HEAL DSpace

Διερεύνηση του λειτουργικού κόστους διέλευσης των φορτηγών οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πρεβενιός, Μιχαήλ el
dc.contributor.author Prevenios, Michail en
dc.date.accessioned 2018-05-15T10:28:19Z
dc.date.available 2018-05-15T10:28:19Z
dc.date.issued 2018-05-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46947
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15313
dc.rights Default License
dc.subject Παράπλευρο οδικό δίκτυο el
dc.subject Εθνική οδός el
dc.subject Βαρέα οχήματα el
dc.subject Κατανάλωση κόστους el
dc.subject Διόδια el
dc.subject Side road network en
dc.subject National road en
dc.subject Operational cost en
dc.subject Heavy trucks en
dc.subject Tolls en
dc.title Διερεύνηση του λειτουργικού κόστους διέλευσης των φορτηγών οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο el
dc.title Investigation of operational cost aspects con c erning heavy trucks passing through the side road network en
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Με αφορμή την απαγόρευση της διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο όσων οχημάτων υπερβαίνουν τους 3,5tn η εργασία αυτή μελετά το μεταφορικό κόστος για τις δύο εναλλακτικές διαδρομές (μέσω εθνικής και μέσω παραπλεύρου). el
heal.classification κατανάλωση κόστους el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-03-23
heal.abstract Σύγκριση του κόστους της κατανάλωσης για διέλευση από το παράπλευρο οδικό δίκτυο και από την εθνική οδό el
heal.abstract Law 4388/2016, relying on road safety, road users' protection, degradation of the residential environment and heavy road stress, prohibits the passage of all road vehicles (or the sec ondary national road network) 3, 5 tn. This ban has led to rea ctions on the part of road haul ers who argued that this arrangement significantly impedes their operating costs. The aim of this thesis is to investigate the operational cost of passing the lorries from the side road using a fuel consumption s imulation model that considers the truck's speed, cargo load, road inclination and traffic conditions. All the above elements are the most important parameters that affect fuel consumption. The conclusions of this work, which focused on the Piraeus - Thebes road section, showed that the mandatory crossing through the national highway resulted in a 7,17 lt charge, which means an additional 9,4 euro compared to the corresponding route through the side road but the toll of Afid n es that is 11.5 euros should be added. Overall, the cost of tot al transport is increased by 20.9 euros . If the vehicle for the Piraeus - Thebes route through the side road is required to have 6 stops then the time is increased by 20 minutes. For comparisons, if we reduce the speed at which it travels across the highway to 72 km/ h in order to achieve the same time as the side road, then the difference is limited to 16.6 euros (reduced consumption due to the slower speed). A similar inve stigation of the route from Aspropyrgos to Thebes showed a smaller difference in consumption (6.21 lt) but , the difference in transport cost was 31 euro higher . B ecause in addition to tolls in Afidnes the truck should also use the Attiki Odos, to pay an ad ditional € 11.3 for tolls. Since it is not allowed for heavy goods vehicles an alternative route might have to offer them some discount for passing through tolls to compensate for the resulting losses . en
heal.advisorName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογίαννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Ψαρακη-Καλουπτσίδη, Παρασκευή el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 120 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής