dc.contributor.author | Παναγοπούλου, Παναγιώτα | el |
dc.contributor.author | Panagopoulou, Panagiota | en |
dc.date.accessioned | 2018-05-10T10:14:54Z | |
dc.date.available | 2018-05-10T10:14:54Z | |
dc.date.issued | 2018-05-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46929 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15424 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κράμα κοβαλτίου | el |
dc.subject | Filler metals | en |
dc.subject | Vacuum furnace brazing | en |
dc.subject | Συγκόλληση μεσαίων θερμοκρασιών | el |
dc.subject | Ελληνική αεροπορική βιομηχανία | el |
dc.subject | Hellenic aerospace indistry | en |
dc.title | Σύγκριση υλικών πλήρωσης (filler metals) κατά την συγκόλληση κράματος κοβαλτίου με την μέθοδο μεσαίων θερμοκρασιών σε φούρνο κενού (vacuum furnace brazing) | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Welding | en |
heal.classification | Συγκόλληση | el |
heal.classificationURI | http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002006555 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c1b0fdbf59df81e165f5ece1ac87df4d3ae96347 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-03-19 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την συγκόλληση κράματος κοβαλτίου, με την χρήση υλικών πλήρωσης (filler metals), με την μέθοδο μεσαίων θερμοκρασιών σε φούρνο κενού (vacuum furnace brazing). Η συγκόλληση αυτή πραγματοποιείται στα πλαίσια της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας ως ερευνητική μελέτη που εστιάζει στην μελέτη και σύγκριση υλικών για τη δημιουργία βέλτιστης σύνδεσης και πλήρωσης του διάκενου κατά την επισκευή του Outer Liner αεροκινητήρα M53– P2. Το υλικό που εξετάζεται αποτελεί κράμα κοβαλτίου Ηaynes 25 ή L-605 (αεροπορικής προδιαγραφής AMS 5537). Το συγκεκριμένα κράμα κοβαλτίου με μεγάλα ποσοστά σε νικέλιο και βολφράμιο συνδυάζει εξαιρετική αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες με καλή αντοχή σε οξειδωτικό περιβάλλον έως 980 ° C για παρατεταμένες εκθέσεις. Μπορεί να κατασκευαστεί και να διαμορφωθεί με συμβατικές τεχνικές, και έχει χρησιμοποιηθεί για χυτά εξαρτήματα. Στόχος της μελέτης ήταν η μελέτη της μικροδομής και η μέτρηση των μηχανικών ιδιοτήτων της συγκόλλησης του αναφερόμενου υπερκράματος σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, με διαφορετικό υλικό πλήρωσης (filler metal), καθώς και η σύγκριση μεταξύ των τριών περιπτώσεων. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιήθηκε ως υλικό πλήρωσης κράμα νικελίου αεροπορικής προδιαγραφής AMS 4776, στη δεύτερη κράμα νικελίου αεροπορικής προδιαγραφής AMS 4779 και τέλος στην τρίτη κράμα νικελίου προδιαγραφής AWS BNi-9. Η μελέτη της μικροδομής πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ηλεκτρονικού μικροσκοπίου σάρωσης (SEM) σε συνδυασμό με την χρήση Οπτικού Μικροσκοπίου. Για την μελέτη των μηχανικών ιδιοτήτων πραγματοποιήθηκαν δοκιμές εφελκυσμού σε δείγματα διαμορφωμένα σύμφωνα με τα πρότυπα ASTM – E8. Από τη μελέτη διαπιστώθηκε ότι η συγκόλληση ήταν επιτυχής και στις τρεις περιπτώσεις χρήσης διαφορετικού μετάλλου προσθήκης. Η μελέτη της μικροδομής δεν εντόπισε την ανάπτυξη επιβλαβών φάσεων, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αξιοσημείωτη υποβάθμιση των ιδιοτήτων, ενώ η μελέτη των μηχανικών ιδιοτήτων απέδειξε ότι η μηχανική απόκριση των συγκολλημένων δοκιμίων ήταν επιτυχής. Τέλος, αναφέρεται ότι η συγκόλληση στην περίπτωση μετάλλου προσθήκης AMS 4779 εμφάνισε καλύτερα αποτελέσματα συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέταλλα προσθήκης. | el |
heal.abstract | This diploma thesis examines the welding of a cobalt alloy, with the use of different filler metals, using the vacuum furnace brazing method. This brazing process was carried out within the framework of the Hellenic Aerospace Industry as a research study that focuses on the understanding and comparison of different materials so as to create optimum bonding and filling of the clearance during the repair of the M53-P2 engine Outer Liner. The material under examination is the cobalt based alloy Haynes 25 or L-605 (air specification AMS 5537). This cobalt alloy with high nickel and tungsten rates combines exceptional high temperature resistance with good resistance to oxidative environments up to 980 ° C for extended exposures. It can be manufactured and configured with conventional techniques and has been used for cast components. The aim of this study was to study the microstructure and to measure the mechanical properties of the brazed specimens of the mentioned superalloy in three different cases, where the filler metal changed, as well as the comparison between the three cases. In the first case, AMS 4776 nickel alloy was used as filler metal, in the second case AMS 4779 nickel alloy was used as filler metal and the third case AWS nickel alloy BNi-9 was used. The microstructure study was performed using a scanning electron microscope (SEM) in conjunction with an Optical Microscope. For the study of mechanical properties, tensile tests were performed on samples conforming to ASTM - E8 standards The study found that the brazing was successful in all three cases of use of different addition metal. The microstructure study did not detect the development of harmful phases, which could lead to significant degradation of properties, while the study of mechanical properties demonstrated that the mechanical response of the welded specimens was successful. Finally, it is reported that the bonding in the case of AMS 4779 addition metal showed better results compared to the other addition metals. | en |
heal.advisorName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαευθυμίου, Σπύρος | el |
heal.committeeMemberName | Πάνιας, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Φούρλαρης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών. Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 106 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: