντούρμας, Άγγελος el
dc.contributor.author Dourmas, Aggelos en
dc.date.accessioned 2018-05-10T10:08:24Z
dc.date.available 2018-05-10T10:08:24Z
dc.date.issued 2018-05-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46928
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15492
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σωστικά μέσα el
dc.subject Νηογνώμονας el
dc.subject Επιθεώρηση πλοίου el
dc.subject Επιθεώρηση βάσει ρίσκου el
dc.subject Life-saving appliances el
dc.subject Classification society el
dc.subject Ship inspection el
dc.subject Risk based inspection el
dc.title Μελέτη επιθεωρήσεων, προβλημάτων και ατυχημάτων σε μέσα διάσωσης (life-saving appliances) el
dc.title Analysis of inspection omissions concerning different types of life-saving appliances en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ασφάλεια επιβατών el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-27
heal.abstract Η διπλωματική αυτή έχει ως σκοπό να υπολογίσει την πιθανότητα αστοχίας ορισμένων ομαδικών σωστικών μέσων εμπορικών πλοίων μέσω της διαμόρφωσης μοντέλων Fault Trees. Η μελέτη πραγματοποιείται υπό το πρίσμα της προσφοράς δυνατότητας αξιοποίησης των αποτελεσμάτων μέσω των επιθεωρήσεων που βασίζονται στο ρίσκο. Αρχικά γίνεται αναφορά στις μελέτες που έχουν προηγηθεί γύρω από την αστοχία και τα ατυχήματα ομαδικών σωστικών μέσων. Ακολουθεί η περιγραφή του πλαισίου γύρω από τις επιθεωρήσεις πλοίων από τους διάφορους εμπλεκόμενους φορείς. Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην επιθεώρηση που βασίζεται στο ρίσκο και την μεθοδολογία της Formal Safety Assessment και τις δυνατότητες που παρέχουν στην βελτιστοποίηση της απόδοσης των επιθεωρήσεων. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα σωστικά μέσα που επιλέχθηκαν να εξεταστούν και πραγματοποιείται λεπτομερής περιγραφή και ανάλυση σχετικά με τη λειτουργία των κύριων εξαρτημάτων τους. Έπειτα, παρουσιάζεται το πλαίσιο κανονισμών γύρω από την επαρκή επάνδρωση πλοίων με σωστικά μέσα καθώς και η εξέλιξη των κανονισμών που εστιάζουν στην ασφαλέστερη λειτουργία τους. Ακολουθεί η αναφορά στις βάσεις δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν και η διατύπωση των μοντέλων και τύπων υπολογισμού των πιθανοτήτων αστοχίας. Τέλος, παρατίθενται τα αποτελέσματα 6 προσομοιώσεων, τα οποία σχολιάζονται. Στο 1ο κεφάλαιο γίνεται αναφορά σε προηγούμενες έρευνες και μελέτες σχετικές με τα ατυχήματα και τις αστοχίες σωστικών μέσων. Μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης δίνεται η πληροφορία σχετικά με το ποια σωστικά μέσα εμφανίζουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο ατυχημάτων και εξετάζονται οι αιτίες που μπορεί να οδηγούν και να συνδέονται με αυτά. Στο 2ο κεφάλαιο, περιγράφεται όλο το πλαίσιο γύρω από τις επιθεωρήσεις πλοίων. Αρχικά αναφέρονται ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των νηογνωμόνων όσον αφορά στην επίβλεψη της ασφαλούς και σύμφωνης με τους διεθνείς κανονισμούς λειτουργίας των πλοίων. Ακολουθεί παρουσίαση των πιο συνήθων τύπων επιθεωρήσεων που πραγματοποιούνται από τους διάφορους εμπλεκόμενους φορείς. Γίνεται αναφορά στο ρόλο του Port State Control και της σημαίας και εν κατακλείδι, πως οι διάφοροι φορείς επηρεάζουν ο ένας τη λειτουργία του άλλου. Στο 3ο κεφάλαιο περιγράφεται αρχικά η θεωρία γύρω από τις επιθεωρήσεις πλοίων με γνώμονα το ρίσκο. Στη συνέχεια γίνεται περιγραφή της Formal Safety Assessment, με τα παραδοσιακά της βήματα και τα πιο διαδεδομένα εργαλεία της. Στο 4ο κεφάλαιο γίνεται λεπτομερής παρουσίαση των σωστικών μέσω που επιλέχθηκαν να εξεταστούν στην παρούσα εργασία. Τα μέσα αυτά είναι οι Davit Launched Lifeboats, Davit Launched Liferafts και οι Free-fall Lifeboats. Αναλύονται τα εξαρτήματα τους που κρίθηκαν ως άμεσα συνδεδεμένα με την επιτυχή και ασφαλή λειτουργία των σωστικών μέσων. Η διάκριση των κρίσιμων εξαρτημάτων βασίστηκε στη διαθέσιμη βιβλιογραφία και τη γνώμη ειδικών κατασκευαστικής εταιρίας σωστικών μέσων. Έπειτα παρατίθενται οι κανονισμοί που αφορούν στις απαιτήσεις διαθεσιμότητας επαρκών σωστικών μέσων καθώς και η εξέλιξη των κανονισμών που στοχεύουν στην αύξηση της ασφάλειας της λειτουργίας τους τόσο σε περίπτωση ανάγκης, όσο και στις περιπτώσεις ασκήσεων εκπαίδευσης. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η βάση δεδομένων που ήταν χρησιμοποιήθηκε για τη μελέτη αυτή. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν, προήλθαν από ανώνυμα στοιχεία του Paris MoU καθώς και από μια κατασκευαστική εταιρία σωστικών μέσων. Στο 6ο κεφάλαιο γίνεται περιγραφή των μοντέλων που δημιουργήθηκαν για τον υπολογισμό των διάφορων. Τα μοντέλα είναι της μορφής “Fault Trees” και χρησιμοποιούν πύλες AND και OR ώστε να υπολογίσουν την πιθανότητα αστοχίας των εξαρτημάτων των σωστικών μέσων και τις ολικές πιθανότητες αστοχίας, ανάλογα της ηλικίας, της κλάση και της σημαίας των πλοίων. Στο 7ο κεφάλαιο γίνεται προσομοίωση για 6 διαφορετικά σενάρια. Για κάθε μια από τις 3 περιπτώσεις ομαδικών μέσων που εξετάζονται, μελετώνται οι πιθανότητες που προκύπτουν για τα 2 ακραία σενάρια, το ευνοϊκότερο και το δυσμενέστερο με βάση τα χαρακτηριστικά του πλοίου. Τέλος, γίνεται σχολιασμός των συμπερασμάτων που προκύπτουν από την εργασία αυτή. el
heal.abstract This thesis aims in estimating the probability of failure of several collective life-saving appliances of ships through the conception of Fault Tree models. The study is carried out with the scope of optimizing risk based inspections. Initially the studies which have been carried out regarding the failure and accidents of life-saving appliances (LSA) are mentioned. Subsequently, the frame around the methodology of inspections concerning the various stakeholders is presented. Emphasis is given on Risk Based Inspections and Formal Safety Assessments and their benefits. Afterwards, the operation of the life-saving appliances which are of interest and their major components are presented in detail. The regulation framework regarding the sufficient availability of life saving appliances on board follows as well as the evolution of regulations concerning the improvement of the safety of their operation. Then, the available data, the models and the equations that emerged are presented. Finally, the results of several simulations are presented along with the conclusions of the thesis. In Chapter 1, reference is being made on previous studies and research regarding accidents and failure of life saving appliances. Through the literary review, information is gathered about which life-saving appliances pose the greatest hazard and risk of accidents as well as the causes which are associated with that risk. In Chapter 2, the frame regarding inspections is analyzed. At first, the role of the classification societies is mentioned regarding the safe operation of commercial vessels and their compliance with international law and regulations. The most common types of inspections carried out by the parties of interest are addressed. Finally, the role of the Port State Control and Flag state control is portrayed. In chapter 3 the philosophy of Risk Based Inspections is defined. The methodology and nature of Formal Safety Assessments is described and its most common and valuable tools are described. In chapter 4, detailed description of the life-saving appliances which were chosen to be addressed in this research is given. The life-saving appliances examined are the Davit Launched Lifeboats, Davit Launched Liferafts and Free-Fall Lifeboats. Their major components and their operation which are linked with their safe and proper functionality are presented. The major components were identified based on past research and opinions of experts of a LSA manufacturing company. Afterwards, the regulations with regard to the sufficient availability of LSA on board of the vessels are listed as well as potential arrangements of the LSA on board and the evolution of the regulations concerning the safety of LSA on emergencies and drills. In chapter 5, information regarding the database which was utilized in this study is presented. The data originates form anonymized data from Paris MoU and a LSA manufacturing company. In chapter 6, the models which were formed are described. The models are “Fault Tree” models which utilize AND & OR gates to calculate probabilities of failure of the main and sub-components of the LSA as well as the total probabilities of failure, depending on the age, class and flag of a vessel. In chapter 7, 6 different scenarios are simulated. Two scenarios for each of the three LSA examined. At first the best case scenarios regarding the potential ship particulars are simulated and then the worst case scenarios follow. Finally, some comments are made regarding conclusions which can be drawn from the results of this study. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 113 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα